Wie heeft er hier een nakomeling van Disconto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Wie heeft er hier een nakomeling van Disconto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 11:03

Ik was even benieuwd wie er hier op bokt een nakomeling van Disconto heeft.
Ik heb zelf ook een nakomeling van Disconto.

curly2day

Re: Wie heeft er hier een nakomeling van Disconto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:24

JJJJAAAA, ik heb een 4 jarige merrie van hem.
Het is wel een latertje, van juli, dus ben nog niet met haar begonnen. Oogt ook nog erg puppy, kent al wel een zadel en hoofdstel, maar verder doen we nog even niets.

Hoe is die van jou ?

monique1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:08

ik heb ook een 4 jarige disconto (x flemmingh). het is een heel fijn lief paard. Afgelopen jaar sterwaardige geworden op de merriekeuring, nu zadelmak, maar ook een laatbloeier, dus we doen rustig aan.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 14:15

monique1973 schreef:
ik heb ook een 4 jarige disconto (x flemmingh). het is een heel fijn lief paard. Afgelopen jaar sterwaardige geworden op de merriekeuring, nu zadelmak, maar ook een laatbloeier, dus we doen rustig aan.

Hej wat leuk zeg!
Waar kom je vandaan?

monique1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:34

Ze staat in Hulsel (10 km. onder tilburg). Voor een foto kan je kijken op de site van kwpn/regio utrecht/ foto pagina

Angela66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:41

Wij hebben sinds 3 weken een nakomeling van Disconto...een 6-jarige zwarte merrie Cool
L-dressuur en B-springen.Het is een braaf paard en heel lief.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:51

Angela66 schreef:
Wij hebben sinds 3 weken een nakomeling van Disconto...een 6-jarige zwarte merrie Cool

Okey wat leuk zeg en waar kom je vandaan?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 07:57

Ik heb een 8 jarige schimmel ruin van Disconto. Een heel fijn paardje, kan goed lopen en springen en heeft een fijn karakter. Ook hebben we een merrie gehad van disconto, een zwarte die vorig jaar verkocht is. Ze is nu 4 jaar oud en doet het heel goed onder het zadel. Echt een plaatje van een merrie. Ze is verkocht aan '' MarChak '' die hier ook wel eens op bokt zit. Foto's en meer info kun je op www.mansolein.com vinden onder Tagore M en Chakra Mansolein.
Ik vind het erg jammer dat Disconto verkocht is naar Amerika. Het was een hele goede fokhengst. Ik ahd graag meer gebruik van hem gemaakt.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:46

Hi, ik heb je een PB gestuurd met het internetadres van de stal waar Disconto nu staat.
Mijn avatar is een foto van de eerste kennismaking met Chakra als jaarling (nieuwsgierig aagje, is ze nog steeds), verder moet ik nog steeds een keer wat knappe foto's met tekst in m'n profiel zetten.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:17

Een paard op onze vereniging is ook van Disconto. Een 3 jarige vosruin. Heel lief beest met leuk karakter. Niet bijzonder, maar erg lief. Hij pakt het rijden wel super op!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 14:29

MarChak schreef:
Hi, ik heb je een PB gestuurd met het internetadres van de stal waar Disconto nu staat.
Mijn avatar is een foto van de eerste kennismaking met Chakra als jaarling (nieuwsgierig aagje, is ze nog steeds), verder moet ik nog steeds een keer wat knappe foto's met tekst in m'n profiel zetten.

Thanks!!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:11

Wij hebben een 12-jarige merrie van Disconto, vos, lijkt erg op dr vader, en loopt ZZ-licht, en in het verleden L-springen.

Angela66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:15

Jetje1985 schreef:
Angela66 schreef:

Okey wat leuk zeg en waar kom je vandaan?

beetje late reactie....maar ik woon in Den Haag...Ons paard komt vlakbij Zwolle vandaan.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:29

Ik heb sinds 3 maanden een vosmerrie van Disconto, ze is 10 jaar oud. Ze is erg aanhankelijk maar soms wat schrikachtig. Hoe zijn die van jullie qua karakter?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:45

mriinaa schreef:
Ik heb sinds 3 maanden een vosmerrie van Disconto, ze is 10 jaar oud. Ze is erg aanhankelijk maar soms wat schrikachtig. Hoe zijn die van jullie qua karakter?

De mijne is zo lief!! Maar in het begin van de B t/m M2 was hij ook bang. Nog steeds wel een beetje, maar hij krijgt steeds meer vertrouwen in mij.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:40

Onze Chakra is ook een ontzettende knuffel, werkwillig en doet haar best te snappen wat je van haar vraagt, nieuwsgierig aagje, braaf in de omgang, je kan eraan hangen, onderdoor kruipen, achter staan. Heel betrouwbaar/eerlijk dus met veel vertrouwen in de mens.
En speels, ze tilt graag emmers op en laat ze weer vallen -ook als er nog slobber in zit ROFL - en ze heeft er een zéér goede neus voor in welke zak vandaag het lekkers zit - als ik er geen erg in heb vindt zij het wel (maar zal niet gauw haar tandjes daarbij gebruiken).
Maar ze kan ook boevig zijn, 't is beslist geen watje en ik moet soms op m'n strepen staan!
Als je met iets nieuws komt en ze krijgt de tijd er even naar te kijken en te snuffelen, is het goed.
Als haar wat dwars zit laat ze dat subtiel weten, op dat soort kleine signalen moet ik dus wel alert blijven om haar niet te overvragen.
Toen ze net verhuisd was van Frankrijk naar Nederland is ze toch wel 6 weken erg alert en schrikachtig geweest (was ook wel een erg lange reis en grote overgang). Nu schrikt ze vrijwel nergens meer van, als dat al gebeurt staat ze ineens stil of doet een klein stapje opzij, maar is nooit gemeen.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:30

