Nakomelingen van Cantos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Georgy

Re: Nakomelingen van Cantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:00

Mijn toppertje heeft 8 weken rust gehad, heeft zomervoeten en zijn hoeven wilde niet groeien dus heeft hij lekker op het land gestaan.
2 weken geleden weer opgepakt, en het heeft hem erg goed gedaan een vakantie.
Aankomende zondag gaan we weer starten ben erg benieuwd wat we er van gaan maken.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 14:15

wat zijn zomervoeten als ik vragen mag?
Dan gaat het trouwens wel heel goed als je na twee weken al op concours kan (bedoel er niks negatiefs mee hoor)

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:10

zomervoeten zijn hoeven die afbrokkelen door de droogte dit gebeurt alleen als hij in het land loopt in de zomer, maar om hem binnen te houden vind ik niet eerlijk tegenover hem omdat hij zo geniet in het land met zijn vriendjes. Helaas groeien zijn hoeven niet heel hard, dus was het moeilijk om ijzers eronder toe doen.
Gelukkig is het een paardje die niet heel de dag stil staat dus hij heeft aardig wat afgelopen en gerend in het land dus zijn conditie was niet helemaal weg. Met de wedstrijd heb ik rustig aan gedaan alleen los gereden veel gestapt en toen de proeven in. Hij heeft het weer heel goed gedaan ben dik tevreden.
Eerste keer M1 gestart en 2 x 2de met 186 en 184 punten beide proeven met 1 punt verschil van de 1ste en die reed L2.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 11:10

zo dat is niet verkeerd hoe oud is hij jou cantos nu?

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:22

hij is 5 jaar en soms moet ik stoppen met wedstrijden omdat het te snel gaat. ik heb nog maar 1x gehad dat we geen winstpunt hadden. ik mag ook niet klagen met zo'n kanjer ben supper trots op hem. het is eigenlijk een lot uit de lotterij, heb nog nooit zo'n goed paard gehad

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 14:14

dat gevoel hebben wij met onze cantos ook.wij hebben haar als veulen gekocht en dan is het natuurlijk maar afwachten wat ze doen als ze drie jaar zijn.Dat heeft bij ons ook heel goed uitgepakt het is een echte blikvanger.Ze staat eigenlijk voor de verkoop bij mijn zwager maar hebben de kans gekregen van de hengstenhouder om haar te laten dekken door een nieuwe jonge hengst en daar is ze nu drachtig van.
Ik vindt het niet erg als ze zou blijven dan moet er met de tijd maar een ander paard verkocht worden.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:18

Had nog nooit van cantos gehoord en wat voorn hengst het is, ben op zijn koppie met zijn ogen gevallen.
heb je foto's van haar?
Ik zou ze ook niet verkopen als ik jou was

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:14

er staan 2 fotos van haar op de eerste pagina bovenaan

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:57

Mijn Cantos gaat heel goed op het moment. Hij begint het allemaal goed te snappen, ik zadel hem op de poetsplaats op, zonder te longeren opstappen weg rijden. Naar buiten etc. en netjes "aan"de teugel. Heerlijk! Hij heeft ook noodgedwongen een paar weken stilgestaan en pakte na 4 weken alles weer op alsof hij nooit anders heeft gedaan. Hij heeft waarschijnlijk een trap gehad of is uitgegleden en heeft nu vocht in het spronggewricht aan de voorkant (bolspat) Het is nog steeds niet mooi weg getrokken, baal daar goed van want het is zo´n plaatje van een paard en nu heeft hij zo´n verdikking. Hij is er trouwens geen dag kreupel aan geweest en volgens de da is het beter om hem iets te bewegen, dan gaat het eerder weg. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou het liefst er een naald in steken zodat het vocht weg kan ;-)

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:26

Urobi, wat een uitstraling heeft jou merrie zeg, ik zou ze zeker niet verkopen als het niet hoeft.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:28

muc, ik heb hier geen ervaring mee, maar bewegen is beter dan stil zetten. succes ermee ik hoop voor je dat het snel weg trek

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:43

ik heb ook een paard gehad wat bolspat had, dit is nooit meer weggegaan hij heeft er nooit last van gehad. Volgens mij kunnen ze het weg halen maar de kans dat het dan weer terug komt is dan volgens mij ook weer aanwezig.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:12

Donna is met rollen in het draad (koord) gekomen... :(
Ben flink aan het koelen en begint nu, kleine week later, weer wat af te zakken. gelukkig.
dus dame helaas weer even rust...

Bolspat ken ik niet. Wel een keer een merrie gehad met dikke hak; dat ook niet meer weg gekregen. Is toen nog wel behoorlijk dunner geworden door het in te masseren met witte olie.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:15

oh balen Rebble, hopelijk is het snel weer okay. Gaat lekker met de Cantosjes.....
Bolspat (kan) inderdaad net zo iets zijn als een dikke hak. Kan geen kwaad maar is niet mooi. (Bolspat kan ook ernstige dingen betekeken zoals artose of een chip, maar dat is in mijn geval gelukkig niet zo)
Wat is witte Olie? Ik kan het natuurlijk proberen.

@ Urobi, Ik zal het wel eens vragen aan de DA. Vindt het zo jammer als er zo´n schoonheidsfout blijft. He gaat het verder met jou paardje(s)?

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 16:13

Rebble is het een echte wond aan het been?
Zo ja weet je wat dan goed helpt tegen wildvlees en bacterieen tegen te gaan, pure honing rechtstreeks van de imker.

onze cantos is nog steeds drachtig en is op dit moment weer twee keer mee op concours geweest.
nog wel in het B horconcours(aangezien mijn zwager geen b meer mag starten) daar liep ze twee keer 0, wat ik begreep waren er een aantal mensen aan de kant die interesse toonde van wat voor afstammeling dat wel niet was.(toch leuk om te horen) ik verwacht dat hij haar volgend concours in het L start en hij blijft haar zo lang mogelijk doorrijden tot dat het niet meer gaat met haar dikke buik.
Wij hebben dan nog een 3 jarige olmetta die is nu 2,5 maand onder het zadel dat gaat eigenlijk wel goed alleen ze wil niet altijd graag in de wei blijven en springt zonder moeite over de draad de andere wei in(ze is 1.79m groot dus een draadje van 1.50 is geen moeite.
Het andere jonge spul loopt nog lekker van het gras te genieten dat gaat gelukkig allemaal goed.
(Als jullie nog iemand weten die een leuk dressuur/springpaard zoekt ik weet er nog twee) ze zijn niet van ons zelf, wij fokken alleen springpaarden).

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:57

Witte olie kun je bij de Welkoop krijgen. (Osmonds' witte olie) Doet het ook heel goed als je zelf pijnlijke, stijve spieren hebt!! Bevordert de doorbloeding en daardoor afvoer van afvalstoffen.

Donna had alleen klein schaafwondje, dus in eerste instantie zag mijn vriend er ook niks aan. Toen ik thuis kwam was het echt ontzettend dik! Ze heeft voor veel kracht erop gehad, palen wel gebroken, draad niet.

Super dat die van jou nog drachtig is Urobi! En het ook nog leuk doet op CH!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 11:50

hoe gaat het met de cantos'jes?

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:51

Hier weinig te melden, het gaat erg goed met Dandy, hij pakt alles super goed op. Is zo saai om dat hier telkens te melden maar wel fijn voor mij ;-)

Ik zal binnenkort weer eens wat foto´s maken en plaatsen.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:26

Heel saai Muc! :D
Donna doet op zich erg goed. Maar haar been is iedere ochtend nog wat dik. Dus heb haar wat aan de longe en veel in het land. Maar wordt zo blij van dat paard! Super karakter!

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:51

@urobi, hoe gaat het met ekkie? Is die al weer drachtig??

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 11:40

albert1975 schreef:
@urobi, hoe gaat het met ekkie? Is die al weer drachtig??

Ze is zaterdag voor de laatste keer gescand en gelukkig nog steeds drachtig.
Onze cantos merrie is ook nog steeds drachtig heeft vorige week ook haar laatste scan gehad.
Hopen dat alles goed blijft gaan ben benieuwd naar de veulens hoop dat we een schimmeltje fokken uit ekkie en de hengst waar de cantos drachtig is daar komen volgend jaar de eerste veulens van dus ben benieuwd

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:56

Leuk om te zien dat iedereen zo blij wordt van de Cantos'jes.
afgelopen zondag was ik ook weer zo trots op mijn kanjer, heeft het weer heel goed gedaan met de wedstrijd in de hitte. Alleen vond de jury dat hij nog meer bergopwaarts moet lopen voor hogere punten, maar had wel weer 183 en 187 gereden.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 13:25

gefeliciteerd met die punten kun je gerust tevreden zijn.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:28

Ik heb aanstaande zaterdag mijn 1e b wedstrijd met mijn Cantos merrie! Ben erg benieuwd hoe ze zich zal gedragen, ze is namelijk nog nooit in een binnenbak geweest :P Ben een paar weken geleden wel is op ander terrein gaan rijden (buiten) en daar was ze erg braaf, eerder te braaf waardoor ze wat sloompjes werd, maar we zullen het allemaal gaan beleven!

Verder geniet ik nog elke dag van mijn merrie ik heb haar nu al 9 maanden, en echt zó blij met haar. Karakter is super, een geweldige knuffel die tijdens het poetsen zo ver mogelijk haar hoofd naar me toe draait om maar te zien waar ik mee bezig ben en lekker die neus tegen me aanduwen. Ze is in principe lekker nuchter, maar kan onder het zadel toch wel aardig heet worden en heeft af en toe wat aanstel-momentjes. Inmiddels zijn we ook al 2x het bos in gegaan, voor de zekerheid iemand die dr aan een touwtje vasthield, en ze keek echt nergens naar! volgende stap wordt wel een bosritje gewoon los met een ander paard, alleen blijft plannen soms lastig!

Nog ff wat fototjes :D:
Afbeelding

Afbeelding

had er volgens mij wel plezier in :')
Afbeelding

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 00:23

Fleur veel succes as zaterdag met je wedstrijd en leuke foto's van je paard, mooi koppie heeft ze zeg!

Die van mij is ook echt een knuffel, als ik zijn hoofd poets dan legt hij zijn hoofd op mijn schouder en kan ik niet verder dan moet hij eerst knuffelen, moet nog uitkijken dat hij mijn oorbellen niet uit mijn oor trekt wat hij wil overal zijn tanden in zetten :D