Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:42

Donja schreef:
Je kan vaak beter een kleiner en wat breder paard hebben, dan een groot smal paard. Daar komen je benen eerder onderuit waardoor het net lijkt of de combi niet past, terwijl je op een kleiner, breder paard dan ineens wel past...

Hou zelf ook wel meer van bredere paarden, rijd nog steeds op mijn pony van 1.48 en dan past nog prima hoor, denk als hij echt smal was geweest dat het er dan niet uit ziet haha :+

femskie

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:20

Denk dat jullie wel gelijk hebben wat dat brede kleine paard of grote smalle paard betreft. Die grote van mij kan ook prima met een kleiner iemand samen en ik lijk er soms zelfs groot op..
Mijn oude pony is 1,50 en als ik daarmee rijd lijkt het helemaal niet gek!

Jongens, morgen en vrijdag gaat het heel hard waaien..en dan moet ik dus mijn schatje ophalen met de trailer. Vind ik wel een beetje spannend!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:16

Denk dat het ook wel deels tussen onze oren zit ;) Naja oke niet bij iedereen dan...

Spannend zeg, wel foto's maken en plaatsen he :P

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:33

Ik meld me ook! Ik heb 2 :) 1 3jarige, bijna 4 en een twenter. Super karakters. De 3 jarige stapte ik op en reed er mee weg nooit geen hulp bij gehoeven. Inmiddels maakt ze een fijn sprongetje! Heel goed zelfs, ze heeft erg veel balans waardoor ze het allemaal heel makkelijk oppakt en vooral een hele makkelijke galop. In januari gaan we starten. De 2 jarige hoop ik volgend jaar te beleren. Ook heel braaf en super simpele galop. Maar wel iets ruimer in beweging. 3 jarige is iets kort in beweging.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:46

Wij hebben Romance een poos op stal gehad. Momenteel huurt Geesje iets met een binnenbak wat natuurlijk veel fijner voor haar is, maar als ik het goed begreep komt ze volgend jaar weer terug met Romance :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:23

Chefke zie helemaal geen stippels :+
Wel leuk paardje heb je!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 07:11

Heeej daar hebben we Chefke! Leuk om de paarden nu eens te zien.. Heb ze natuurlijk alleen als veulentje mee gekregen. Hoe groot is je vos nu? Leuk dat je gaat starten in januari. Dan kom ik je vast wel eens tegen!

@Mistid: En.. Door Pytron's Wild Romance al wat besmet met t stippel virus?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:31

Haha nee er komt voorlopig nog geen stippel denk ik (maar er komt eerst toch niets nieuws voor mezelf, moet eerst wat weg).

Heb dit jaar wel een stippel ingereden (Belle Fleur uit Smilde?) samen met Geesje
Afbeelding

En heb laatst ook lessen gegeven bij PLF, dat ga ik nog wel vaker doen.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:37

Is belle fleur ook een nakomling van Scen Tao? Staat me iets van bij...

Mijn vos is rond de 163 164 weet het niet precies en de zwarte rond de 165 gokje. Wel een beetje jammer dat ze niet groter zijn geworden omdat ik zelf zo groot ben. Maar dat is het enige verder zijn ze super :D Applin, Heb je die zwarte ook nog gezien als veulen? Ze hebben inderdaad beide niet echt stippen, De vos een klein beetje door gekleurt op zn kont :P

Wow ik heb je profiel even bekeken maar jou pytrons wild romance is echt een plaatje, Wat kan die goed lopen. Hij is heel knap :P SPortmodel :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:25

Chefke schreef:
Is belle fleur ook een nakomling van Scen Tao? Staat me iets van bij...

Ik weet het niet meer, maar het kan best. Had al op google gezocht maar kan er nog niets over vinden. Zoek nog wel even door :)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:47

Deze heet BellaFleur:

Afbeelding

Staat op de site van Peru's als nakomeling van ScenTao.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:44

Daar was ook nog een andere foto van, dat zou haar best eens kunnen zijn :j

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 18:35

Jazeker dat is Belle Fleur, Zowel de beleer foto dan het veulen. Ze was erg leuk als veulen en deed het ook goed op de keuring. En inderdaad dat is een nakomeling van Scen Tao.

PYtron's Wild Romance is inderdaad goedgelukt :+ ben ook erg blij dat ie een leuk plekje bij Geesje heeft. Hopelijk gaat ie nog voor de hengstenkeuring. Ik zou wel heel trots zijn als mijn eerste gefokte veulen goedgekeurde dekhengst zou worden.

