Havel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karinFTbing

Havel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 10:02

Sorry als hier al een topic van is, maar ik heb geen recent topic kunnen vinden!

Ik ben benieuwd of er nog halfbroertjes/zusjes van mijn paard hier op bokt zijn!

Havel is de vader van Lady Turiba. Ik heb haar sinds een half jaar, dus geweldig lopen doet ze nog niet en ze heeft problemen met het vastzetten van haar nek en ze heeft een zwakke wervel.
Met springen kan ze behoorlijk snel worden en ook als ze geen zin heeft om te luisteren wil ze nogal eens snel gaan, maar verder met rijden is ze wel heel leuk en op stal is ze ook een schat!

Hoe zijn jullie nakomelingen van Havel?

manonaaaahh

Re: Havel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:10

Jaaaaa!!! Mijn paardje is ook een zoon van Havel! Haha!
Het is een ontzetend lief paard, nieuwschierig en altijd vrolijk.
Bij hem is het zo dat als jij ontspannen bent, is hij dat ook! Ben je dat niet gaat ie rennen, niet dat je hem niet kan houden, maar je kan er dan ook niet mee werken. Verder is het een heel fijn paard, wat echt super, maar dan ook super kan lopen.

Ben ook super trots op hem! Haha!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 21:19

Dat van het ontspannen is bij ons ook, wel toevallig.
Tuub is dan echt niet te houden, ze gaat dan echt heel hard, het lijkt net alsof alles dan aan me voorbij vliegt Knipoog

Edit: Heb je misschien een leuke foto Lachen Kunnen we ze qua uiterlijk en bouw wat vergelijken Lachen

manonaaaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:08

Ik moet nog ff foto's maken maar dan plaats ik ze ff. (als ik er tenminste achter kom hoe dat moet)

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:52

Een goede vriendin van mij heeft een havel paard, Rebel.
Schimmel en ik schat dat ze nu ongeveer 9 is.
Leuk paard, maar ontzettend eenkennig en heeft het niet op mannen. Het is wat dat betreft ook echt een merrie, een tik hoef je haar niet te geven, dan is ze zwaar beledigd.
Maar de eigenaresse kan echt alles met haar! Ze rijd recreatief met Rebel, maar kan zeker véél meer!
Super spingen, bij de 1m begint ze pas een beetje haar voeten op te tillen.
Dresuur zou ze vast en zeker ook heel goed kunnen, maar ze kent alleen maar de basis..

Rebel enkele jaren geleden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWMBBBLO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q6UEZI7N.jpg

Hier nog een heel oud topic over nakomelingen van Havel:
[FB] Nakomelingen van Havel?

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:21

Hee Karin Lachen
Wist niet dat je hierover een topic had gemaakt,,even een stipje Knipoog

.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 08:50

Okee leuk Lachen
Ga eens even dat topic checken Lachen
Rebel klinkt niet zoals Tuub Clown Tuub kan alleen wel goed springen Lachen Alleen die controle Clown

Edit: Op de foto's lijkt Rebel ook totaal niet op Tuub Knipoog
Tuub is ook klein gebleven, dus dat zal wel schelen.
Wel een supermooi paardje Lachen

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:31

Het eenkennigheid van Rebel zit denk ik meer in de achtergrond dan in haarzelf.
Ze komt van een man vandaan waar er erg weinig mee gedaan werd en ze heeft in haar leven maar weinig andere mensen gezien dan haar baasjes (t/m haar 7e levensjaar).
Nu 2 jaar later gaat het al een stuk beter *LOL*. Vreemden laat ze steeds beter bij haar komen, en zelfs in het land komt ze af en toe al op vreemden aflopen Lachen (terwijl ze er eerst zo goed als voor wegrende Tong uitsteken).

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 13:18

Als ik zo die paarden bekijk hebben ze allemaal zo'n lekkere vlakke rug Lachen Dat heeft Tuub eigenlijk totaal niet...
De bruine uit dat topic is echt een mooie!

ktink,, daar zal het wel aan liggen ja, denk niet dat dat uit een afstamming komt Knipoog
Tuub is zelf wel vrij eenkennig met het rijden (dat was ze heel erg toen wij bij haar gingen kijken toen we nog op zoek waren) wel vind ze ponyritjes heel leuk Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:42

Tulandro hier op bokt heeft ook een Havel!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 16:35

Das die mooie uit dat oude topic!
Echt wat een beauty Lovers

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:10

Shanna zei het al, ik heb ook al 4,5 jaar mijn Havel.. Het is echt mijn beste vriendje. Er staan heel veel foto's in mijn profiel. Tulans volle zusje zit ook op bokt, en zij heet rulandra. En er zijn nog veel meer. Tulan komt bij Vleems vandaan.

Zijn karakter is echt heel makkelijk. Hij reageert ontzettend goed op mijn stem, ik hoef zelden een tik te geven. Schreeuwen werkt een stuk beter Clown Hij vindt alle andere paarden lief, en heeft jammer genoeg veel hengstentrekjes m.b.t. kuddegedrag (totaal niet met mensen). Op de wei is hij daardoor ook wat moeilijker te plaatsen, maar als hij geen merries in de buurt heeft, gaat het goed.

