Leuk nog een manhattan lover hahaha! Die van mij is ook breed zei de zadelmaker zelf vind ik het wel mee vallen want der broer ook veel breder van voor. maar zadel maat heeft ze gewoon wijdt tot extra wijdt haha
muts_marijke
Geplaatst: 28-10-11 23:37
Hey mensen
Ik heb gister een onwijs gave fotoshoot gehad van mijn manhattan, wil ze jullie graag laten zien want ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn manhattan vinden
Hier alles goed, heb nou sinds 3 weken weer meegereden in de verenigingslessen, waarvan 2x springles en 1x dressuur. Gaat echt fijn. Hij is zoooo blij dat ie weer wat mag springen. Hij proest en is te lief gewoon. Hij moet en wil erover. Hoef alleen maar te zitten en te wachten.
Wat onwijs balen dat jullie manhattan nog steeds niet goed is. Hopelijk haalt die thermografie wat uit. Wel balen zeg. Ik duim voor jullie!!!!
oh wat leuk! fijn is dat het dat ze je een soort van op sleeptouw meenemen zo van ga maar zitten dit kunnen we wel!!
Ik heb met mijn karandasj nu wat ruzie hihi merrie he! maar ben zo blij dat mijn vriend er lekker mee wil gaan springen! hij heeft 6 jaar geleden voor het laatst echt gereden en nu wil hij het wel weer op pakken! ben benieuwd hoe het gaat. supper eerlijk paardje die nu nog beetje onzeker is met springen maar als je het vaker gaat doen denk ik alles voor je springt! Hij heeft 1 x op die manhattan gesprongen omdat ik naast lag hih foutje! en toen ging het ook goed dus ben benieuwd!!
Ook gefeliciteerd Fijn dat je Manhattan lekker loopt in de lessen. Puur genieten is dat altijd he!
Biesje balen dat je Manhattan niet goed is zeg :'( Beterschap er mee. Wel fijn dat je Karandasj mag gaan springen, stoer van je vriend zo na 6jaar!
Mijn Manhattan zit nu ook al weer 4wk in de lappenmand. Mag er nu weer sinds dinsdag mee stappen onder het zadel. Verder boxrust. Eind van deze week wil ik hem graag weer los doen in de bak. Echt balen want hij liep net weer lekker!
Ja rijd echt lekker als ze je zo willen meenemen Balen dat je merrie nu echt even merrie is! Hoor je toch wel vaak he, dat ze vaker verdraaid zijn. Wel fijn dat je vriend wat gaat springen. Is voor de paardjes ook wel een leuke afwisseling
Dank je Farahmunda Ben echt aan het genieten. Hopelijk blijft het nou even zo lekker gaan. En wat balen van je eigen manhattan! Zou fijn zijn als ze van de week weer lekker los in de bak mag. Dan heb je hem vast snel weer lekker aan de gang
Farahmunda hopelijk gaat het snel weer beter met die van jou. Ik vind het maar niks om een werk willig paard op stal te hebben en er eigenlijk niks mee te kunnen. Mijn pa doet haar paar keer in de week longeren en richt me nu op de karandasj
Hoe gaat het met de Manhattans en jou Karandasj Biesje?
Ik rijd nu een week weer op mn Manhattan hij was heel traag (logisch na 3a4 week boxrust) maar er komt weer meer snelheid in. Hij is sinds dinsdag ook weer overdag een paar uurtjes in de bak met de 3jarige. Lekker spelen en gek doen!
Wat fijn dat je weer op je manhattan mag kruipen Farahmunda!!! En lekker dat hij al weer wat wakkerder-vlugger wordt!
Ik heb zondag de 1e keer weer een BB parcourtje gepland staan. Heb er zin in! Gister kwam ik op stal, had ie zn hele jukbeen geschaafd. Zijn die van jullie ook zo lomp met zich zelf?
Wat leuk zeg, dus je mag op springconcours Veel succes alvast!!!
Jaa die van mij is ook wat lomp. Zo lomp dat mijn 'lompachtige' paardenveearts het al eens op merkte. Als ik hem een wormenkuur wil geven wordt hij boos en dan is hij pas lomp en sterk!
Hoi Dames!! Wat fijn dat je weer lekker aan de slag kan farahmunda! marijke leuk een BB parcourtje! alvast succes!!
Onze manhattan is nog steeds niet goed nog verder niemand bij geweest afgelopen week en de hoop dat het vanzelf wel over gaat heb ik allang niet meer. Karandasj gaat echt fijn! gister weer super fijn gereden en bijna geen errors en welk flink veel van haar gevraag dus was weer super trots op der.
