Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:59

Hij wordt volgend jaar toch pas 6? Nou dan zouden er echt nog wel wat cm's bij mogen komen hoor! Tenzij moederlijn erg klein is misschien?
Moeder van mijn Whizz is ook niet zo groot, maar hij is dus toch 1,82.
Wat ellendig kunnen die stille dagen op het werk zijn he? Iedereen is natuurlijk vrij!

Uquido84

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:17

Op hoop van zegen Fargo! Dat neemt niet weg dat ie de verkoop in gaat als ie goed loopt. :) Kan niet alles aanhouden als amateur die 40 uur in de week werkt om 3 kinders te onderhouden.
Gelukkig heb ik bokt dus vervelen hoef ik me niet, en tussen de stiltes door komen er genoeg mensen langs dus heb genoeg aanspraak :)
Vanavond maar weer eens trainen, gisteren hadden ze dagje vrij. Er komt vanavond ook een jongen langs die mijn paarden wil verzorgen. Herken wel wat van mezelf. De meisjes die ik gehad heb namen het niet zo serieus, deze jongen wil er echt voor gaan. Als hij gevoel heeft kan hij mijn oudste rijden en evt wedstrijdjes rijden. Dat is een wisselmachine dus ideaal leerpaard. Eerst eens kijken hoe het gaat....

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:07

Wat leuk dat je die jongen zo'n kans wilt geven!! Ik ben ook echt begonnen met rijden op een oudere merrie die in het ZZ licht uitgebracht was. Rijd die nu nog steeds bij naast m'n eigen paard, de ene week wat meer dan de andere, is wel een beetje plannen.. Eigen paardje is heel fijn afgericht en bezit al over een flinke basis. Maar blijft wel een 4,5 jarige natuurlijk.. Achteraf toch een hele goeie keus geweest desondanks zijn leeftijd, is nu ook gewoon een fijn leerpaard voor mij, alleen dan net even anders. :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:11

Sinds begin 2011 heb ik ook een leerpaard bij mij mijn andere paard. Die liep ZZL op het moment toen ik hem kocht. Zitten álle knopjes op en dat is ge-wel-dig. Het helpt mij enorm om mijn Obeliskje alles aan te leren. Hoewel die nu bij mijn groompje staat op school. Nu mag zij van mijn paard genieten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:21

Ik ben echt blij dat die van mij niet zo'n reus is geworden :oo Alhoewel ik haar kocht met 5,5 en ze nog 5 cm groeide..

eye_dian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:32

wat een knapperds komen er voorbij!

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:29

Ben ook blij met mijn kleine Obelisk! Boven de 1.70 zou ik echt te groot vinden.....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:05

Allemaal een fijn uiteinde en de allerbeste wensen voor jullie, jullie familie en jullie dieren. Veel liefde, geluk en gezondheid

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:29

Allemaal een heel liefdevol en gezond 2012 toegwenst :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:35

Van hetzelfde!! :D

Benieuwd naar wat 2012 paard en mij gaat brengen! :D

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 09:55

De beste wensen voor 2012! Dat de Obeliskjes maar mogen knallen en bovenal gezond blijven :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:53

Wat zijn jullie plannen voor 2012? :D

Ik heb wilde plannen, wil ergens in het seizoen L sgw gaan rijden en klasse III endurance. Verder hoop ik langzaam het M springen weer op te pakken richting het binnenseizoen. En thuis gaan we hard werken aan de dressuur.
En natuurlijk bovenal gewoon genieten en gezond blijven samen!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:02

Ons debuut maken en daarna lekker verder starten! Kijken hoe dat allemaal gaat en dan zien we wel op wat voor wedstrijden we terecht komen van de zomer. In juli gaan we naar een instructieweek van de KNHS en we gaan misschien meedoen aan een cup. Gewoon voor de ervaring en misschien steken we er nog wat van op! Maar dat weet ik dus nog niet zeker.
En verder gaan we van het voorjaar weer van stal verhuizen en komt hij weer lekker dichtbij huis te staan. :)

Dat zijn idd wilde plannen haha! Wel leuk! :D

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:26

waar zijn alle obelisk bezitter niets meer te vertellen?

