Wie heeft/kent nakomelingen van VDL Silverstone?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Wie heeft/kent nakomelingen van VDL Silverstone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:42

Hoi!

Ik ben wel heel benieuwd of iemand hier een nakomeling heeft of kent van VDL Silverstone (Champion du Lys x Carthago).

Ik heb zelf eentje van juli 2005. Haar gehele afstamming is Silverstone x Wellington x Ronald x Uppercut en ze komt uit de Sina stam. Ze staat nu lekker in de opfok en hieronder een aantal foto's van haar, recent gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

Ben heel benieuwd naar andere nakomelingen. Heb al een aantal in de IDS zien staan, welke het heel goed hebben gedaan op de keuringen. Ook loopt Winstone onder Dennis van Tilburg erg succesvol bij de 4 jarigen.. maar ik heb nog weinig over karakters ed gehoord, dus kom maar op Haha!.

bungie

Re: Wie heeft/kent nakomelingen van VDL Silverstone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:27

Afbeelding
Dit is een foto van hem als veulen ,nu is het al een jaarling van dik 160 .
silverstone x orame x larome uit de peternella stam.
En hier nog een foto van maart 2007 1 jaar oud.
Afbeelding

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 10:12

bungie schreef:
Dit is een foto van hem als veulen ,nu is het al een jaarling van dik 160 .
silverstone x orame x larome uit de peternella stam.
En hier nog een foto van maart 2007 1 jaar oud.

Mooi dier! Net als de mijne, wordt hij ook lekker aan de maat.

Hoe is hij qua karakter?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:25

De staleigenaar heeft een voorlopig keurmerrie van Silvestone. Ik vind het een hele mooie merrie. Lief van karakter, lijkt wel een beetje eenkennig, maar dat vind ik zeker geen nare eigenschap. Er loopt een leuk veulen bij nu. Ze is alleen niet al te groot, volgens mij 1.63 o.i.d.
Hij is trouwens de fokker van Winstone. Toen ik daar kwam staan was Winstone een veulen en ging vlak daarna weg. Die heeft het in ieder geval heel goed gedaan.

bungie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 00:25

Rustig en vriendelijk maar dat is de moeder ook.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 18:47

Bedankt voor de reacties! Hebben jullie ook foto's van deze paarden?

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:49

ik heb een tijdje geholpen met de training van een 3-jarige schimmel hengst van silverstone. hij werd toen keuringsklaar gemaakt. was een erg brutale, sterke en dominante hengst. wel was hij eerlijk. het was een leuk dier om me te werken maar je moest wel je mannetje staan bij hem!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:29

Heb ook een silverstone'tje Lachen white lady, een klein mevrouwtje (2003) van 1.62m
zéér goed springen en kan ook wel goed lopen (heb 1x dressuurwedstrijd met haar gedaan, die we gewonnen hadden en ik ben niet de dressuuramazone, de oefeningen gaan er vanzelf in hoor (nuja de appuyementen, travers en zo'n dingen dan toch) maar die discipline om je paard zo perfect in de juiste hoofd-halsverbinding en oprichting te rijden, is niet aan mij besteed Vork Koe )
maar ze kan toch nog net iets beter springen hoor Tong uitsteken
Ze was oorspronkelijk gekocht voor de handel, maar ik werd gewoon verliefd op haar en heb ze, na veel smeken bij de papa, mogen houden! Tis een ontzettend lieve, werklustige merrie! je kan er alles mee doen (rustig in het bos, mee gaan wandelen, intensief gaan eventen, intensief springen, dressuren... ze heeft nog nooit gebokt of gesteigerd, maar is wel niet voor een beginner omdat ze zo vooruit is... ze wil altijd werken!) Clown
enkele foto's:
Afbeelding
= met mij een tijdje geleden
Afbeelding
= met een vriendin van me
Afbeelding
= ook met die vriendin
Afbeelding
= vriendin die haar eventjes loswerkt

I love my white lady!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 22:05

Leuke foto's Karen! Ik herken wel wat van mijn Silverstone in de jouwe qua type. Hoop dat zij het ook zo goed gaat doen als die van jou Haha! Hoe hoog start je haar nu op concours? En wat zit er verder achter qua afstamming?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:16

Leuke merrie. Ze doet me erg denken aan de Silverstone bij mij op stal (niet mijn bezit dus). Die is ook niet te groot, maar erg leuk type. En kan lekker springen, voor zover ik het kan zien. Net als de jouwe. Jouw Silverstone is wel al wat lichter als het stalgenootje.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:33

hoe goed het voor de moment met jullie silverstone'tjes?
Ben met die van mij momenteel 1.10m aan het rijden op de klassementwedstrijden en rustig 90cm op oefenwedstrijden, gaat héél erg goed, ze vindt het super leuk, heeft nog in geen enkele wedstrijd geweigerd ofzo. Ze is een beetje dominanter geworden met het rijden, ze kan zo wel eens uitbundig beginnen bokken, maar niets gemeens, er moet een beetje spel inzitten he Haha! daar is ze jong voor.
hier een foto van onze laatste wedstrijd in 1.10m, daar hadden we 1 balkje (altijd op de dubbelsprong, en die oefenen we nog zoveel Tong uitsteken ) je kan het zien op de foto dat de eerste er af ligt Knipoog
Afbeelding

ben benieuwd naar hoe het met die van jullie gaat?!
en als er nog andere zijn met nakomelingen van hem .. ben benieuwd Lachen
ga misschien nog een fokmerrie van silverstone laten dekken dit jaar...

