Mijn ex-verzorgpaardje inmiddels is een zeun van Gomel-ox, en moeder Shjakila van stal karima.. (als ik haar naam goed heb geschreven..)
Nu ben ik benieuwd of hier op Bokt ook mensen zijn met nakomelingen van Gomel of Shjakila, En of deze ook de eerste maanden erge problemen hebben gehad met het rijden.
(lees wegschieten bij het opstappen... of ineen keer tijdens het stappen heel hard weg schieten)
We zijn 3 maanden met hem bezig geweest... en het ging heeeeel langzaam beter, maar nadat ik er uiteindelijk nog een keer afgevallen ben, en mijn rug zwaar gekneusd is, hebben we besloten de prijs te verlagen en meneer binnen een week weg moest zijn. (hij stond al te koop)
Hij had verder geen stal gebreken, maar was ergggg schuw naar nieuwe mensen en met name mannen.
Heb jij een Gomel/Shjakila? En ken je dit.. dan hoor ik dat graag! ( ook wil ik dit weten voor zijn nieuwe bazinnetje!)
Hej Bowien! Ik heb ook een zoon van Gomel ! Hij is inderdaad ook schuw voor mannen zei de verkoopster. Zelf weinig van gemerkt want ik ben een meisje! Ik ga er vanavond op rijden, we zullen het zien.. laat van me horen
Naja.. voor het eerst! Ik heb bij de andere eigenaar er nog op gereden! Maar nu is zij er niet bij! Ik weet dat vallen pijn doet hoor! Ik weet ook niet hoe ik foto's op mijn profiel moet zetten! Misschien kan je me daarbij helpen. Dan zet ik ze er zo op!:D De pony is donderdag bekapt bij de oude eigenaar, dus ik moet nog wel weven wachten voordat ik dat te zien krijg!
Oh god...foto's ben ik ook een kluns mee.. Let op:
Stap 1 is je foto's uploaden op imageshack(geloof ik) of mijn album.. Dus je gaat naar www.mijnalbum.nl , maakt daar een account aan en upload je foto's.. Stap 2 is.. wanneer je die foto's dus op internet hebt staan, en je klikt er op met je rechtermuisknop staat daar ergens onderaan eigenschappen daar klik je dan op, en dan moet er daar ergens een hele lange internet site staan.. dat is de link van je foto. Die maak je blauw met je muis en dan doe je ctrl c (of kopieren wat jij makkelijk vind) Stap 3 is dat wanneer jij dus een berichtje terug post hier, je een schermpje hebt.. met smilies enzo en boven het witte gebied waar je typt, staat een balkje met allemaal gekke dingen, zoals B van Bold.. een schuine i, quote, code, list, list=, [*] en Img deze laatste moet je dan aanklikken.. dan krijg je dit: [img][/img] daar tussen in kun je dan je link van de internet site plakken.. dus bv:
[img]blalalablabla[/img] En dan staat je foto er in:P
Ik hoop dat je het een beetje snapt, anders pb ik je mijn emailadres wel en stuur je ze daar maar heen, doe ik het wel voor je!
Ik heb een aantal jaar op een Gomel-zoon gereden, en dat was een superbraaf paard. Als hengst (die ook af en toe dekte) liep hij tussen de merries in de bak met kindertjes van 10 op zijn rug. In principe kon je d'r alles mee doen: zonder zadel erop, met z'n tweeën erop, hij vond het allemaal best. Hij kon wel schrikken, maar dat lag vooral aan de ruiter; bij ervaren ruiters deed hij dat niet zoveel.
Nu moet ik ook bekennen dat Ghalid (zo heette deze duivel) zijn moeder ook absoluut niet de makkelijkste was... Ik plaats wel even hier een foto van hem:
Laatst bijgewerkt door Bouwien op 24-04-07 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn hele comp slaat trouwens op tilt... ff proberen
Niks doet het:S terwijl die foto's er echt op staan... Grrrr ik heb straks geen laptop meer!
Onze Ghalid had ook zeeeeker een gebruiksaanwijzing... echt een drama af en toe Maar hij had gangen!!! zoooo daar was zelfs de hoefsmid van gecharmeerd..
Laatst bijgewerkt door Bouwien op 24-04-07 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt
op de vereniging hier was ook een meisje die er een afstammeling van had, en idd, vreemd gedrag met opstijgen, wegschieten etc., maar ook super lopen. Die heeft bij het NRPS nog een keer een kampioenschap gehaald. Ze is er uiteindelijk Z mee geworden en heeft hem verkocht omdat ze naar de paarden overstapte. Het was een lief beestje, maar met een gebruiksaanwijzing.
Maar als het geen merrie is met predikaten of sterren of weet ik wat ze moeten hebben:P correct me if I'm wrong... dan maak je denk ik niet veel kans informatie over haar te vinden...
Nee, nog niks. Weet alleen dat de moeder Nicolle heet.. en dat de vader Gomel Ox heet.. maar van Gomel weet in ondertussen in korte tijd al heel veel haha
Gomel was showkampioen...geloof ik... hij won 44 van 54 wedstrijden... euhmmm ik weet het allemaal niet meer.. in iedergeval wel een goeie een dacht ik:D
(jammer dat hij dood is trouwens... had best nog wel later een veulen van hem willen hebben..)
Laatst bijgewerkt door Bouwien op 24-04-07 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt