Onze Coole Daddy Cool's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tassie89

Re: Onze Coole Daddy Cool's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 16:06

Ooh wat fijn!!! goed nieuws indd.. hopelijk blijft t nu ook goed en.snel weer oppakken!!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:07

Ja dat hoop ik ook, nog even de appels in stukjes :9 en dan gaat t goed komen, over twee weken weer starten!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:00

Grrrr, ik ga echt een andere hobby zoeken......Esmee heeft net getracht uit stilstand over het hek van de longeerbak te springen, en zoals jullie wel kunnen raden was dat niet zo'n succes....ze landde er midden in, trok alles kapot (van dat brede rubberband en schrikdraad), nam nog even een kruiwagen mee en rende vervolgens de bouw in met alle heipalen en dure apparatuur. Liet zich gelukkig wel pakken toen, heeft een paar flinke schaafwonden en loopt rechtsachter niet helemaal rad, heeft ook een kras over de pees lopen daar, maar heel oppervlakkige, dus hopelijk geen pees beschadigd. Heb haar flink afgespoten en maar weer terug de wei op gedaan, van in de box staan wordt ze denk ik alleen maar stijf. Ben me een halve hartverzakking geschrokken, vanavond nog maar even kijken hoe het met haar is....

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 22:45

Twinklebel schreef:
Grrrr, ik ga echt een andere hobby zoeken......Esmee heeft net getracht uit stilstand over het hek van de longeerbak te springen, en zoals jullie wel kunnen raden was dat niet zo'n succes....ze landde er midden in, trok alles kapot (van dat brede rubberband en schrikdraad), nam nog even een kruiwagen mee en rende vervolgens de bouw in met alle heipalen en dure apparatuur. Liet zich gelukkig wel pakken toen, heeft een paar flinke schaafwonden en loopt rechtsachter niet helemaal rad, heeft ook een kras over de pees lopen daar, maar heel oppervlakkige, dus hopelijk geen pees beschadigd. Heb haar flink afgespoten en maar weer terug de wei op gedaan, van in de box staan wordt ze denk ik alleen maar stijf. Ben me een halve hartverzakking geschrokken, vanavond nog maar even kijken hoe het met haar is....

Ooh nee he! Hopelijk geen ernstige verwondingen maar heeft ze wel ervan geleerd en laat ze volgende x dit soort capriolen ;(
Laat snel maar weer weten hoe het gaat met haar

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 22:46

Afbeelding

Weer een paar foto's gemaakt van Chapeau (gewoon met mijn telefoon) Dit is de mooiste

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:25

Jeetje twinklebel! Wat rot is dat, hopelijk herstelt ze weer helemaal. Hopelijk heeft ze ervan geleerd, maar dat ze kunnen springen of denken dat ze dat kunnen wist ik wel met Calido erachter... Sterkte :(:)

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:37

Dit is toch wel een goed voorbeeld van socialiteit! Hij gaat er met zijn 1.80 gewoon bij liggen, zodat de kleine er goed bij kan ;)

Afbeelding

Afbeelding

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 19:18

Hoe gaat het nu met esmee??

Die van jou liever dan die van mij.. heb vandaag voor het eerst gesprongen met die van mij.. was niet zo n succes

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 19:19

Irma77 schreef:
Dit is toch wel een goed voorbeeld van socialiteit! Hij gaat er met zijn 1.80 gewoon bij liggen, zodat de kleine er goed bij kan ;)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoe lief hahaha

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:12

Esmeetje gaat gelukkig best goed, liep nauwelijks meer kreupel, als ik echt goed keek zag ik nog een heeeeeel klein beetje. Voor wel een wat dik been om een grote schaafwond heen, maar niet meer als je kan verwachten bij zo''n schaafwond.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:43

De eerste keer dat ik DC zag was op de hengstenshow bij de Ijzeren man, als 3jarige, pas ggk.
Z lieten hem toen idd vrijspringen, en daar waren zelfs de springmannen met wie ik daar was van onder de indruk.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:47

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 07:53

De moederlijn is ook een goede springlijn en welke calido nakomeling kan nou niet springen! Ongetwijfeld dat hij het kan.. ik heb ook een filmpje gezien dat hij vrijspringt op een hengstenshow.. mooie techniek tot zover maar te snel

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:55

Tja, is de beste springstam van Gestüt Lewitz... kijk maar naar Balou du Rouet.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:18

Wat vervelend van het ongeluk van Esmee zeg!! Gelukkig is het redelijk goed afgelopen, maar kan me voorstellen dat je je dood schrok!

