FERRO nakomelingen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:53

Ik reed 1x per week een ferro nakomeling van een vriendin!
Ze loopt nu L springen, L dressuur, en L SGW!
Echt een super paardje!
Ik heb er meestal mee gesprongen. Het hoogst wat ik met haar heb gesprongen was 1 meter.
Ze heet officieel Orwana, maar we noemen haar altijd Inniemini.
Ze heeft helaas nu Arthose :( Maar het gaat de goede kant op!

Hier 2 fototjes
http://tinypic.com/view.php?pic=27xqzrm&s=7
http://tinypic.com/view.php?pic=2rm6v4k&s=7

Tsummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:15

Ik ben ook in het bezit van een Ferro.

Ik heb een Ferro x Vincent merrie
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 20-05-12 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek foto's verwijderd

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 22:36

Wauwie, mooie merrie zeg... echt een Ferro type! <3

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:45

Alice13 schreef:
Mag ik me ook melden? Ik heb sinds vorige week een lieve merrie van 3, Oscar X Paddox, haar overgroot paps is dus Ferro als ik het goed heb!

Hey ik heb ook een Paddox ruin, ik probeer Paddox nog wat te volgen maar spijtig genoeg hoor je er niet zo veel meer over :(

ik weet alleen niet zo goed hoe ik fotos moet opladen ?? :(:)

Appelmoose

Re: FERRO nakomelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:57

Ik meld mij ook aan als een eigenaar met een Ferro nakomeling. Hij is een Osmium x Ferro (ja, ja, inteelt), maar een erg leuk dier van 9 jaar. Erg eerlijk, werkwillend, gericht op mensen, maar geen knuffelkont.
Mijn man rijdt vaak met hem in de bossen en ik ben op dit moment weer de basis van de dressuur aan het oppakken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:07

Bir0705 schreef:
Ik meld mij ook aan als een eigenaar met een Ferro nakomeling. Hij is een Osmium x Ferro (ja, ja, inteelt), maar een erg leuk dier van 9 jaar. Erg eerlijk, werkwillend, gericht op mensen, maar geen knuffelkont.
Mijn man rijdt vaak met hem in de bossen en ik ben op dit moment weer de basis van de dressuur aan het oppakken.

Dat is inderdaad uber inteelt!
Vader en zoon! Oftewel halfbroer en halfzus, die het samen doen. Het kan haast niet erger.

Tsummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:15

RolandHitze schreef:

Bedankt!
Het is wel een moeilijk paard. Ze heeft erg veel karakter. En altijd alert, ze heeft alles in de gaten.
Ze is wel heel werkwillend. We zijn net begonnen met wedstrijden rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:11

Veel karakter is niet persé moeilijk, kan juist ook heel uitdagend zijn. Zulke paarden moet je voor je winnen, en als je ze voor je hebt, lopen ze de benen uit het lijf voor je......

Merrie van mij is terug stalpaard, ze mag overdag buiten in een eigen paddock, maar niet meer 24/7.
Ik merk dat ze erg opknapt van een strak ritme, ze vindt het prettig. Ze weet wat ze kan verwachten, haar leventje is wat overzichtelijker nu, en dat is goed voor haar, merk ik. Verder krijgt ze hooi ipv gras, handje muesli, en verder kan ze stro knabbelen. Ze heeft ook niet meer zo belachelijk veel energie nu.
Werken vindt ze prachtig, ze werkt echt goed, en ze doet erg haar best.

YvonneSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:24

Ik heb ook een tijdje een ferro x goodtimes gereden, heel leuk paard met een hele goede stap en galop.
Heel fijn te rijden maar wel altijd heel alert. Helaas is hij verkocht.
Verder hebben we nog een paar ferro thuis staan.
Mijn moeder rijdt een ferro x goodtimes in het Z2 en mijn oom rijd een Ferro x goodtimes in het L2

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:00

Ik rijd sinds een weekje ook een nakomeling van Ferro.
Een 6-jarige Ferro x Jazz, heel mooi paard om te zien en wil graag werken. Verder is ze in de omgang heel lief, ze kan ook goed met de pony waar ze bij staat, dus prima! Ik zou graag een foto plaatsen, alleen ben ik daar niet zo goed in..

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 01:19

Juhh, een Ferro Topic :D, nog niet eerder gespot ;).

Ben ook helemaal into de Ferro's.

Heb een 11 jarige merrie Metall x Haarlem uit dezelfde moederlijn van Ferro. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=37576
Haar merrieveulen, nu 3 weken oud. Apache x Metall en nog een 5 jarige ruin van Special D x John u to Berry xx.

Karakters zijn totaal anders van alle 3, Metall merrie is de grootste uitdaging.

Lievelucje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:20

Ik heb tot voor kort een Osmium x Ferro (dus m.v. en v.v. Ferro) uitgebracht op wedstrijd. Had M dressuur gelopen en sprong met mij 1.20 Erg heet en sterk paard en om die reden ook niet verder uitgebracht in de dressuur. Hij is echter helemaal nergens bang van.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=91775
AfbeeldingAfbeelding

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:34

Wij hebben hier ook een Ferro nakomeling.

Ruin van 2 van Warkant (Ferro) x Forever (Voltaire) x Saturn

Eénkenning paard en ontzettend slim.

