Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:38

Lady_F: voor je het weet is het zover ;-) de mijn is trouwens ook een bruine uit een voskleurige merrie. Sinds ik hem heb is hij steeds donkerder geworden. Is de kleur het enige waar je op dit moment tegenaan loopt?

Lotte002: ik heb de foto's nog eens bekeken, maar ze is ook behoorlijk veranderd. Wat mij tot nu bij alle bodyguards die ik heb gezien, is opgevallen zijn de lengte van de benen. Afgelopen weekend is er nog een filmpje gemaakt van de mijne. Zal kijken of ik die dit weekend hier kan plaatsten.

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:31

Hierbij het filmpje. Het is helaas wel van hele slechte kwaliteit en op een verkeerde manier gefilmd. Het is overigens de lichtste.
http://youtu.be/OO0mQFBfPko

Hierbij nog een foto van dat meneer lekker met zijn vriendje ligt. Heb er vorige week 10 minuten bij kunnen zitten en hij vond het allemaal prima.

Afbeelding

CaVaLaPhoto

Re: Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:35

Ik heb vandaag de merrie gezien op stal, zonder deken op. Jeetje wat is die buik al lekker rond :P Ze is de uitgetelde datum net 2 dagen voorbij, dus het kan echt ieder moment gebeuren. Heb zelf nog niet naar de uiers gekeken, want dat staat de merrie alleen van de eigenaresse toe, maar theoretisch gezien kan het ieder moment gebeuren :P Al verwacht de eigenaresse dat ze nog 2 weken voorbij kan laten gaan, aangezien de merrie dat ook deed bij haar andere twee veulens. Zal kijken of ik binnenkort wat foto's kan maken. Moest haar vandaag uit de wei halen, maar geen camera bij me gehad deze keer :P

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:56

Spannend! Hopen dat ze het nu niet zo lang laat duren, ben erg benieuwd ;)

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 20:48

xlim : ja dat is ook echt zo,ik heb vandaag ook weer fotos gemaakt en daar vind dat ze ook al weer veel meer volwassener toont.
Die van jou is ook echt gaaf, heeft een beetje dezelfde manier van galopperen als die van mij :j leuk om te zien!

loveskiara: spannend zeg, ben benieuwd naar het resultaat.

Vandaag weer fotos van mn body gemaakt, ze is nu 11 maand en meet al 1,50 cm dus weer flink gegroeid in een klein maandje *\o/* heb zn idee dat ze flink aan de maat gaat worden, :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:14

Jeetje wat wordt ze groot! Grappig dat ze dezelfde galop heeft. Die van mij kan de ander normaal niet bijhouden. Vind hij zelf niet leuk :P ben benieuwd hoe ze het straks onder het zadel gaan doen. Volgend jaar worden volgens mij de eersten drie jaar. Zal leuk zijn als er iemand op bokt zit die er een heeft. Heb jij nog contact gehad met de eigenaren van bodyguard?

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:33

Xlim: ja ze word echt al een beetje een paardje, mm andere veulen is vorige maand 1 jaar geworden en die is bijna 5 cm kleiner, terwijl die een ruime 2 maand ouder is, haha grappig die van mij rent ook altijd achteraan en gaat dan hele raare
boksprongen maken.

Ik heb alleen via pb contact gehad en het is nog niet bekend wanneer hij ergens gaat lopen helaas.

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:56

Dat is een behoorlijk verschil. De mijn scheelt ook twee maanden met zijn vriendje, maar ben bang dat de mijne qua grootte ingehaald gaat worden. Zolang hij de 1.65 m haalt ben ik tevreden :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:15

Ik heb een foto van Nimbly, de merrie die nog dragend is van Bodyguard. Beetje onduidelijke foto kwa kleuren en hoek, maar zo stond de merrie er nog bij op stal afgelopen zaterdag.

http://i818.photobucket.com/albums/zz10 ... a/40-3.jpg

Aan de uiers was toen eigenlijk niks te zien. Ze waren niet opvallend gevuld. Het leek er in ieder geval nog lang niet op dat ze binnen 2 dagen zou gaan bevallen. Ze was ook nog erg rustig, vond wel de camera eng, dus ik heb niet uitgebreid veel foto's zitten maken natuurlijk :P En zonder flits. Wil stress zo veel mogelijk voorkomen natuurlijk :) Heb ook nog niks gehoord, dus neem aan dat mevrouw nog niet bevallen is. Vind het spannend, zo'n bevalling afwachten, zelfs al is het niet mijn merrie :P

