wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 05:24

de mijne heeft ene hekel aan tandartsen ;)
het eerste jaar dat ik hem had ging het nog wel met heel veel moeite maar afgelopen jaar?? forget it
tandarts kwam de stal in en hij ging in zijn achteruit tot hij niet meer verder achteruit kon en toen continue omhoog
dus uiteindelijk zijn we naar de binnenbak gegaan
en daar kan hij dan wel zo n 40 meter achteruit en ondertussen de tandarts maar vijlen maar dat was geen makkie natuurlijk aangezien hij vliegensvlug achterwaarts ging
toen hij ons trucje weer doorhad ging hij weer omhoog dus toen de praam er ook nog bij op ; 1,5 uur later was het klusje enigzins geklaard maar dit jaar laat ik het door een da doen want die mag ook verdoven en de tandarts niet en dat lijkt me voor rovi toch wel een stuk beter ;)
enne voor ons; de omstanders :+

LovesHerPony

Re: wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 06:23

Echt problemen bij de tandarts heeft de mijne nog niet gehad. Ging eigenlijk best wel aardig.

Hoefsmit heeft ze ook totaal geen problemen mee (ze staat sinds gisteren voor het eerst op ijzers, even zien hoe dat uitpakt).

En tja buitenrijden. De mijne is superbraaf op vreemd terrein, maar zodra ik buiten gaan rijden zijn de bomen hartstikke eng, en die grote vrachtauto's, tractors, auto's enz. intresseren haar niet zoveel :P (gek beest)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:34

Mijne heeft zich in juni geweldig gedragen bij de gebitsverzorger, terwijl ze anders de hoefsmid behoorlijk kan testen }> Er was geen verdoving nodig (mag hij ook niet doen) en na een klein uurtje had mevrouw weer een mooi gebitje. Vorig jaar is ze ook gedaan maar dan door een dierenarts, daarbij werd ze wel suf gespoten, wan dat doen dierenartsen vrij snel hoorde ik van deze gebitsverzorger.
Hoefsmid is nu ook geen probleem meer, maar de eerste paar keren werd hij behoorlijk getest, terwijl ik maar hoef te wijzen en ze tilt haar voetjes omhoog. ~~}>

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:32

Ik heb ook een nakomeling van Garanco :)
Het is een grote E-pony, merrie.
Ik dressuur er momenteel L1 mee (L2 startgerechtig) en springen B, waar ik al een tijdje mee ben gestopt omdat ze met springen vaak heet wordt en heel hard op een hindernis afstuimd, ik hoop dat dat nog veranderd :) Ik cross ook met haar (nog geen wp).
Ze is vooral heel erg schrikkerig bij elk bewegend iets of kleurtje dat er voorbij komt, hebben hier meer mensen last van met een garanco-nakomeling?

Afbeelding

Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 19:56

jep, mijn garanco is ook erg schrikkerig en kijkerig; hij is inmiddels al 11 dus waarschijnlijk gaat het niet minder meer worden
daar staan garanco's ook wel beetje om bekend

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:58

Haha ik dacht ook altijd dat het zou komen doordat ze jong is, maar inmiddels is ze ook 7 geworden dus dat zou er wel niet meer uitgaan :P

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 06:15

AnkeVivaldi schreef:
Haha ik dacht ook altijd dat het zou komen doordat ze jong is, maar inmiddels is ze ook 7 geworden dus dat zou er wel niet meer uitgaan :P

Welkom in het topic :D
Leuk dat er nog meer Garanco's rondlopen.

Tja de mijne heeft er niet zoveel last van, maar zij stormt ook niet op een hindernis af (sterker nog ik moet haar ernaar toe rijden). Misschien een geval appart :+ of nog de jongheid (de mijne is nog maar 4 en een half jaar onder het zadel waarvan de laatste paar maanden pas echt beginnen te lopen)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:31

Waarschijnlijk zit het bij mijn pony in de rug waarom ze dat doet, er wordt binnenkort naar gekeken door iemand die haar ook kan behandelen daarvoor :) hopen dat het daarna wat beter gaat!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:27

Hey, weer een garanco-rijder, leuk ! Welkom in dit topic, het kijkerige en schrikkerige zit standaard in een garanco, dat krijg je er gratis bij :D
Die van mij gaat ook in volle galop nog steeds niet op een rechte lijn (lees maar gewoon: zig-zag) over de zandweg hoor, terwijl we er al heel vaak zijn geweest. Elke keer zit er achter een paaltje nog een kabouter en achter een steen zit er ook elke keer weer een verstopt.
@ankevivaldi: Hoe doet je pony het in de sgw dan? Is ze dan niet schrikkerig?

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:31

Ben met Angel 1 keer bij de tandarts geweest, en dat was ook geen pretje... heeft ook een verdovingsspuit moeten krijgen :j Ben benieuwd hoe ze het dit jaar doet bij de tandarts.