Jammer dat ze niet wat groter is Chefke, maar de zwarte lijkt me wel wat groter te worden!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:36

Belle Fleur is echt een leuk beestje. Kan wel ontzettend bokken maar dat deed ie niet onder het zadel. Moet nog ergens foto's hebben, maar die kunnen ook best kwijt zijn, alle harde schijven hebben het hier laatst 1 voor 1 begeven :\ ...

Volgens mij wilde ze hem voor de hengstenkeuring hebben komend jaar!
Als ik me niet vergis wilde ze hem afgelopen jaar al, maar met trainen aan de hand is Geesje ten val gekomen en had toen een open botbreuk in haar arm.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 08:36

Bokken en racen deed ze als veulen al. Op de keuring bleef ze dan ook niet in de buurt van haar moeder, maar vloog overal overheen en langs met een snelheid al bokkend hihi.
Ja inderdaad toen ze hem van mij kocht was t wel de bedoeling dat ie voor de hengstenkeuring ging.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:43

Zo dat is een aardige stippel geworden zeg!!
De mijne is nu grijs ipv zwart, heeft ochtendje in de blubber gespeeld :+
Vindt hij trouwens heerlijk door de plassen heen lopen en stampen!

Nog mensen die wedstrijden moeten rijden van het weekend?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:17

Nou, geen Roos gisteren hoor... Er stond zo'n storm hier dat er besloten is om de paarden daar te laten en nu maandag te gaan. Ben wel even gaan kijken en zag mijn Roos-doos! Ze herkende me meteen en kwam bij me en was niet meer van mij zijde te slaan.. zoo lief!Ze is erg mooi en lijkt wel een stuk groter!
Maandag maar weer..

Enne, geen wedstrijden hier. Volgende week weer!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 03:26

Huhm balen zeg, hoor inderdaad het weer niet te doen is! Moet zeggen dat we hier weinig last hebben, ja de buiten is alles nat maar gelukkig zijn de wedstrijden binnen :+

Aaah dat is wel super lief, wil ze toch wel graag naar huis! Duim voor je een maandag.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:49

Vandaag toch ook weer in de regen buiten gereden. Maar het is niet koud en het waait ook niet hard meer dus dan is het niet zo erg. Zeker niet op de grootste eb- en vloedbak die er is: het strand! :D :D

Morgen Roosje halen! <3

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:08

Whoe hoe leuk!
Ik ben met Royal naar een manege wezen rijden. Het was mij wat te nat in de bak, of eerder Royal wat te nat hahah.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:19

Ja kijk heel goed, we zijn niet van suiker natuurlijk! Oooh lekker, gelukkig ben ik niet jaloers want ik heb het strand ook binnen hand bereik ;)

Morgen gaan de paardjes weer de wei op, even stukje afzetten en dan mogen ze weer lekker buiten spelen :D

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:31

Afbeelding <3 <3 <3 <3 <3

Hier is ze dan: Wilde Roos!

Het ophalen ging prima. De paarden stonden allemaal al in de kraal en we konden ze zo in de vanghokken doen en meenemen. Maar eenmaal in het land... Roos is van mening dat het overal leuk is behalve in d'r eigen landje. Die gaat dus over en onder draden door! :o Dat was niet leuk want ze stak even de weg over.. Uiteindelijk weer te pakken gekregen en een enorme omheining gecreeerd en ook daar presteerde ze het om uit te komen (we weten niet hoe). Maar nu is het goed en blijft ze staan.
Ze deed als veulen ook al Houdini na en dat zit er dus nog steeds in.

Verder kan ik melden dat ze mooi is! <3 En ze is ongeveer 1,60m hoog nu met 2,5 jaar. Zal misschien nog wat bij komen maar een echte lange wapper wordt het niet.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:32

Wat een lieffie :D
Mooie kleur ook zo zeker kont en dan onder dat buikje! Hou daar wel van.
Haha ze is dat helemaal niet gewent achter het draad staan haha had ik bij die van mij ook last van hoor, die sprong ruim een halve meter over het draad! Wie weet heb jij ook wel een springer ;)
Erg leuk, nu kan je er lekker van gaan genieten!! :D
Verwachten natuurlijk ook wel wat bewegingsfoto's he :P

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 07:14

Wow ze is mooi zeg!!! :9

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 07:20

Fem ze is mooi geworden hoor! Wel spannende momenten lees ik. Niks aan paarden die niet blijven lopen waar ze horen.