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:37

loveskiara : ben benieuwd wanneer het komt ziet er al mooi rond uit :D haha

hierbij nog 2 foto's van Negro die ik afgelopen weekend op de show bij van olst heb gemaakt.
Toen viel mij pas op hoeveel mijn gordinnie van Negro weg heeft :oo :D
kwa karakter en kwa uitstraling lijken ze echt heel veel op elkaar.
En dat terwijl negro toch wat veder weg zit.

http://www.flickr.com/photos/76994734@N ... hotostream

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:38

Wauw.. ik vind Negro echt helemaal geweldig. Heb een keer mogen helpen met zadelmak maken van een van zijn dochters. Echt enorm braaf ding, liet alles de eerste keren meteen toe. Ik ben daardoor soort fan geworden van Negro toen ik daarna ook een stuk in Bit/Hoefslag of een ander paardenblad van hem gelezen had. Kan ook In De Strengen geweest zijn XD Nouja, een paardenblad dus :P

Nog niks gehoord van Nimbly, al trilde mijn telefoon net wel, maar zonder verdere melding... Geen sms of telefoontje. Was ff spannend dus :P Dus ik wacht nog maar even verder af hoe het verder gaat. Al is de eigenaresse overtuigd dat ze, net als bij de andere twee veulens, de merrie s'avonds tussen 11 en 3 zal bevallen en het op tijd zal aangeven en haar tijd er voor zal nemen. Ben benieuwd of ze dat deze keer ook doet dan :P

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:08

hallo allemaal, ik meld mij hier ook even. wij hebben sinds december vorig jaar ook een Bodyguard nakomeling. Hij is nu een jaar oud. Leuk om jullie ervaringen met jullie nakomelingen te lezen, er komen veel eigenschappen overeen met die van ons. Vooral het eenkennig zijn, lekker eigenwijs en goed aan de maat. Maar over het algemeen een heel fijn karakter, weet wel wat hij wil maar blijft wel eerlijk, ook als hij iets niet leuk vindt. Hij is ook erg leergierig, loopt al keurig mee aan een touwtje, staat keurig stil met poetsen, laat z'n beentjes al afspuiten en is in de omgang naar andere paarden heel gemoedelijk. Ben heel benieuwd hoe onze body's het onder het zadel gaan doen, de eersten zullen in 2013 wel beleerd gaan worden. Ik blijf dit topic volgen!!!!!

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:43

Welkom Charlot2000! Grappig dat het karakter overeenkomt. Heb je ook een foto van die van jou?

Loveskiara: is het veulen er al? Zo nee, ze laat jullie wel heeeeel erg lang in spanning ;)

Lotte002: wat heb jeen super mooie foto's gemaakt. Had ze in her topic ook al gezien. Echt prachtig! Ik ben niet zo goed met het maken van foto's. Vandaar dat er niet zoveel van mijn bodyguard voorbij komt :$

Ik heb de mijne gisteren zelf binnen gezet. Heeft meteen weer een kleine cursus schriktraining gehad. Was namelijk erg druk op het erf. Meneer heeft zich super gedragen. Als hij iets spannend vindt blijft hij stokstijf stil staan en is niet meer vooruit te krijgen. Wanneer je hem rustig laat kijken loopt hij er daarna langs alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Nadat ik zelf had gereden hem nog even los gehad in de buitenbak. Het schakelen zit er al goed in :) Merk wel dat hij snel spanning opbouwt en dat niet snel loslaat. Hebben die van jullie dat ook?

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:53

Ik heb nog niet erg mooie foto's maar hierbij een aantal om een indruk te krijgen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben van plan binnenkort nog wat mooie foto's te maken, dan zal ik nog wat plaatsen als jullie dat leuk vinden !

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:12

Charlot2000: wat een knapperd! Is dat die van Swanenberg?

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:15

xlim schreef:
Charlot2000: wat een knapperd! Is dat die van Swanenberg?

