Rex Magna nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:19

Evelijn schreef:
Knijn7 schreef:
Heerlijk dat onze oudjes nog zo graag voor ons willen werken! :D

Oh.. maar dat heeft Kafka nooit gezegd..die doet liever graag wat hij zelf bedenkt ... hij wou bijv. vandaag wel heel graag heel heel hard buiten over de dijk. Maar dat mocht niet van mij... wat ben ik toch een spelbreker. :Y)

Haha dat ken ik!! :j

Calypso84

Re: Rex Magna nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:32

haha, zijn die van jullie zoals hun vader of toch rustiger?

Jasmijn had haar streken, maar was voornamelijk de rustheid herself :P
Valentino die we nu hebben (Rex Magna, opa van moeders kant) is nog meer relaxed. Hij heeft eigenlijk helemaal geen kuren.. terwijl zijn moeder (dochter van Rex) af en toe een kreng is heb ik gehoord..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:47

Die van mij heeft wel zijn gebruiksaanwijzingen maar ik kan er behoorlijk mee overweg. Kan er ook prima beginners op zetten... kleuters vind hij ook gezellig. Die vragen ook niet veel van hem... en dan vindt hij het ook prima. Als je beetje kan rijden is hij lastiger... als in dat hij dan heel zwaar op de hand kan gaan hangen. Heb hem toen ik hem kocht met martingaal gekregen omdat het sterrenkijker zou zijn. Bij mij lijkt hij soms meer duikboot... maar daarvoor ben ik hard aan het trainen.

Buiten op een lang pad... tja dan kan hij wel erg hard.. en dat vind hij ook echt fantastisch... ik gelukkig voor hem ook wel ;) Lekker tranende ogen omdat je zo hard ging ;) echter kan ik er wel prima alleen op naar buiten dus dat is wel weer braaf :)

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:34

Mijn merrie (rex magna is de vader) is buiten erg braaf, maar ze kan soms ook echt wel haar kuren hebben. Dan heeft ze gewoon een excuus nodig om wat druk/gek te doen. Ik kan makkelijk alleen met haar op pad, omdat ze goed verkeermak is. In een te grote groep ga ik liever niet, want dan wil ze graag voorop en erg hard. Maar met max 4 gaat wel goed. :)

Kleine kinderen op haar rug vind ze niet zo leuk, dan wordt ze erg druk en onrustig. Ik zet liever geen beginners op haar, omdat ik niet zeker weet hoe zij zich gedraagd. Als je een beetje kunt rijden, gaat het wel goed. Maar nu ik wat meer van haar ga vragen tijdens mijn priveles, merk ik dat ze het niet altijd leuk vind en dat ze soms wel erg koppig tegenwerkt. :o
Dus highnoon heeft ook zeker een gebruiksaanwijzingen, maar ik weet heel goed wat ik aan haar heb. Ben super trots op mijn topper!

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:39

Wij hebben juist dit weekend een zoon van Rex Magna overgenomen op Curacao! Hij wordt dit jaar 23 jaar en heeft grand prix gelopen, beer van een paard, voskleur

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:03

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Firstofjuly. Ben benieuwd naar een foto :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:09

Caesar schreef:
Zulke dingen zijn nooit leuk. Ik heb mijn Rex Magna al aantal jaar geleden verkocht maar dat meisje wil helaas niet meer zeggen waar hij is en hoe het met hem gaat. Hij is ook al van 1989 dus ja... Baal er ontzettend van. Dus als iemand nog een knappe Rex Magna x Duc de Normandie ruin, officiele naam Hermesdeux tegenkomt en die gekocht is van Heidi van der Ster... Dan hoor ik het graag! Hij heeft altijd op stal de Ronde gestaan in Zwartewaal... Helaas is hij daar nu weg.

Ik heb hem gevonden. Althans, zijn huidige eigenaresse mij. Via bokt.