Springen heb ik nog vrij weinig met Daddy gedaan, ik doe nu met longeren af en toe een balkje en dat ga ik dan steeds meer uitbouwen. Zijn er ook mensen met afstammelingen van Daddy Cool die springen? En hebben jullie een filmpje van Daddy Cool dat ie springt?

Ik zou Daddy Cool eigenlijk ook wel een keer in real life willen zien. Hebben jullie enig idee waar dat nog kan? Het laatste wat ik begreep was dat ie op stal staat bij Isabell Werth? Of klopt dit niet meer?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 14:11

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:32

Wat fijn Twinklebel dat het beter gaat, hopelijk is ze snel weer helemaal de oude!
Oh jee Tassie, je bent toch wel blijven zitten?
Ik weet het niet zeker maar kwam eens op een buitenlands forum terecht en daar werd gezegd dat hij in Engeland zou staan? Stom dat ik t niet gevraagd heb toen ik In Duitsland was...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:09

Da's al lang geleden... hij was als jong paard van Sarah en John Pidgley, maar die hebben op een bepaald moment al hun paarden verkocht (heel veel heel goeie). PSI heeft toen Daddy Cool aangekocht maar niet op de veiling gebracht maar privé verkocht.

Hij staat voor zover ik weet nog altijd bij Werth, waar hij getraind wordt door Mathias Bouten.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 15:25

Irma77 schreef:
Wat fijn Twinklebel dat het beter gaat, hopelijk is ze snel weer helemaal de oude!
Oh jee Tassie, je bent toch wel blijven zitten?
Ik weet het niet zeker maar kwam eens op een buitenlands forum terecht en daar werd gezegd dat hij in Engeland zou staan? Stom dat ik t niet gevraagd heb toen ik In Duitsland was...

Jaa tuulak!

Hij staat ook op de site van Isabell Werth,

http://www.isabell-werth.de/index_english.php

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:36

s0173957 schreef:
Da's al lang geleden... hij was als jong paard van Sarah en John Pidgley, maar die hebben op een bepaald moment al hun paarden verkocht (heel veel heel goeie). PSI heeft toen Daddy Cool aangekocht maar niet op de veiling gebracht maar privé verkocht.

Hij staat voor zover ik weet nog altijd bij Werth, waar hij getraind wordt door Mathias Bouten.

Dan zal hij idd daar nog staan, er is wel een filmpje dat hij door ws die Mathias Bouten gereden wordt.
Pfff, Tassie gelukkig maar ;-)

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:39

Als je googled (video's) Daddy Cool hengst komt dit filmpje als tweede

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:25

Ik zou Daddy ook wel eens graag in het echt zien inderdaad, misschien als die een keer uitgebracht gaat worden op wedstrijd?

Esmee is gelukkig weer helemaal haar val te boven, alleen nog wat schaafwondjes die weg moeten trekken. Gisteren is ze voor het eerst naar de tandarts geweest en hebben we een bitje aangemeten, nog een paar maandjes dan mag ze aan de slag!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:28

Fijn! Spannend hoor, ben benieuwd hoe ze het gaat doen :j

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:29

Irma77 schreef:
Fijn! Spannend hoor, ben benieuwd hoe ze het gaat doen :j

Tandarts zei gelijk al, daar ga je je handen vol aan hebben........en ik geloof dat ze zomaar wel eens gelijk zou kunnen hebben :o . Mams is ook totaal niet makkelijk en daar lijkt ze toch wel stevig op.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:37

Voila, Das Cool staat thuis op stal.
Na 3 jaar wei is hij al direct heel kalm op stal.
Morgen eerst eens proberen te fatsoeneren (manen, staart), de smid is ook al gebeld, en dan vliegen we er de komende weken (op ons dooie gemakje) in.

Als ik nog eens tijd (lees: zin) heb zal ik wel eens een foto maken.
Hij heeft wel last van mok aan z'n achterbenen, dus eerst maar eens proberen dat we daar de zalf op krijgen.