Zegt me niks...?

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:17

Swanenberg is de fokker van mijn bodyguard. Daar hadden ze er een staan met dezelfde aftekeningen. Dacht het misschien die van jou was.

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:22

Nee dit is een andere! :)

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:39

Charlot2000 : Leuk dat je hier bent gekomen :D wat een leukerd die van jou zeg!
ook flink aan de maat of niet ;)

die van mij voelt zich op het moment heel erg goed, het is in de paddock net een circuspaard die kunsten en sprongen die ze maakt haha

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:10

Nope, nope. Zaterdag was mevrouw nog steeds tonnetje rond en lag er nog geen klein leuk ding naast. Ze laat inderdaad heel erg lang op zich wachten deze keer... Volgens de eigenaresse liet de merrie ook nog niks weten dat er weeën op komst waren. Maar ik zou een sms krijgen als het veulen er is. Dacht dat ik eerst bij de bevalling er bij mocht zijn, maar schijnbaar gaat dat niet meer door...

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:15

Hier weer een paar fotos van mijn Body.
Geniet iedere dag weer van mn knappe meisje <3 ondanks haar soms wat moeilijke karakter ben ik echt helemaal weg van dr :D *\o/*

een standaart iets na het rollen staat mevrouw altijd met slaant voorbeen en/of steigerend op :Y)
Afbeelding

hoezo verwaande merrie :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMSWEGGC.jpg

stand
Afbeelding

over een weekje mogen ze de wei weer op, dus hopelijk dan leuke actie fotos :D

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:50

Ik heb net een smsje gekregen. Nimbly is dinsdagochtend bevallen van een vos-merrie. Zaterdag ga ik er heen. Heb uiteraard gevraagd of ze het goed vinden als ik meteen me camera mee neem en foto's ga maken :P Die laat ik ook hier zien als ik de foto's op mijn computer heb natuurlijk.
Ik zal wel vroeg op moeten staan, omdat ik normaal in een les rij met veel drukke, kleine meisjes :P En om die gelijk mee te nemen naar het veulen, dat lijkt me een beetje te veel van het goed. Maar ik heb het er voor over :P

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:22

loveskiara: gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar de foto's. Succes morgenochtend, je bent niet de enige die er vroeg uit moet ;-)
lotte002: wat een leuke foto's weer. Mijn buurmeisje wordt volgens mij inmiddels gek van me. Vraag op dit moment iedere week wel een keer of ze tijd heeft om foto's te maken. Heel stom vergeet ik iedere keer dat ze moet leren voor haar examen. Heb het zelf al geprobeerd met de telefoon, maar blijk niet zo een geweldige fotograaf te zijn :')

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:45

Lotte002: mooi hoor, wat een gaaf koppie!!
Xlim: ik ken het.. foto's maken met mobiel is echt lastig.. heb ik ook last van. Als ik geld over had dan had ik zo'n mooie dure camera gekocht en de hele dag foto's gemaakt haha.

Onze Bodyguard gaat begin mei het land in. In een kleinschalige opfok, waar hij lekker kan klooien met zijn leeftijdsgenootjes. Vind het altijd wel weer eng om een 'kleintje' in de groep te gooien... maar ja. Hopen dat hij snel zijn draai vindt en er een hele lekkere zomer tegemoet gaat.
Als het een beetje kan dan zal ik wel even foto's maken als we hem wegbrengen.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:45

Ik heb foto's :P

1. Nieuwsgierig ding
Afbeelding

2. Samen met mama (zonde van dat schrikdraad XD)
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Mooie mama Nimbly
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Vind ik zelf een erg geslaagde foto van Nimbly :P
Afbeelding

8. Ff drinken.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Arrogante trekjes, nu al :P
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Ff gek doen, terwijl Nimbly mij en de camera in de gaten houd:P
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Jeuk aan die grote oren :P
Afbeelding

16. Ff testen of ze nu wel al gras te pakken krijgt om te proeven :}
Afbeelding

Vond het ergens wel jammer dat ik niet de wei in kon. Nimbly is heel erg beschermend. De eigenaresse mag er wel gewoon bij en vanalles met het veulen doen. Maar ik heb toch ff wat leuke foto's kunnen schieten.