Man, wat was ik blij!! Was al zolang op zoek en ik kreeg helemaal niks te horen. Hij is echt extreem verwaarloosd geweest, mager... bah! Dat iemand daartoe in staat is. Hij is pas 24 geworden en ziet er weer top uit. Als het een beetje meezit kan hij nog lekker een paar jaar genieten van zijn welverdiende oude dag, mét aandacht en nu ook weer lekker onder het zadel. Eind goed, al goed!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:10

FOF; wat leuk! Ben vorig jaar nog op Bonaire geweest, toen zag ik alleen een valk pony los lopen. Maar nu ik de foto's bekijk; daar zit Yael ook tussen of niet ;)?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:22

Ceasar... wat leuk dat je je ouwe paard terug hebt gevonden. Bokt is toch leuk :D zo ben ik ook aan mijn Rex Magna gekomen. Kafka is mijn ouwe verzorgpaard... en die heb ik ook 5 jaar geleden teruggevonden op Bokt... en toen uiteindelijk gekocht :)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:42

Firstofjuly schreef:
Wij hebben juist dit weekend een zoon van Rex Magna overgenomen op Curacao! Hij wordt dit jaar 23 jaar en heeft grand prix gelopen, beer van een paard, voskleur

Klinkt leuk!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:47

Evelijn schreef:
Ceasar... wat leuk dat je je ouwe paard terug hebt gevonden. Bokt is toch leuk :D zo ben ik ook aan mijn Rex Magna gekomen. Kafka is mijn ouwe verzorgpaard... en die heb ik ook 5 jaar geleden teruggevonden op Bokt... en toen uiteindelijk gekocht :)

Ja, in dit geval via google en toen kwam ze op mijn posts in dit topic. Heeft ze snel een account aangemaakt en ineens had ik een prive bericht! Tranen in mijn ogen hoor, wat was ik blij en opgelucht dat hij er uberhaupt nog was! Zal jij ook wel gehad hebben!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:53

Ik vond het vooral erg leuk hem weer eens te zien.... hij was nog jong toen hij verkocht werd... en dat was beter voor hem toen... (ik had er al geen tijd meer voor en eigenaresse kon hem niet goed rijden) maar inmiddels was hij 15 jaar en in korte tijd aantal baasjes verder (meneer heeft beetje gebruiksaanwijzing)
Hij was echte sterrekijker (met martingaal) vlgs vorige eigenaren .... en zo liep hij toen ik de eerste keer er op stapte http://i9.photobucket.com/albums/a64/evelijn/Kafka/25%20april%202007/CIMG7692.jpg net een duikboot ... we hebben dus iets met z'n tweeën.

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:38

Caesar schreef:
FOF; wat leuk! Ben vorig jaar nog op Bonaire geweest, toen zag ik alleen een valk pony los lopen. Maar nu ik de foto's bekijk; daar zit Yael ook tussen of niet ;)?

Klopt, er is een valk pony die de eigenaresse altijd los laat lopen en Yael rijdt idd ook wel eens bij ons :o

Ben zooo benieuwd hoe hij het gaat doen, hij is dan wel al ouder (dit jaar wordt hij 23) maar is echt een enorm lieve knuffelbeer, wel gevoelig en soms wat kijkerig. Nu eerst hele papierwinkel regelen voor de import naar Bonaire, zal nog wel 2-3 weken duren voordat hij bij ons op stal komt...

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:40

Trouwens, er zou een volle zus van onze Rex Magna moeten zijn, haar naam is High Noon, 1989, afstamming REX MAGNA XX x URSULA x NEPAL, iemand enig idee of ze nog leeft?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:51

Volgens mij is die al eens in dit topic voorbij gekomen! ... zal even zoeken :)

edit: Jep... tweede post uit dit topic is van Noon... kijk maar eens in haar profiel :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:21

Hoe toevallig!!

Leuk, ik ben nog bij Yael geweest afgelopen september! Toch raar om daar paarden te zien. Importeer jij alles?

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:05

Firstofjuly schreef:
Trouwens, er zou een volle zus van onze Rex Magna moeten zijn, haar naam is High Noon, 1989, afstamming REX MAGNA XX x URSULA x NEPAL, iemand enig idee of ze nog leeft?

Dat is mijn merrie!!!! :-D. Wat gaaf! Ze leeft dus nog! ;-) We rijden nog regelmatig en binnenkort gaan we weer starten met de wedstrijden. We hebben even een winterstop gehad.

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:25

Knijn7 schreef:
Firstofjuly schreef:

Dat is mijn merrie!!!! :-D. Wat gaaf! Ze leeft dus nog! ;-) We rijden nog regelmatig en binnenkort gaan we weer starten met de wedstrijden. We hebben even een winterstop gehad.

