Willem van Nassau (Bonte Willem)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:18

Wie kent deze hengst en heeft ervaring met nakomelingen van hem? Ik ben vooral nieuwschierig naar karaktervererving!!!

Achterom

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:21

Een collega van me heeft een afstammeling van Bonte Willem staan in Goor... zal haar na de vakantie eens vragen Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:29

Dank je Haha!

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:33

Ik weet een bokker die Bonte willem rijd (of heeft gereden) ik zal even opzoeken wie misschien kun je contact met haar opnemen

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:34

Het is vivigirl, misschien kun je haar pb'en Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:50

-> FB

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:20

Dank je, Caro!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:28

hoi,

ik heb een veulen van willem.
super leuk dier, brutaal, ondeugend maar goud eerlijk.

het is een hengstje, gedraagd zich ook zo Haha!

hij is 2 weken geleden afgespeend en staat nu bij mijn shet samen in een box, tot hij naar de opfok kan.
afspenen ging ook erg gemakkelijk, het is echt een super leuk beestje, maar heel vroeg al veel hengst!!!

hier op bokt staan ook foto's van hem, moet je maar even via de zoek functie doen.
hij heet cool willow spring.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:09

Ben nog niet zo lang op BOKT, toch nog vraagje: hoe kom ik aan een veulen van BONTE WILLEM x FRIESE MERRIE (dus niet: KWPN merrie)? Wie weet iets? Waar staat iets?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 13:24

Het paardenpension waar ik rij hebben er eentje nu!

Bonte W X Friese merrie, resultaat:

Afbeelding

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:02

Allemachtig, dat ziet er goed uit. Houden ze dat of is het voor de verkop? Dat wordt een zwartbonte, zo te zien, is het een merrieveulen? Ik heb ook naar de site van B>W. gemailed om info of er wel eens veulens beschikbaar zijn, maar tsja, dat is pas geleden en heb ik natuurlijk nog niets op gehoord. Is dat pension zelf de koper van dit veulen, of is het door een particulier gekocht en hoe oud is 'T?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 19:42

Zelf gefokt door pensionbezitter, geboren dit jaar, nu ongeveer 7 maanden oud, merrie...Niet voor de verkoop. Nummer twee is onderweg van dezelfde merrie en BW, hij wil een tweespan van deze beauties Haha!

Op deze foto is ze net afgespeend, ze staat samen met een haflinger x fries veulen op de wei.
Ze is ongelooflijk groot en super correct gebouwd. Wel een barok type, niet dat slanke van BW zelf. Wel heeft ze een heel fijn koppie!!!

Ik zal binnenkort weer wat foto's maken (ook iets betere) dan kun je zien hoe ze er nu uitziet Lachen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 02:45

Ik wacht nog steeds op de foto's. en ook op mer nieuws!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:39

ik schreef een tijdje geleden over mijn bonte willem veulen, nu bijna een jaar.
hij staat inmiddels in de opfok en is een tikkie onhanderbaarder geworden!!!
hij was lief, ondeugend en eerlijk.

hij is nog steeds wel lief hoor, in het land komt ie naar je toe en wil best wel aandacht, maar hij heeft ook al geprobeerd de hoefsmid te overtuigen dat hij de baas was, half over hekken gelegen, schriklindjes gesloopt, in ieder geval geprobeerd en ook de andere paarden mogen niet zoveel.
hij is de baas!!!
als hij wil eten, heeft de rest pech, baggervet is ie dus ook.

hopelijk maar een fase, maar hij is de baas, nou liet hij dat vroeger al blijken, teminste dat hij de baas zou willen zijn, en in de kudde is dat dus gelukt.
ben bang dat ik daar mijn handen nog aan vol krijg, maar ach, hij mag eerst nog 1,5 jaar genieten van zijn kindertijd.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:56

Prrrr.... Constantijn (op het forum Terpentijn) hier ... ik smul van de berichten over iedere nakomeling van W.v. N. Ik probeer alles te volgen, waar ze heen gaan, wat er mee gebeurt.... waarom? Ik zou er zelf dolgraag entje van willen kunnen kopen. Maar ze zijn a. schaars, is me wel gebleken, en b. niet zo schasars, maar BIJ VOORBAAT al verkocht, als veulen al. JAMMER! Je komt er eigenlijk niet echt "tussen". Keep me posted! OOK over: is er een zwartbont veulen van hem (alleen dus: van Bonte Willem x Friese merrie ) te koop, ergens? Liefst een merrieveulen, maar dat HOEFT niet per se. En verder wil ik alles blijven volgen van zijn kinderen, ik geloof in dit paard, wat voor kruisingen dan ook, ik wil hem gewoon blijven volgen, omdat ik denk: dit is iets speciaals, ben ook heel benieuwd hoe die bloedlijnenen zich verder gaan ontwikkelen, ZOWEL bonte Willem met KWPN merries als met Friese merries. Ik zelf, heb niks, kan niks, en zal niks, at dat betreft, dus niemand hoeft (fokmatig) mijn belangstelling te vrezen. Ik heb een bonte RUIN. Daar houdt het verhaal dan mee op.

