Nakomelingen rubus B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:46

ik vind het haar zeker niet misstaan hoor!!

maar weet nu wel 1 ding bijna zeker..mijn veulen gaat grote oren krijgen hahaha

Nummus

Re: Nakomelingen rubus B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:32

Geef maar aan mij dan.
Ik denk dat ik maar Rubus-veulens ga verzamelen. ;) De leukste houd ik, de rest geef ik weer terug.

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:34

ehm..wedden dat die van mij dan niet de leukste is?!

(hou ik em lekker zelf:P)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:37

Nou iedereen die over 6 jaar een leuke Rubus voor me zadelmak en rijklaar kan krijgen mag zich melden hoor!
Ben dan net afgestudeerd paardenarts, dus beestje zal het zeker niet slecht krijgen. ;) *reclame reclame...*

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:47

hahah nou geen stress; weet zeker dat er dan op stal genoeg rubens veulens zijn. Even bellen dan dus :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:01

Is goed, ik ga er zeker achteraan een leuke Gelder te krijgen waar ik leuk mee kan rijden en evt. ook mennen. (Maar als de Gelder bij mij thuis komt te staan, weet ik veel hoe ik dan ga wonen, ooit, komt er een Welshje of een Dartmoor bij voor de kar, dus hoeft Gelder het niet te doen.)

Borco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:37

Wij hebben Borco op een ander laten betuigen, tegelijkertijd wilde ze dan voor de afwisseling wat rijden. Opmerking van hen: 'Borco is zadelmak geboren!' Hihi, natuurlijk wel wat ontwetendheid maar over het algemeen heel braaf!

Ik vind de oren ook wel groot maar ook wel alert. Bij Borco is alles groot, hij is 175, dus van die pony-oren zou ook niet mooi zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:47

Die van mij heeft hele lieve oortjes volgens mij :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:20

Zou Rubus een mooie hengst zijn voor mijn Jazz merrie? Heb haar nu drachtig van Power & Paint, maar wil haar volgend jaar waarschijnlijk weer laten dekken. Als ie dat rustige karakter echt doorgeeft, dan heb ik daar wel een goeie aan.

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:16

hij is echt super rustig net als al zijn veulens. aan Blings kant zit ook lancet bloed, heel eenkennig en eigenlijk echte rot beesten. maar Bling is juist super lief, vind alles goed wil altijd knuffelen en ook altijd werken. Bling heeft soms trekjes van haar mama maar dat is juist fijn, iets pittiger. ik zit nu op telefoon dus op de pc kan ik meer vertellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:59

Setteli: hangt er denk ik vanaf of je het houden of verkopen wilt. Voor de gelderse markt zit er dan teveel rijpaardbloed in en bij de rijpaarden zijn kopers geen fan van Gelders bloed, en zeker niet het tuigtypische. Dus in het geval van verkopen dan zocht ik voor je merrie een brave rijpaardhengst.
Maar als je voor jezelf een fijn gebruikspaard wilt fokken, dan zou het met een rillerige Jazz merrie best goed kunnen klikken denk ik :j

Borco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:18

ben ik het inderdaad met je eens Janne, als je voor de handel wil gaan dan is de bloedsamenstelling niet ideaal...

neemt niet weg dat ik denk dat er bij de rijpaarden misschien meer gelders in zou moeten zitten zodat de paarden voor de gemiddelde ruiter beter handelbaar zijn.

Ik ben in ieder geval blij met mijn 'rubus'! Een genot om met hem te werken en op wedstrijd te gaan!

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:30

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:53

Setteli: Wat Janne zegt zit zeker wat in, maar aan de andere kant vind ik dat de markt best een goeie Gelderse injectie kan gebruiken! Rubus is vergeleken bij de meeste trouwens ook niet heeeeel tuigtypisch, vind ik, ondanks zijn ouders. Heb hem echter nooit zien lopen en zijn moeder stond wel degelijk voor de kar, dus tja.