Hoe leuk!!! Nou haar volle broer is dus nu nog op Curacao en gaat binnenkort naar Bonaire! Wat leuk! Hoe is jou merrie? Rijdt je alleen dressuur of ook springen?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:44

jeetje leuk om allemaal te horen dat jullie 'oude' paarden nog teruggevonden krijgen!

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:42

Firstofjuly schreef:
Hoe leuk!!! Nou haar volle broer is dus nu nog op Curacao en gaat binnenkort naar Bonaire! Wat leuk! Hoe is jou merrie? Rijdt je alleen dressuur of ook springen?

Wat leuk! Heb je een foto?
Wij rijden vooral dressuur en voor de afwisseling maken we een buitenrit of doen mee aan een enjoy the ride rit. Heeel soms wil ik zomers nog wel eens een sprongetje maken. Zolang ze rustig blijft is het leuk, maar soms kan ze erg druk worden van het springen en dan heb ik er snel geen lol meer in. Ben dan alleen nog bezig om haar rustig te houden en te zorgen dat ze niet heel erg hard gaat. Als we op een buitenrit een boomstam of iets tegen komen, proberen we die soms wel te springen. Ik rijd geen springwedstrijden met haar, alleen dressuurwedstrijden.
Ze heeft in haar jongere jaren Z dressuur gelopen en mocht Z springen starten.
Waarom ik ook niet veel spring is omdat ze de winter van 2011-2012 een peesblessure heeft gehad. Hier is ze gelukkig erg goed van genezen.

Wat ga jij straks met je paardje doen? :-)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:45

Mijn Rex Magna... heeft het juist helemaal niet op springen... als die boomstam ziet springt hij liever in de sloot of voor een vrachtwagen. Dressuur gaat steeds beter... hij heeft alleen niet zo indrukwekkende carriere gehad als die van jou ... hij moet pas sinds paar jaar echt aan het werk ;)

Dit is Kafka gisteren :)
Afbeelding

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:51

Heel stom maar ik was zaterdag zo enthousiast en blij dat ik helemaal vergeten ben foto's te maken, en hij staat dus nu nog op curacao totdat we alle papieren voor import naar bonaire geregeld hebben. Hij is dezelfde volkleur als die van jou, een iets smallere, maar nog steeds brede bles en achter 2 witte benen. Hij is een enorme beer van een paard, veel body en inhoud met een mooi front. Hoe hoog is Highnoon?

Hier op bonaire hebben we geen wedstrijden, maar ik zal hem nog wel wat dressuurmatig gaan rijden, maar vooral mee naar buiten nemen. Hij heeft grand prix gelopen en zit nog vol energie, dus ik ga ook zeker kijken wat ie er nog van kan :-) Springen deed hij ook, maar geen wedstrijden en zelf ben ik helemaal geen springen dus dat gaan we ook niet meer proberen.

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:07

@ firstofjuly; haha, als je een keer een foto hebt, wil je die tegen die tijd een keer plaatsen? Ik ben heel erg benieuwd hoe hij eruit ziet. Als ik Highnoon veel wortels voer krijgt ze ook een mooie oranje gloed :D
Highnoon is ergens tussen de 1,68 en 1,70 cm. En die van jou? Hij heeft ook al een mooie carriere erop zitten! Highnoon heeft geen witte benen, alleen een hele brede witte bles, wat haar wel erg uniek maakt.
Highnoon vindt het ook nog steeds heerlijk om te trainen, en op wedstrijden is ze helemaal vol energie. Ik hoop ook dat we nog een aantal jaren kunnen rijden.

@ Evelijn; Leuk paard! Is rex magna ook de vader van jou paard? Die van mij krijg ik echt niet door een sloot. daar springt ze echt wel overheen. Een kleine waterplas gaat ze het liefst al niet door. Haha....

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:49

Ja het is een Rex Magna x Ulster uit 1992 Het is maar een kleintje, schijnt ook meer van zijn moederskant te hebben. Hij heeft ook een volle broer gehad van een jaar eerder maar die is al op 7 jarige leeftijd overleden.
Water is ook geen favoriet bij mijn paard... stilstaand is prima.. maar stromend water is niet grappig... afspuiten kost altijd weer behoorlijk wat geduld.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:18

onze rex had echt een bezemsteel ingeslikt. Zie ik bij meer rexen. Ze was echt lang!

Als ik haar reed, dan had ik nog amper teugel over, zo lang was haar nek _O-