Spierverzuring is aardig weggetrokken volgens bloeduitslag! :D Ben weer lekker met haar aan het rijden, en ook erg veel buiten, en dat pakt ze echt erg goed op!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:23

Leuk nog een garanco rijder erbij!
Fijn Angel dat je weer kan gaan rijden!
Ik heb ook nog rijfoto's van m'n 2 monsters, zal ze even uit een ander topic quoten!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:24

Renske_W schreef:
En de foto's!
Eerst Wedge gereden
Oja wacht, ik weet dat ik in draf te veel voorover zit, moet ik echt even op letten :=
En dat ik continu naar beneden kijk, dat is dan weer het nadeel van altijd alleen rijden, je hoeft nooit op iemand te letten :=
Van Wedge alleen foto's van het losrijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dan de foto's waar jullie op hebben gewacht :P
Die van Ace!
Ace loopt op sommige foto's (of misschien wel op de meeste :+ ) te diep, daar zijn we nu langzaam aan mee bezig om meer het neusje eruit te rijden, maar wat ze moet eerst nog echt "de basis" houding leren, dat ze gewoon constant in een houding loopt, nu komt ze nog te vaak met het hoofd omhoog, en dat moet ze afleren.
Afbeelding
Hier is de hoofdhouding beter, alleen mag ze wat meer dalen, hier komt ze alweer te hoog.
Afbeelding
Poseren vond ze erg leuk *ahum*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook ben ik te streng met mijn rechterhand, wat haar hoofdhals houding niet ten goede komt.
Afbeelding
Hier mag ze van mij ook net wat meer dalen
Afbeelding
Miscommunicatie :+
Afbeelding
Terug zitten!!!
Afbeelding
Met de fotograaf praten en rijden is niet goed voor je houding jeetje :oo :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ook een galopje
Afbeelding
Dat binnen achterbeen!!!
Afbeelding
en uitdraven!
Afbeelding

Sorrie voor de hoeveelheid :D

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:27

Ace, heeft echt iets weg van Angel!

Ziet er goed uit hoor! :))

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:41

Nou goed nieuws van de Brabantse Kampioenschappen!
Individueel helaas niet door, maar wel met ons 4-tal!
Je zult je oren niet geloven maar ik heb met de griezelbaldi x Garanco de parade gereden, en hij was zowaar braaf!!!
En gezien ik kopruiter ben had ik de eer om de prijs in onvangst te nemen, dus moest naar voren toe waar hij braaf moest wachten, en toen kreeg ik dus een beker en 5 strikken, toen had ik m'n handen wel ff vol :))
En ook tijdens de parade heeft hij zich keuring gedragen! :+:

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:51

Haha, het blijven rare beesten :P

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:27

Puk heeft gister de hoefsmid weer geplaagd }> trut, laatste 2x stond ze te slapen, en nu was ze weer vervelend. Maar gelukkig heb ik een geduldige smid en na een dik uur had ze weer mooie nieuwe schoenen aan :D

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:25

Die van mij is gelukkig braaf bij de smid..
Had ze vrijdag niet nieuwe ijzers lag er gister al weer 1tje in het weiland..
Beetje jammer als je morgen op vakantie gaat met het beestje.
Dus vanmorgen maar weer naar de smid geweest..

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:30

Angel, was de eerste keer niet lief bij de smit, alleen mar trappen en draaien, maar toen was het ook midden in de winter en dus lekker fris!
Nu staat ze gewoon te slapen!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:30

@Haan: Heb nu 3 crossen gereden, alle 3 uitgebeld.. ze is ook in de cross heel erg gespannen en nerveus voor alles wat er staat. Het water kom ik in de cross echt niet door, dat is altijd mijn eindpunt helaas :(

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:14

Wedge en Ace zijn wel braaf bij de smid, maar Lania is een ramp :=
Ging vroeger altijd prima, maar op een gegeven moment ging er een knop om. En nu moet ze altijd verdoofd worden als de smid komt. Niet echt heel fijn dus :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:55

Nou bij Wedge kwam gisteren het Garanco bloed om de hoek kijken :=
Hij kon erg goed bokken en steigeren gisteren, en was ook niet zo lekker te rijden, af en toe is heeft hij echt een bui :=
Draai je nog net zijn nek niet om :))
Vandaag heeft hij lekker een uurtje in de molen gestaan en dan morgen mag hij mee naar het NK ben benieuwt hoe het zal gaan! :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:02

Nou gister dan het NK gehad in Ermelo.
We konden helaas alweer vrij vlot naar huis, we waren 4e geworden van onze ring en alleen de beste 3 mochten overkampen.
Gisteren was dat zeker balen, maar nu heb ik toch wel zoiets van, we zijn wel 4e geworden van de 9 in onze ring.
Wedge zelf liep gelukkig wel heel fijn :j bij de trailers werd hij nog ff flink heet en begon een beetje te bokken en te steigeren maar toen we ff bezig waren ging het een stuk beter :j

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:47

Gefeliciteerd *\o/* (en dat nog wel met garanco-bloed door de aderen ;) ).

Mijn Garanco had eergisteren dus weer z'n gekke bui, ons pap is erbij even laten zien dat ze ook onder het zadel kan springen, en wat denk je mevrouw zegt bekijk het maar en dus geen sprong gemaakt. Dag erop zet ik zelf wat hindernisjes neer zonder dat ons pap erbij is weer wat vertrouwen winnen en mevrouw vind het weer prima en gaat zelfs naar de hindernis toe ''grijpen''. Wat een gek beest zeg :S .

Nou ik hoop dat ik haar voor de winter toch wel kan starten in het springen paarden B :P startkaart gaat in ieder geval aangevraagt worden of ze het wil of niet :+ (aag ja, zal wel ervaring zijn)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:36

Kwestie van veel km maken :j
Ace gaat 27 sep weer mee op wedstrijd, ons 2e "debuut" in de B. En ze is eigenlijk nog niet B klaar, maar goed, ze kan het allemaal maar vast gezien hebben :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:22

*geeft het topic weer een schop*
Wat is het stil hier :oo