Onze manhattan is niet lomp eigenlijk vrij voorzichtig! onze karandasj en onze Tolan R zijn erg onvoorzichtig (is moeder dochter dus zou daar mee te maken kunnen hebben) ze hebben alle 2 al aardig wat nietjes en hengtingen in hun lijf (gehad). onze Orame is lomp in de omgang inderdaad kop omdraaien en dan niet door hebben dat jij daar staat.
biesje
Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-12 12:00
Gelukkig nieuw jaar dat het een goed jaar mag worden met veel gezondheid en paarden plezier!!
Ik heb dan wel geen manhattan nieuws maar wel wat leuks over mijn andere paardjes :d Onze Tolan R is net zadel mak en doet het echt super goed met mijn juf!! Echt een fijn paard heeft ze er aan ze leert super snel en is super braaf. Rondje in het donker in je eentje over het erf geen probleem doen we toch gewoon met lang teugeltje!! Eerste keer buitenbak, hier kom ik toch al jaren?!? Not! haha geen probleem. Voor het eerst met de trailer naar de hoefsmidt (3x dat ze de trailer zelf in moest) heen 10 min stond ze er in (zonder stress) daar aangekomen lekker omzich heen kijken (hij woont langs een drukke weg!) niks niet spannend! terug de trailer nog geen 2 min stond ze er in!! jeej zo blij met brave paardje! Mijn juf gaat ook mee doen met een clinic met haar in februari bij Jules Jansen en in maart gaat ze starten ! whoehoe!!
Ik zelf ga ook naar die clinic met de mama van die Tolan de Karandasj (die niet zo rustig en braaf als der kind, dies snel in de stress!) En!!!! ook met een springclinic met Jack Neefs!! in mei jeej heb zondag mijn eerste echte springles met haar een beetje voorbereiding voor de clinic anders is ze over der zeik van al die hindernissen haha (1x laten zien en het is wel over als ze weet dat ze overheen mag haha, anders duurt het 1 uur hahah)
Hebben jullie nog leuke dingen in het vooruitzicht?
farahmunda
Geplaatst: 10-01-12 14:36
Jeej Biesje leuke planning zeg! Gaaf dat je een Tolan R hebt, heb hem gezien in Zuidbroek. Hoe oud is de jouwe? Mooie hengst hoor!
Ik heb donderdag weer springles en vrijdagdressuurles, dat dressuurles is ook helemaal nodig. Na die blessure-tijd kan ik wel zeggen dat niet alleen paard uit het ritme is maar ik ook! Springles ook weer heerlijk, mijn Manhattan is zo fanatiek! Ik ga zo mijn Warrantje rijden. Die is 3,5 meestal lief maar zeer slim en een boefje!
@farahmunda: ja we hadden een rustige hengt nodig die niet heel snel heet is maar wel lekker springt. Nou toen kwam hij op de hengstenkeuring toen was ik meteen verliefd haha. Ze is nu 3,5.
Onze manhattan heeft van onze paarden de mooiste gangen. vaak zie je dat bij spring paarden de draf erg kort is terwijl de rest nog wel gaat en galop de beste gang. Bij Fury is de draf ook echt super ruim en uitgestrekte draf is echt voorbeen naar voren slaan hahaha, maar dressuren zelf vindt ze geen hol aan hahah
hey biesje, het is inderdaad een prachtige hengst. Zijn vader Namelus R was ook in Zuidbroek aan de hand. Gave bok voor zijn leeftijd! Maar echt fijn zeg dat die Tolan R van jou zo braaf is!
Mijn Manhattan zijn gangen zijn niet spectaculair, maar wel prima, ik red me nu tot de M1. Nu wordt het wel moeilijk. Vooral de draf, daar heb ik wel eens een tactfout. Maar misschien ligt dat ook meer aan mijn onkunde dan aan het paard! Galop vindt hij het fijnste.
nou toch netjes m1 ik doe het je niet na hoor hahaha en of het nou aan het paard ligt of de ruiter? das altijd de vraag als nou een top ruiter op je paard traint en ineens naar zz licht gaat dan zeg ik ja dan is het de ruiter maar ja dan nog als je plezier hebt en je gaat steeds een beetje vooruit is het wat mij betreft prima. KAn je alleen maar van leren lijkt mij.
Gister op nieuwe springzadel geoefend voor zondag maar heb nu wel spierpijn in mijn rug hahha.
O leuk nieuw springzadel, wat voor eentje? Tja het ligt zeker vaak aan de ruiter! Bij mij wel vaak! Heb vandaag heerlijk dressuur gereden op mijn manhattan met de dressuurles. Gisteravond springles, dan zie ik de afstanden slecht op een lijntje, pff mis echt het ritme! Komt vast wel weer, misschien van t weekend wat balkjes doen! Heel consequent zijn volgens mij is toch wel belangrijk, ook naar wat je vraagt aan het paard. Ik vind dat best moeilijk!