Ik was van het weekend weer zo trots op m'n burretje had er meer als een week niet opgezeten ivm de storm en veel te natte bak.(ze loopt wel elke dag in de wei).
Ging ik zondag weer rijden,eerst even longlinen en toen erop, liep gelijk weer zo braaf en fijn!
Ze kan een hittepetit zijn maar zo is het weer zo'n braaf beest!
Alleen ze heeft het voorjaar in d'r hoofd ze is henstig,met rijden merk er niets van gelukkig.

Probleem blijft wel aan d'r oren komen er hangen nu bijna bulkjes uit ,maar kan ze niet knippen,of ze doet d'r hoofd heel hoog of ze gaat rillerig doen. Frubel elke dag met d'r hoofd en oren hopenden toch binnen kort die oren te kunnen doen. :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:57

Hier gaat alles goed, nog wel op boxrust maar Whizz gedraagt zich prima. Rustig maar wel alert, goed eten en mesten (niet onbelangrijk ;-)) en met een goede temperatuur. We zijn inmiddels in week 5 aangekomen en hij mag nu 8 kg kuil per dag. En 2 a 3 keer per dag een ommetje over het erf of door de bak.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:18

fargo klinkt goed! hopen dat je binnenkort weer wat kan gaan doen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:20

Fargo, gelukkig gaat hij goed vooruit!

Die van mij staat helaas ook stil. Kneuzing in haar rug. Maar ze is super braaf met stappen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:25

SplashIsLief schreef:
Die van mij staat helaas ook stil. Kneuzing in haar rug. Maar ze is super braaf met stappen.

Hoe komt ze daar dan aan Splash? Wat sneu. Hoe lang moet je het rustig aan doen?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:12

Combi van gek doen in de paddock en mijn zadel lag niet helemaal goed wat het nog versterkte. In principe nog een week, maar ik ga waarschijnlijk over 1,5 week op vakantie dus dan pak ik haar na de vakantie pas weer op.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:52

Hoi,

Leuk topic!
Vedor is 10 jaar oud. Erg leuk om te rijden maar ook eenkennig en best sensibel.
Hij doet wel echt zijn best. Gister weer gereden na dat hij n winterstop had van 1 maand.
Hij was zenieuwachtiger als mij hihi :))
Steeds aan t draaien op zijn bit aan het sabbelen en passage aan t halstertouw aan t laten zien.
Toen ik er opzat was t wel "alle hends aan dek" maar wel weer n héél fijn gevoel.

Hier onze topics (zij wel verouderd)

[RIJ-ITP] Eerste x outdoor met Vedor(obelisk)
&
[RIJ-ITP] WanneB black Beauty tijdens de training (obelisk)
&
http://youtu.be/M5iLBGHt-u0

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:02

Welkom Welkom Urbanmove ! Vedor is leuk en zo herkenbaar, we hebben al eens contact gehad in je topics en via PB geloof ik.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:04

fargo schreef:
Welkom Welkom Urbanmove ! Vedor is leuk en zo herkenbaar, we hebben al eens contact gehad in je topics en via PB geloof ik.

Dank je inderdaad dat kan ik me nog herrineren. ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:44

Balen van de blessure Splash!

Fijn om te horen dat het bij jullie goed gaat fargo!!

Leuk paard hoor urbanmove! Ook al zo'n grote! Filmpje is trouwens privé dus doet het niet!

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:30

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:37

zo kaarte voor de hengstenkeuring geregeld voor vrijdagavond natuurlijk de dressuuravond.
met een shom waar ook astrix in meedoet, heb bur net op stal verteld dat ik haat half broer eens ga bewonderen.
Er is ook een clinic met adelinde dus dat wordt erg leuk.
Samene met m'n liefste vriendinnetje ,dochters en manlief. /3 :D