MarChak schreef:
Onze Chakra is ook een ontzettende knuffel, werkwillig en doet haar best te snappen wat je van haar vraagt, nieuwsgierig aagje, braaf in de omgang, je kan eraan hangen, onderdoor kruipen, achter staan. Heel betrouwbaar/eerlijk dus met veel vertrouwen in de mens.
En speels, ze tilt graag emmers op en laat ze weer vallen -ook als er nog slobber in zit ROFL - en ze heeft er een zéér goede neus voor in welke zak vandaag het lekkers zit - als ik er geen erg in heb vindt zij het wel (maar zal niet gauw haar tandjes daarbij gebruiken).
Maar ze kan ook boevig zijn, 't is beslist geen watje en ik moet soms op m'n strepen staan!
Als je met iets nieuws komt en ze krijgt de tijd er even naar te kijken en te snuffelen, is het goed.
Als haar wat dwars zit laat ze dat subtiel weten, op dat soort kleine signalen moet ik dus wel alert blijven om haar niet te overvragen.
Toen ze net verhuisd was van Frankrijk naar Nederland is ze toch wel 6 weken erg alert en schrikachtig geweest (was ook wel een erg lange reis en grote overgang). Nu schrikt ze vrijwel nergens meer van, als dat al gebeurt staat ze ineens stil of doet een klein stapje opzij, maar is nooit gemeen.

Zo hee, het lijkt net of je over mijn paard vertelt, zo erg lijkt het erop Bloos
Dat speelse begin ik ook steeds meer te merken, in de wei speelt ze vaak met me, door eerst achter me aan te lopen, en als ik naar haar toe ga, om dan weg te rennen Vork

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 14:33

Die van mij speelt ook in de wei: achter mij aan lopen, gaten graven..gras eten in de wei doet hij eigenlijk niet en als ik wegloop, gaat hij bij het hek staan, hij wil niet zo graag in de wei. Gekkerd Vork

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 14:34

Jetje1985 schreef:
mriinaa schreef:

De mijne is zo lief!! Maar in het begin van de B t/m M2 was hij ook bang. Nog steeds wel een beetje, maar hij krijgt steeds meer vertrouwen in mij.

Dit heb ik iets te vlug gezegd, want ik kwam afgelopen zaterdag de bak niet door, dus ik klop af Knipoog

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:04

Heb er nu niet meer eentje, maar heb een veulen gefokt met Disconto (*Purioso). Leuk beestje met een fijn karakter. Net als haar papa. Inmiddels is ze verkocht, maar die mensen zijn ook erg blij met haar. Disconto zelf was ook een lekker ding. Super braaf, heb eens met hem aan het halster gestaan. Deed geen pas verkeerd. Echt jammer dat ie naar Amerika is.
MarChak, zou je mij dat adres ook willen mailen?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:41

@boerinnetje: je hebt pm!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:34

Afgelopen zondag hebben bokker mriinaa en ik elkaars Disconto-merries bewonderd, een soort van zoek de overeenkomsten én verschillen.
Overeenkomsten: manier van bewegen, de oortjes, hals, het lekkere kontje, hoge knuffelgehalte en een goede neus voor het lekkers in m'n zak, hoge smalle schoft.
(mriinaa, weet jij er nog een paar?).
Ook verschillen natuurlijk, zoals de kleur vos - zwart Haha! dat zie je meteen haha.

Zag in het profiel van bokker curly2day trouwens een foto van een schimmelmerrie van Disconto, die heeft exáct dezelfde oogopslag als mijn paard. Blijkt ook maar weer dat de voskleur recessief is, ik ken nog een schimmel (Dagore Mansolein, ruin) van Disconto, ook een heel fijn paard qua karakter en om te rijden.

@Jetje1985: wat heb jij van Disconto, geslacht, kleur?

Ik zou het wel leuk vinden om nog meer Disconto nakomelingen in het echt te bekijken, wie ook?

Edit: jaartal Jetje aangepast

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:54

Ik wil ook wel een keer rondje Disconto kinderen, leuk !

De mijne is echt een schat, enorme knuffel en erg makkelijk en op de mens gericht.

Van het zomer ingereden en laatst ene keer een week of 4 tot 5 stil gestaan en stap er zo weer op
Ook nog wat smalletjes, maar hoop dat ze nog wat meer uitzwaard !

edit: in profiel van veraA staan ook nog rijfoto's van van het zomer

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:26

MarChak schreef:
Afgelopen zondag hebben bokker mriinaa en ik elkaars Disconto-merries bewonderd, een soort van zoek de overeenkomsten én verschillen.
Overeenkomsten: manier van bewegen, de oortjes, hals, het lekkere kontje, hoge knuffelgehalte en een goede neus voor het lekkers in m'n zak, hoge smalle schoft.
(mriinaa, weet jij er nog een paar?).
Ook verschillen natuurlijk, zoals de kleur vos - zwart Haha! dat zie je meteen haha.

Een andere overeenkomst was dat wanneer je de achterhoeven oppakt, ze allebei het been iets naar voren trekken voordat je ze kunt uitkrabben Vork En de voorliefde voor eten, stelletje vreetzakken Bloos

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 10:38

Ik heb al veel disconto-nakomelingen gezien, omdat wij de vorige eigenaar van Disconto persoonlijk kennen. Daar komt de mijne ook vandaan. Ik weet zo even de moeders naam niet uit mijn hoofd Bloos Dan moet ik even in zijn paspoort kijken.