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 22:26

Ziet er goed uit Karen!

Met de mijne gaat het ook goed. Heb haar sinds een paar weken op een ander adres gestald, waar ze inmiddels al de leiding heeft overgenomen haha. Het is echt een trutje, lekker veel karakter zit er ook in, hou ik wel van. Ze is nog druk aan het groeien en gaat sowieso vanaf mei een paar maanden de wei in, afhankelijk van hoe ze groeit daarna naar de keuring en beleren. Zal binnenkort weer eens even foto's maken Lachen

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:21

hehe, leuk dat er karakter in zit! dat mag/moet ! Lachen
Als je foto's hebt zet je ze hier maar neer hoor Tong uitsteken Ze doet het vast goed op de keuring, vind haar erg mooi!

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:54

Wat jammer dat er zo weinig reacties zijn. Ik heb zelf ook een Silverstone ruin nu 5 jaar, 172 stokmaat en een mega goed karakter. Hij heeft een super springtechniek maar ik ben meer een dressuurruiter.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:59

Wij hebben een Silverstone uit 2004 op stal staan. Het is een vosmerrie. Een mooi paard, wel laat rijp, maar dat was de merrie ook. Onze Silverstone kan heel goed lopen, is vriendelijk, maar kan ook behoorlijk brutaal zijn en geeft niet zomaar op. Het is een heel leuk paard en behoorlijk aan de maat.

omdat het paard niet van mij is plaats ik helaas geen foto.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:59

Wij hebben een Silverstone gefokt uit Primadonna van het Rietven (Concorde)
Hij heet Zagreb en is in 2004 geboren
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=324901

Op paardenfokken.l heb ik gezien dat iemand anders hem ook heeft opgevoerd maar dan als ruin. We zijn dus op zoek naar hem omdat ik benieuwd ben hoe het met hem gaat..
Misschien heeft iemand van jullie hem ;)

CharlieTP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:53

De ervaringen die ik heb met silverstone zijn heel uiteenlopend.
Heb er een aantal kleine behendige paardjes van gezien en ook een aantal zware lompe paarden.
Ik zie wel vaak iets gelijkaardigs in het exterieur van de silverstone's vaak toch wel die iets korte zware hals en grof hoofd.
Over het algemeen leken ze mij wel goed te kunne bewegen en ook karakter viel bij die paarden waar ik mee werkte erg goed mee.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:38

Een korte hals herken ik wel bij die van ons. De hals had wat langer mogen zijn.

bondii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:37

hooi,..
ik heb een 4 jaar oude Silverstone X Corado I
hij is qua karakter SUPER braaf !!
voor foto's moet je anders maar ffies een email berichtje sturen

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 13:09

Mijne heeft ook wat een korte hals en beetje neiging tot onderhals met een ietwat grof hoofd. Maar in karakter is het een schat en er zit ook een fijne draf op. Komt dus redelijk overeen met jullie Silverstones :)

estellalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:18

hey ik heb ook een nakomeling van silverston ik heb nog geen foto van haar op de computer
x

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:06

Mijn oude paardje was een Silverstone/Zeoliet. Heel fijn karakter, erg werkwillig. Was wel wat lang en slungelig gebouwd. Staat een foto in mijn profiel op wedstrijd.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:50

De nakomelingen van Silverstone die ik ken, zijn paarden die beperkt zijn in de beweging en dressuurmatig niet zo fijn te rijden. Springen doen ze meestal wel goed. De hengst is flink gezakt op de indexen en dat is niet voor niets. De meesten zijn behoorlijk stug.

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:45

ik rijd sinds een paar weken ook een nakomeling van Silverstone ;) echt een goud eerlijk paardje! nog niet zo groot (1.62) maar hij is ook nog maar net 3 dus groeit nog wel wat :) hij is nu denk ik anderhalf maand ohz en is totaal niet stug, juist heel fijn :)
ik heb niet echt een bewegingsfoto, maarja beter iets als niets :+

Afbeelding
niet bang voor water :P
Afbeelding

estella46

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:10

hay ik heb ook een silverstone nakomeling:
hoe zet je hier een foto neer?