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:59

Nja ik weet ook niet echt eigenlijk. Onder het zadel vind ik hem totaal niet tuigtypisch. En bling is van moeders kant dus best ja hoe noem je dat; sport ofzo? Commentaar bij stamboekopname was ook; Erg hoogbenig dressuurpaard.
Maar het ligt denk ik vooral aan wat er van moeder kant achter zit. En tja ik ben bevooroordeeld :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:05

Ik ook, maar als je Rubus met zijn ouders vergelijkt vind ik hem zeker niet zo heel tuigtypisch, wat dus best knap is. _O-

We hebben op school ook een kleindochter van Pygmalion (is ook Rubus z'n opa van moederskant) staan en dat is ook wel aan haar te zien als ze voor de wagen loopt. Aan de andere kant valt het onder het zadel alleen op aan die typische bouw van de achterhand (tja) en dat ze misschien haar voetjes wat netter optilt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:21

Nemurin schreef:
Setteli: Wat Janne zegt zit zeker wat in, maar aan de andere kant vind ik dat de markt best een goeie Gelderse injectie kan gebruiken!

Dat kan je wel vinden, maar als je voor de winter met een onverkoopbaar veulen zit omdat blijkt dat de markt daar helemaal niet op zit te wachten dan piep je wel anders. Commercieel is zo'n kruising zeker niet, tenminste niet als veulen. Als het eenmaal een volwassen paard is onder het zadel dan maakt het niet meer zoveel uit wat voor papier erachter zit, een fijn paard is dan een fijn paard en dus verkoopbaar. Al zullen er zelfs dan nog wel mensen om de afstamming afhaken.

Rubus is een Ahoy x Pygmalion x Jonkheer en dat zijn 3 tuigpaardhengsten op rij.

Bovendien heb ik ook rijpaarden en ik vind per defenitie een tuigpaard of gelders paard niet braver dan een rijpaard. In alle 3 die richtingen heb je brave en minder brave paarden.

Maar Rubus is zeker een braaf fokkende hengst. Voor eigen gebruik vind ik het helemaal geen gekke gedachte.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:23

Haha Janne rustig maar hoor, ik zeg alleen wat ik vind, niet dat Setteli dat moet doen.
Maar mocht je je daar niet druk om maken kun je best een Rubusje fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:30

Dat klonk wat spinniger dan het bedoeld was hoor :D

Maar het is momenteel niet makkelijk om veulens te verkopen en het is ook nog een prettige bijkomstigheid als ze goed terecht komen, vind ik dan.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:31

Tja dat laatste weet ik dan weer niet... ik mag er alleen maar naar kijken.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:15

Ik kan me hier ook melden, rijd sinds een kleine maand (1november) een 4jarige Rubus :D
Inderdaad zoals al gezegd, ontzettend nuchtere rustige paarden :j
Sta op stal bij ilse en lisa :) waar Rubus ook staat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:36

Lynn_x schreef:
Ik kan me hier ook melden, rijd sinds een kleine maand (1november) een 4jarige Rubus :D
Inderdaad zoals al gezegd, ontzettend nuchtere rustige paarden :j
Sta op stal bij ilse en lisa :) waar Rubus ook staat :)

Welkom, leuk!
Wat doe je met je paard en heb je ook een foto? (we zijn niet nieuwsgieig hoor)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:02

hahah, het is het oude paardje van marieke_irma :j
foto in mn profiel, moet lisa nog een keer mee zien te slepen voor goeie foto's O:)
Ik doe gewoon beetje dressuur beetje springen met m.
en rijd alle gelderspaard competities met m :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:02

Blitz klinkt wel bekend ja, wat leuk dat je ook echt daar rijdt! Zie je mevrouw Post er ook wel eens?

Edit: Wat een prachtige foto van hem! Nog zo één die op oma lijkt. _O-

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:01

Mevrouw post klinkt zo niet zo bekend..
Vind die foto juist wat minder O:)