Wie heeft er een pony met de naam Limbra's ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xjudithx

Wie heeft er een pony met de naam Limbra's ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 14:57

Is er iemand die een pony heeft waarvan de naam begint met Limbra's?
Ik heb zelf een bijna 30 jarige Limbra's en ben erg benieuwd naar familie of dieren van dezelfde fokkerij (Laarakkers).

xjudithx

Re: Wie heeft er een pony met de naam Limbra's ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 11:17

Misschien helpt het als ik erbij zeg dat het volgens mij voornamelijk om (kruisingen met) welshjes gaat? Die van mij is arabier x welsh.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:19

Ik heb vroeger twee pony's gekend (halfzusjes) van de hengst Limbra's Sjakie. De een was een vosje dat Kanja heette, de naam van de ander is me even ontschoten. Waren idd allebei Welsh-K. Dat was halverwege jaren '80, die merries moeten nu idd ook tegen de 30 lopen als ze nog leven.

[Edit] Naam schoot me ineens te binnen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-01-07 11:23, in het totaal 2 keer bewerkt

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 11:22

Oh leuk! Tja, dat is het lastige: de leeftijd. Ik vraag me af of er nog wel Limbra's zijn of dat de meesten al uitgestorven zijn...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:24

Grappig detail: afgelopen najaar had ik een endurancewedstrijd in de omgeving van Wanroij en de route liep een stuk over de Limbraweg. Bij Elsendorp was dat. Ik moest toen ook direct aan de Welshfokkerij denken, al weet ik niet waar die gevestigd was. Limbra staat naar mijn weten voor Limburg/Brabant, het gebied waar die weg loopt ligt op de grens.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 11:26

Grappig dat je aan de fokkerij moest denken. Die lag in Ottersum / Gennep. Inderdaad op het grensgebied: het is Limburg en aan de andere kant van de maas is het Brabant.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:28

een pony bij ons op stal heeft als moeder Limbra's Rilanda, hij zelf heet gewoon rachid (is een ruin).

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 11:35

Hey MeMar, heb je een foto van die ruin? En weet je hoe oud hij is? Wat voor kleur heeft hij?

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:21

Rachid is geboren in Well (noord-limburg), en is daarna als veulen bij ons op stal gekomen. En staat er nu nog, hij is van 1988, dus nu 18 jaar oud. Zijn moeder Limbra's Rilanda heeft altijd in Well gelopen, ook in de ponyclub, maar of ze er nog staat en nog leeft weet ik niet. Dit zou ik eventueel na kunnen vragen.

Hier 3 fotolinkjes, de eerste is met mij op concours in 2001, hier is hij nog op sommige plekken grijs. En de 2e en 3e link zijn zoals hij nu is, hij begint nu echt een beetje ouder te worden...

1: http://img151.imageshack.us/img151/2272 ... nik0vy.png
2: http://img174.imageshack.us/img174/2285/rachid13fa.jpg
3: http://img174.imageshack.us/img174/2881 ... pg26dy.jpg

Zoals je kunt zien op de foto's is Rachid een schimmel, en is van zwart langzaam aan wit geworden, nu is hij ongeveer helemaal wit, en heeft net zoals zijn moeder had, over zijn hele lichaam rode stipjes (vliegenschimmel) gekregen.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 15:27

Wat leuk om te zien! Dankjewel! Zijn moeder ken ik volgens mij, wel eens op concours tegengekomen. Ik reed in Mook-Middelaar, dus had concoursen in de regio Noord-Limburg. De naam van de moeder van mijn pony lijkt er veel op, maar ik kan zijn stamboekpapier nergens meer vinden.
De mijne had ook stipjes, maar wel veel minder en niet alleen rood. Voornamelijk zwart en bruin. Nu is hij praktisch helemaal wit geworden (zie profiel).

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:30

En de vader van die van jou weet je die ook? Rachid stamt van Darling Boy af...

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 15:33

De vader van de mijne is Lurex A.
Rachid en mijn Limbra's Rieny verschillen 11 jaar, dat is nogal veel om dezelfde ouder te hebben. Ik vind het wel heel leuk om Rachid te zien. Ben ook benieuwd of Limbra's Rilanda nog leeft.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:51

Ik zal eens proberen het na te checken Knipoog

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 16:02

Karin schreef:
Ik heb vroeger twee pony's gekend (halfzusjes) van de hengst Limbra's Sjakie. De een was een vosje dat Kanja heette, de naam van de ander is me even ontschoten. Waren idd allebei Welsh-K. Dat was halverwege jaren '80, die merries moeten nu idd ook tegen de 30 lopen als ze nog leven.

[Edit] Naam schoot me ineens te binnen.

Heb je toevallig foto's van ze?