denise_nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:49

Hi,,
Mijn zus en ik zijn helemaal gek van Bonte Willem.
omdat hij een beetje op mijn zus haar paard lijkt. Ze is laatst een keertje naar de stalhouderij van W.v.N geweest. Naast Bonte Willem stonden ook de friezen hengsten: Olgert,Tietse en Mewes.
Ook geweldig mooie dieren. Mijn verzorgpaard is een afstammeling van Bonte Bart ( dat overigens ook de vader of overgrootvaer ofzo van Bonte Willem is) maar dat weet ik niet precies meer.

-xx- Denise -xx-
p.s. dit is de stalhouderij waar BW/Olgert/Mewes en Tietse staan:
http://www.hengstenhouderij.info/NL/

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:06

hoi,

mijn bonte willem, Cool Willow Spring is nu 1 jaar en 3 maanden.
hij wordt al aardig groot.
(even opfrissen willem x optimist)

zo was hij toen, nog lief en onschuldig:
Afbeelding
zo is hij nu

Afbeelding

Afbeelding

het is al een echte hengst en baas van 'zijn' kudde Verward
maar is naar mij toe nog altijd even vriendelijk, op het hengstenhappen na dan, maar dat probeerde hij al toen die net een dag oud was.

hoop dat er nog meen willem veulen foto's volgen, ben benieuwd.
ook hoe die zijn qua karakter.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:15

Nuka! Die is gaaf geworden zeg!
Ik heb Willem als 3-jarige ook een tijdje doorgereden, wat een apart ding.. Echt zo ontzettend braaf, leergierig, super fijn paard om me te werken.. Overigens is Willem al een paar x mee geweest op concour met een vriendin van mij..Tamara Kamphuis En niet zonder resultaat!

Afbeelding

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 10:24

Wat gaaf! Nuka, jouw paardje is echt super knap!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:32

Wat leuk om meer te lezen over Willem. Wij zelf hebben 2 maanden oude veulen van hem. Een schat maar toch wel brutaal als het niet gaat zo als hij het wil.
Afbeelding
voor mij dus ook stip en hoop hier nog meer van de hengst en nakomelingen te horen en te zien.

Tammesas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:19

Hallo mensen,
Ik lees hier het 1 en ander over Bonte Willem en over mij Lachen. Heb veel over bokt.nl gehoord, maar eigenlijk nooit echt gekeken, totdat ik aan het googlen was en mijn naam hier zag verschijnen, toen ik dit allemaal over Willem las, dacht ik, ik meld me ook even aan, ben namelijk de amazone van Willem.
Groetjes Tammesas

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:26

Wij hebben 2 op pension staan. Bonte willem x friese merrie... Beide (veulen en jaarling zijn) zwart.. 1 helemaal zwart en lijkt op de moeder en de ander is iets ranker en heeft n witte kol. De jaarling is erg nieuwsgierig en lomp, maar wel ontzettend lief en eerlijk.

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:10

Aahhh dus dat is Bonte Willem,, hij staat namelijk bij ons achter het huis zie ik net Vorkik had nog nooit van hem gehoord namelijk

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:22

he wat leuk, de amazone van willem hier!!!

kun je wat over hem vertellen, over zijn karakter en hoe hij is onder het zadel.

ik heb hem toen gezien op koninginnedag in 2007, is op stal echt een snoepie, maar aan de hand wel weer een echte kerel.
dus vind het leuk om uit de eerste hand te horen hoe hij is!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:52

Kwil van alles wetem! wil graag een veulen van Bonte Willem kopen, maar alleen, als hij over een Friese merrie is heengeweest. Er schijnene dus veel MEER mensen meerdere dingen te weten over hem, zijn karakter (dat schijnt dan weer wat heel erg eigengereid te zijn, kan de amazone van B>W. iets meer vertellen of me P)B-en?) Dit topic staat er al even, nou ineens begint het te "draaien", gelukkig. Ik ben eeen enorme fan van B.W., maar er is (behalve als je je merrie door hem wil laten dekken) niet bijster veel info over deze hengst te krijgen te zijn.
FILL ME IN, mensen die meer weten, over veulens, of waar ze te koop zijn (verschillende mensen hebben me nl. wel laten weten, dat ze en veulentje hadden, maar ik heb laten weten dat ik specifiek zocht naar en zwartbont veulen, van BW en een Fruese merrie, of het een hengstje of een merrieveulen is, vind ik niet zo interesseant, het gaat me specifiek om zo een soort veulentje. Iemand hier, die me op een spoor kan zetten? Het moet duis wel een zwartbonte zijn, in egale kleuren ben ik verder niet geinteresseerd.