Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Alani schreef:CGJ: ik zal wel blond zijn of wat gemist hebben in de paardenbladen, maar bedoel je dat het sperma van een dusdanig slechte kwaliteit is?
Hoe zo deklimiet? Ik wist niet dat het KWPN dat hanteerde.
Er kunnen toch dit jaar veulens van hem geboren worden.
Vind jij Westpoint geen beste keuze?

CGJ12 schreef:Alani schreef:CGJ: ik zal wel blond zijn of wat gemist hebben in de paardenbladen, maar bedoel je dat het sperma van een dusdanig slechte kwaliteit is?
Hoe zo deklimiet? Ik wist niet dat het KWPN dat hanteerde.
Er kunnen toch dit jaar veulens van hem geboren worden.
Vind jij Westpoint geen beste keuze?
Voor nader info verwijs ik ja naar VDL / Jespers / Laarakkers.
Stel je er op dit moment maar even niet te veel van voor....
VDL heeft zelf een zeer sterke limiet ingesteld. Tel je zegeningen. Mag je raden welke merries voorrang krijgen.
Maar áls je je merrie drachtig krijgt, dan krijg je wél een redelijk uniek veulen. Dat dan weer wél natuurlijk...
Zo jaag je de merriehouder op extra kosten terwijl het aan de hengst ligt. Op deze manier proberen ze met de kleine porties sperma toch nog een x aantal merries te dekken. Alani schreef:Ik heb zojuist een email van VDL ontvangen, waarin duidelijk wordt aangegeven dat GEEN deklimiet voor Westpoint is. Vwb de vruchtbaarheid ben ik niet bang. Bij mijn merrie kun je bij wijze van spreken het rietje er naast leggen en ze is drachtig.
Info over Westpoint zal me worden toegezonden en half juni laat ik mn merrie door hem dekken.

[/quote]
ik heb ook geen reden om daaraan te twijfelen (muv je onderschrift dan
) Alani schreef:Weet jij er ook iets van dat de kwaliteit van zijn sperma niet erg best is?
Alani schreef:Weet jij er ook iets van dat de kwaliteit van zijn sperma niet erg best is?
zeanine schreef:Alani schreef:Weet jij er ook iets van dat de kwaliteit van zijn sperma niet erg best is?
De kwaliteit is volgens mij wel goed. Alleen hij geeft per sprong erg weinig sperma. En dat bij zo'n populaire hengst. Gevolg is dus dat ze de boel waarschijnlijk meer verdunnen dan bij andere hengsten, en daardoor wordt de kwaliteit per rietje natuurlijk minder
) 
Pion schreef:Onze Farrington merrie is 'voorlopig' drachtig
Nu nog de scan afwachten...

Pion schreef:Het eitje is weg, dus we denken dat ze drachtig is, maar we moeten de scan even afwachten voor zekerheid.
Pion schreef:Het eitje is weg, dus we denken dat ze drachtig is, maar we moeten de scan even afwachten voor zekerheid.