Nakomelingen Don Ruto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Dressage

Re: Nakomelingen Don Ruto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:26

Ze zei in t mailtje dat ze zzlicht zou starten van de maand!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:27

ik ben paar weekjes niet geweest, dus het zou kunnen hoor haha

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:45

Top zeg!
Dan is ze snel door het Z2 met hem ;)

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:49

Ja ik weet het niet, ze zei alleen dat ze nu nadat hij geblesseerd isgeweest, zz licht gaat starten. Wanneer reed ze nog z dan?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:59

Carola heeft hem nu 1x in het zz-licht gestart volgens mij. Hij liep voor zijn blessure al Z2 met winst

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:00

Pfoe. Wanneer ben ik daar geweest?
Begin juni. Toen was ze nog aan het opbouwen.
Iets daarvoor (eind mei) startte ze Z2 op heerjansdam, dat was toen de eerste x volgens mij.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:02

Haal 2 dingen door elkaar.

T was Ruud z'n eerste wedstrijd weer ;)
Daarvoor was hij dus Indd al Z2 ;)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 17:06

ZZ licht is al aardig! Doet hij goed.
Zijn er misschien filmpjes van hem?

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:49

Haha oke! Duidelijk!
Ik heb helaas tot op heden nog geen filmpje gevonden! ( ben ook niet errrrgg technisch )

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 07:07

En hoe is het met de Don Rutootjes?? Wat hebben jullie voor plannen in 2012??

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:56

Hoi! Met de mijne gaat het de betere kant op, mag nu intussen 6 minuutjes draven, dus mijn doel voor 2012 is gewoon weer lekker kunnen rijden!

Hoe is het met die van jou?

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:22

Fijn dat je weer mag gaan stappen! Alle kleine beetjes helpen! Wij hebben in den de kampioenschappen op de planning staan in het l1 en hopen december 2012 m1 te mogen starten, dus flink aan de bak!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:01

Wij hopen eind 2012 Z startgerechtigd te zijn. Maar we zien wel waar het schip strand ;)
Eerst maar de M² durven in te stappen.

Zhiv is de laatste tijd wat stijf en stug. Dus denk dat hij binnenkort gekraakt wordt.

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:55

Benta schreef:
Fijn dat je weer mag gaan stappen! Alle kleine beetjes helpen! Wij hebben in den de kampioenschappen op de planning staan in het l1 en hopen december 2012 m1 te mogen starten, dus flink aan de bak!

Ik bedoel feb. :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 09:49

Hoi allemaal, gaat allemaal goed met jullie Don Ruto'tjes zo te horen!
M2 lukt je vast Zhiv!

Met Soraya gaat het ook super. Volgende week gaan we ons Z1 debuut maken (eindelijk LRV starten!);
Tijdens de trainingen zijn we nu rustig bezig met wissels en af en toe al eens een piaffe of pirouette er tussen en dat lukt eigelijk allemaal prima. Mijn doel met haar dit jaar is in het Z2 raken (en als het zou kunnen dit jaar al enkele wedstrijden in Z2 rijden).

Ik ben trouwens ook met een Don Jovi aan het rijden nu! (is een Don Ruto) Hij is de halfbroer van Soraya en echt een machtig paard! 1m75, donkerbruin, bloedmooi, geweldige achterhand.. Ja die heeft hét wel. Spîjtig genoeg is'ie niet van mij :D Maar nog wel van de mensen waar ik Soraya gekocht heb en voorlopig gaat'ie de verkoop nog niet in en mag ik hem rijden.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:31

Klinkt goed allemaal lienbobo.
Mooie doelen met je eigen paard en een leuk paard om te trainen :D

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:01

Leuk hoor al die plannen en doelen van iedereen! Het wordt een sportief 2012 zie ik alweer!

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:20

Nou ons sportieve 2012 begint al goed! Wij zitten in het gebied van de Rhino-uitbraak en dus zijn voorlopig de wedstrijden afgelast!
Tot nu toe geen symptomen bij ons op stal (en dat hopen we eigenlijk ook zo te houden), maar we zitten natuurlijk allemaal wel een beetje in spanning.

Hebben andere al voortgang geboekt met de wedstrijden??

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 10:38

Oh, hopelijk blijven die symptonen ver weg bij jullie!!

Hier gaat alles goed, vorige zondag nog wedstrijd gehad.. 2e plaats met 67 en 5e met 63.
We zijn druk bezig met de wissels nu en het begint heel goed te gaan!

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:13

Iemand enig idee wanneer Don Ruto te zien is in een wedstrijdring?? Ik wil hem wel eens zien lopen!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:14

Benta schreef:
Iemand enig idee wanneer Don Ruto te zien is in een wedstrijdring?? Ik wil hem wel eens zien lopen!

Nee geen idee, Carola reedt hem maar die is weg bij de Randhoeve dus heb geen idee wie hem nu rijdt en of die hem ook nu al uitbrengt.
Startlijsten van Dubbeldam in de gaten houden.. Die vereniging zit vlakbij stal dus daar starten ze regelmatig (Dordrecht)

Hoe is het met alle Don Ruto's?
Zhiv heeft even een pauze gehad, mijn zadel lag niet goed dus ben opzoek naar een nieuwe maar dat gaat nog niet helemaal zoals het moet :P
We hebben een dipje gehad, Zhivago was scheef en erg stug. we zijn terug naar de basis gegaan en als ik weer een zadel heb pak ik hem weer langzaam op.
Als hij blijft kantelen dan rijden we een dagje naar de kliniek want dan laat ik hem denk ik kraken.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 12:52

Hopelijk helpt het nieuwe zadel Zhiv!!

Ik zou hem ook wel eens graag zien lopen.. Toch altijd fijn om een 'vader' te hebben die goede prestaties neerzet in de ring!

Met mijn Don Ruto'tje gaat het super. Gisteren heb ik een clinic gedaan ivm kür rijden samen met Jacques van daele (internationaal GP jury). Hij vond m'n kür heel fijn!
Dus we zijn weer een ervaring rijker aangezien we nog nooit een kür gereden hadden!!

Zaterdag ga ik Z1 starten, en dit vind ik suuuuuuper spannend!!

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:57

Zo even het topic weer nieuw leven in blazen!

Hoe is het de Don Ruto's??
Al een nieuw zadel van Don Zhivago gevonden?? Loopt hij nu beter??

En hoe verging het Z1 debuut Lienenbo?

Laatste keer dat ik wat schreef hadden wij op 2km afstand de rhino, maar die had onze stal gelukkig overgeslagen! Daarna zijn wij in de lappenmand terecht gekomen, waar we nu uit aan het klimmen zijn! Hij bleef maar slecht in de bespiering, werd chago en rijden was voor beide niet meer leuk. Balletje is zo gaan rollen en kwam in de kliniek terecht en daar kreeg hij mesotherapie (injecties met spierontspanners en nog iets) De volgende dagen kreeg ik een heel ander paard (in positieve zin) en toen... at hij van de een op de andere dag geen brokken meer. Da laten komen, tanden na laten kijken (geen bijzonderheden) en een pijnstiller, moest een paar dagen aankijken... andere brokken, slobber, geweekte brokken, muesli's en noem alles maar op geprobeerd, maar hij at alleen hooi en gras -O- . Uiteindelijk weer doorverwezen naar een kliniek en daar is wederom naar zijn gebit gekeken, kiezen iets ronder geslepen maar dat kon niet de oorzaak zijn van het niet eten van de brokken.. Uiteindelijk een maagonderzoek laten doen en daar kwam uit dat hij oude littekens heeft van maagzweren en een chronisch geirriteerde maagwand heeft. Gelukkig geen actieve maagzweren. Hij krijgt elke dag maagcompositium en eet weer vanouds (lees: met voernijd!) Hij is nu volop in de fysio, afgelopen 4 maand alleen maar gelongeerd en sinds 2 weken laat ik hem door een prof rijden. Zij pakt hem weer op en gaat hem een goede basis geven waar wij straks weer onder begeleiding van haar weer verder kunnen gaan. Sinds een paar dagen een nieuw zadel aangeschaft, aangezien meneer zo ontzettend gegroeid is qua bespiering en vetjes *\o/* Hij heeft weer zin in het werk en zijn gedrag is aanzienlijk verbeterd :D Ik ben helemaal trots en hoop zelf in de nabije toekomst weer met hem te kunnen gaan rijden, want dat mis ik best!

Zoo dat was wel weer een verhaaltje! :+

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:17

Zo benta dat is niet niks zeg, gelukkig gaat het beter nu.

Ik heb een nieuw zadel en we zijn weer lekker fanatiek bezig.
Zhiv wordt elke 6 weken behandeld door iemand die acupressuur (en nog wat dingen) toepast.
Hij heeft nu 3 behandelingen gehad en dat merk ik echt.
Hij is lekker vlot en energiek.
We zijn vorig weekend voor het eerst M² getart, geen winst maar dat had ik ook niet verwacht (166 en 174)
Er zijn nog erg veel dingen die verbeterd moeten worden dus die punten komen wel.

Hij is veel vetjes kwijt en zit super in zijn bespiering :D
We hebben afgelopen donderdag gelest bij Marian Dorresteijn en dat gaan wel elke 2 weken doen.

Zal een keer foto's plaatsen.
Jullie ook?
Altijd leuk om de andere Ruudjes te zien ontwikkelen ;)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 13:55

Hoi hoi! Is inderdaad een tijdje geleden!

Amai Benta,.. Da's geen leuke tijd geweest. Gelukkig gaat het nu weer beter! Veel succes ;)

Foto's zijn altijd welkom :D

Hier gaat het geweldig!! Z1 debuut ging goed, uiteindelijk zijn we nu een keer of 4 Z1 gestart, ben winterkampioen van de provincie Antwerpen geworden in Z1, en een 1e en 3e plaats op de gewone wedstrijden. Dus ik mag niet klagen :P
Verder gaat het vooral in training erg goed. Wissels beginnen goed te gaan, vorige week reden we zelfs een pirouette (nog een beetje groot, maar toch ook klein :D) haha.
Buiten de LRV rij ik ook nog VOR (2 federaties in belgië.. :P ) Proeven zijn idem aan Z1 en daar rij ik ook altijd in de prijsjes. Mag meedoen aan het kampioenschap eind oktober dus die 'missie' is ook geslaagd.