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 16:02

MeMar schreef:
Ik zal eens proberen het na te checken Knipoog

Zou leuk zijn, thanks!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:55

@ memar: Ik kan morgen wel even navragen waar Rilanda heen gegaan is en of ze nog zou kunnen leven. Ze staat in ieder geval niet meer in Well, zover ik weet.

@xjudithx: De eigenaar van mijn verzorgpaard is de oude eigenaar van Rilanda en de fokker van Rachid.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:45

xjudithx schreef:
Heb je toevallig foto's van ze?

Nee, helaas...

Ik weet nog wel dat ze ieder van een klasgenootje van mij waren - die er dus ook bij toeval achter kwamen dat ze een halfzusje van elkaars pony hadden. Haha!

Ik moet nog wel ergens een kopie hebben van de papieren (ooit gekregen van die meiden, ik was in die tijd nogal Welshfan en ik bewaar nu eenmaal alles Clown) maar dan moet ik even goed zoeken. Lurex komt me iig bekend voor, volgens mij zit die ook ergens in de stamboom.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:27

Sabertje schreef:
@xjudithx: De eigenaar van mijn verzorgpaard is de oude eigenaar van Rilanda en de fokker van Rachid.

Oh wat leuk! Is dat een meid (oh inmiddels vrouw, ik wordt ook ouder..)? En zo ja, heeft zij begin jaren 90 wedstrijden met Rilanda gereden?

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:29

Karin schreef:
Ik moet nog wel ergens een kopie hebben van de papieren (ooit gekregen van die meiden, ik was in die tijd nogal Welshfan en ik bewaar nu eenmaal alles Clown) maar dan moet ik even goed zoeken. Lurex komt me iig bekend voor, volgens mij zit die ook ergens in de stamboom.

Oh dat zou leuk zijn als je Lurex tegenkomt!
Ik zou zo graag eens willen zien hoe hij er uit zag. Maar helaas, het is natuurlijk te lang geleden. Maar het is ook leuk om bijv. kinderen van hem te zien.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:38

Lurex ox was een schimmelhengst, geboren in 1968 en in 1982 geëxporteerd naar Duitsland. Zijn laatste eigenaar in NL was de heer Sturme uit Sevenum (zegt mijn hengstenboek).

Ik ken een kleindochter van Lurex die in de endurance loopt. Is nu zes jaar, heeft vorig jaar haar eerste klasse 2 gelopen en waarschijnlijk gaan we daar het komende seizoen wel meer van horen.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:50

Zijn dochter(s)? heeft wedstrijden met haar gereden, maar ook nog een ander meisje wat bij hun gereden heeft. Ik weet ook niet of allebei de dochters op Rilanda hebben gereden, geloof het wel, maar zeker weten doe ik het niet. Denk wel dat het toen een van zijn dochters was.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:53

Karin schreef:
Lurex ox was een schimmelhengst, geboren in 1968 en in 1982 geëxporteerd naar Duitsland. Zijn laatste eigenaar in NL was de heer Sturme uit Sevenum (zegt mijn hengstenboek).

Ik ken een kleindochter van Lurex die in de endurance loopt. Is nu zes jaar, heeft vorig jaar haar eerste klasse 2 gelopen en waarschijnlijk gaan we daar het komende seizoen wel meer van horen.

Hey, bedankt voor de info, super! OK dan!
Lurex heeft dus op zijn 8ste de moeder van mijn Limbra's Rieny bevrucht, in 1976. Staat er toevalig ook een foto in je hengstenboek?

Is die kleindochter van Lurex ook een schimmel?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:55

Kleindochter is idd een schimmel. Moeder is overigens inmiddels helemaal wit.

In dat hengstenboek staat helaas geen foto. Ik heb nog wel ergens een boek met Arabische hengsten in NL, zal eens voor je kijken.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:56

Sabertje schreef:
Zijn dochter(s)? heeft wedstrijden met haar gereden, maar ook nog een ander meisje wat bij hun gereden heeft. Ik weet ook niet of allebei de dochters op Rilanda hebben gereden, geloof het wel, maar zeker weten doe ik het niet. Denk wel dat het toen een van zijn dochters was.

Ik ben dat meisje volgens mij wel eens tegen gekomen op een wedstrijd. Misschien moesten we tegen elkaar rijden, dat we er daardoor achter kwamen dat we allebei een Limbra's hadden. In ieder geval heb ik wel eens met haar gesproken over de afkomst van onze pony's.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:57

Karin schreef:
Kleindochter is idd een schimmel. Moeder is overigens inmiddels helemaal wit.

In dat hengstenboek staat helaas geen foto. Ik heb nog wel ergens een boek met Arabische hengsten in NL, zal eens voor je kijken.

Graag! Ja
Leuk dat je de moeite neemt!