Met rijden is hij helemaal fijn, iedereen rijdt zo op hem weg en pringen vindt hij heel erg leuk, maar hij moet dat nog wat verder ontwikkelen. Buitenrijden vindt hij ook zo leuk, en hoe onbekender het plekje, hoe vrolijker hij wordt.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:45

Tuub lacht je meestal uit als je der op haar kop geeft Clown
Dat lipje wordt dan helemaal lang,, en dan heb ik zoiets van wat doe ik nu fout? Tong uitsteken

Op Tuub kan niet iedereen zo snel wegrijden, ponyritjes vind ze geweldig, maar gaat een onbekende echt goed op haar rijden, dat snapt ze niet Knipoog Dat was best erg toen wij voor het eerst op haar reden, maar de keren daarna ging het wel goed Knipoog

Buitenrijden vind ze ook heel leuk, dan is ze nergens bang van (behalve van opvliegende eentjes, maar dat is dan ook niet altijd Knipoog) maar in de buitenbak,, ojee,, daar is af en toe alles gevaarlijk Clown
En dat laatste van het onbekende plekje herkennen we ook wel. Toen ze hier net was voelde ze zich al vrij snel op der gemak Knipoog

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:47

En dat neusje en die oogjes lijken echt wel op die van Tuub Lachen

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:41

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:54

Ik heb ook een Havel Haha!
Ontzettend fijne merrie vind ik zelf. Ze heeft een eigen willetje; als ze iets niet wil, doet ze het ook niet. Maar als ze je eenmaal vertrouwt, gaat ze voor je door het vuur. Ze is erg werkwillig en sociaal naar mensen toe. In de groep wil ze graag de leiding hebben. Ze heeft van zichzelf een sterke achterhand en mooie gangen. Ik zou geen ander meer willen!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:57

Dat herken ik wel jaa!
Tuub zal ook niet snel weigeren iets te doen. In de groep gedraagt ze zich als een échte merrie en wil ze inderdaad de leiding nemen. Bij haar is de achterhand ook wel sterk, in het begin als ze ervandoor schoot was ik bang dat we in de hoeken zouden vallen, maar ze is zo sterk dat ik nu niet meer angstig ben daarvoor want ze houdt ons toch wel overeind Lachen
Heb je foto's van jouw paardje?

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:07

Foto doe ik morgen wel even, ik moet ze nog even uploaden Lachen

Toen we haar net hadden, schrok ze echt van alles. Dan schoot ze er keihard vandoor en was ik ook wel bang om te vallen. Nu gaat dat veel beter en ik kan haar ook al veel beter terugnemen.
Bij mij is het wel zo dat je haar echt bezig moet houden om haar aandacht erbij te houden, anders gaat ze met je voeten rammelen. Is dat bij jullie ook zo?

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:11

Tuub schrikt nog steeds van alles, maar we hebben haar nu pas een half jaartje. Vandaag was echt het toppunt: Schrikken van een wegwaaiend blaadje!
Wij merken inderdaad ook dat je haar echt bezig moet houden, in de binnenbak valt dat wel mee, maar alsje in de buitenbak rijdt gaat ze naar vanalles lopen kijken als je niet actief rijdt.
(Sorry, wat bedoel je met: ''anders gaat ze met je voeten rammelen''?)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:50

Haha, die uitdrukking snapte ik ook al niet.

Tulan is ook heel erg schrikachtig, en vooral in de maanden dat hij niet op de wei staat. NU hij weer op de wei staat, valt het reuze mee, en is hij echt een stuk rustiger. Afgelopen wintermaanden ben ik gewoon een paar keer van hem afgestapt omdat hij steeds heter en schrikachtiger werd. Het beste werkt inderdaad om gelijk wat oefeningen uit de kast te halen.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 08:08

Van de wei is bij Tuub ook wel, maar niet heel erg.
Woensdag had ze voor het eerst op een grotere wei gestaan, 2keer zo groot als normaal en ik vond haar toen wel wat rustiger (niet meer nadat we hadden gegallopeerd, maar dat komt vaker voor Knipoog)

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:58

Ik bedoelde dat ze je dan gaat uitproberen Lachen

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:48

Okee Knipoog
Tuub is niet echt van het uitproberen, maar ze weet gewoon wat ze wel kan doen en wat niet en daar maakt ze (soms verkeerd) gebruik van Tong uitsteken

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:17

Hoe is jullie Havel op buitenrit?

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:25

Een buitenrit hebben we nog niet echt met haar gedaan, maar toen we haar net hadden ben ik wel met haar gaan wandelen en toen keek ze echt overal naar, maar ze vond eigenlijk niks eng toen. Ik ga er tegenwoordig wel opzitten op de weg naar huis, dan schrikt ze eigenlijk nergens van, maar pasgeleden op de weg naar de manege stonden er schapen en die waren echt heeeuul eng, want jaa echt waar die BIJTEN! Clown