Afbeelding

Hij wordt volgend jaar zadelmak gemaakt. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

tesselaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:33

Afbeelding

Sinds 2 weken zijn wij in het bezit van Jente een nakomeling van Ferrolan, dus Ferro is de opa.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:43

ik kom even binnen vallen, heb zelf geen ferro. maar iemand die ik ken heeft er altijd een oorrdeel over van dt karakter, en ik heb altijd zo iets gehad van tja het zal ook wel aan de opvoeding liggen.

en dat bewijst dit topic toch maar weer dat opvoeding meer doet als afstammeling.
maar wilde even binnen komen vallen om te zeggn dat het ik het prachtige paarden vind met een mooi lijn, en een sprekend, uitdagend maar toch weer rustig koele uitdrukking

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:47

Ik ken ook veel ferro's. Zowel in de dressuur en springpsport doen ze het goed, en fijne gebruikspaarden voor mensen die gewoon leuk wedstrijden voor de hobby rijden :). (karakter naar mijn weten ook goed?)

Wij hebben (lang geleden ;)) Ferro's moeder willen kopen (toen ze drachtig was van ferro), omdat de merrie onverklaarbaar kreupel was is de koop destijds niet door gegaan (zat waazig verhaal bij, over oorzaak).

Echter ik ken ook iemand in Zwitserland die had 3 ferro's (ferro in de 1e of 2e lijn) zij rijdt 'hogere' dressuursport (GP niveau), ze leidt de paarden zelf op, en alle 3 kregen/kwam er uit toen ze in de hogere sport liepen/hals zwaarder werd van spieren, uit op OCD (in de hals). Dus zij is er mee gestopt, de paarden hadden de kwaliteiten wel, maar fysiek waren ze er niet helemaal toe in staat.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:48

Ik heb een Rousseau (v. Ferro)x Dutch Boy x Farn, 7 jaar Z1 met 9 winstpunten.
Zelf gefokt.

Meet Zousseau:

Afbeelding

Afbeelding

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:52

Ik heb aug. vorig jaar een Ferro merrie uit de handel gehaald.

Foto's en verdere afstamming staan in mn profiel.

Vanwege haar verleden en dan ook nog eens haar sensibiliteit erbij kon ik onder de man totaal niet met dr overweg en de moeilijke beslissing moeten maken haar te verkopen.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:55

StalNollie schreef:
ik kom even binnen vallen, heb zelf geen ferro. maar iemand die ik ken heeft er altijd een oorrdeel over van dt karakter, en ik heb altijd zo iets gehad van tja het zal ook wel aan de opvoeding liggen.

en dat bewijst dit topic toch maar weer dat opvoeding meer doet als afstammeling.
maar wilde even binnen komen vallen om te zeggn dat het ik het prachtige paarden vind met een mooi lijn, en een sprekend, uitdagend maar toch weer rustig koele uitdrukking

Zo zijn er veel mensen. Ik heb al veel commentaar gekregen op mijn ruin. Vooral op het aspect van Ferro in de afstamming en het feit dat hij redelijk éénkennig is. Hoeveel keer ik al het advies heb gehad van verkopen enzovoort. Ach, we zullen wel zien. Ieder paard heeft een eigen karakter.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:18

Ik heb een Ferro nakomeling, Ferro X Barbados X Sultan.
Lesley (merrie) is nu 17 jaar oud :)

tesselaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:00

Ik lees overal dat het vrij moeilijke paarden zijn en gister was de paardentandarts hier om haar te bahandelen en toen we klaar waren vroeg ze van welke lijn ze afkomstig is en toen ik zei dat opa Ferro is zei ze, oh dat verklaart haar gedrag met haar hoofd en achterbenen, zijn het nou echt van die moeilijke paarden?
Ik merk wel dat ze heel onzeker is en ja aan haar hoofd zitten vindt ze niet prettig, halster en hoofdstel om doen geeft wat problemen, maar zit hem dat nou echt in het bloed? ik dacht meer van oh ze heeft een keer iets mee gemaakt en is nu wat onzeker bij haar hoofd. We hebben haar ook nog maar 2 weekjes en doe alles gewoon lekker rustig aan, eerst lekker veel bezig met longeren en lekker los worden(merk dat ze wat vast zit in haar rug) en dan gaan we wel rustig aan onder het zadel verder als ik merk dat ze wat ontspanner wordt in de omgang en wat meer vertrouwen in ons heeft. Ze is al wel 5 jaar bereden hoor, maar puur wat recreatief en niet echt aan het werk geweest zeg maar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:08

RolandHitze schreef:

Idd :j

Jij gefeliciteerd met je aso M2 punten. Hopelijk gaat mijn debuut ook zo _O-

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:10

Veel Ferro's hebben een moeilijker karakter. Moeilijk is eigenlijk niet echt de beschrijving. Meer een gevoeliger karakter. Ze hebben meer moeite om mensen te vertrouwen, maar eens dit er is zouden ze door het vuur gaan voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:31

Hebben jullie ook dat ze sensibeler zijn met rijden?
Die van mij is nbv niet zo aardig om te denken: nou je zal wel dat en dat bedoelen, dan doe ik dat......
Je moet het bij haar echt precies goed doen, anders doet ze het niet.......
Dat klieren van haar, is trouwens niet echt een Ferro-ding, heb haar nu 5 maanden, en denk dat ze me uit aan het proberen is. Dat is nogal des paards..... overigens is ze meestal wel te genieten <3

@ Sandravm: ik vind ze niet persé moeilijk, ze zijn ook goudeerlijk. Maar je moet ze wel eerlijk behandelen, en ze zijn idd wat onzeker :j

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:35

Per 16-07 helaas moeten verkopen (ivm te sensibel karakter (mede door verleden, heb dr uit de handel gehaald):
Naam: Passage
Geboortedatum: 23-04-1997
Niveau: op conditie brengend, maar vroeger M gelopen
Afstamming: Ferro x Michelangelo x Pion
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=31329

Afbeelding

Afbeelding