Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 11:17

Titel zegt het al!
Ik heb zelf een dochter van Negro.

Zerena

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:49

Vajramani heeft een nakomeling van negro.
Je kunt haar even Pb'en.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 15:32

Thanks

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 15:37

smoqui schreef:
ik ook

oke heb je ook foto's?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 21:03

verder nog iemand?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:09

Ja, zoals zerena al zegt heb ik ook een negro. 4 jaar oud. Zwart met enkele witte haren op het hoofd.
Groot paard van 1.70 met een heel klein hartje.
Kan lekker bewegen. Is wedstrijdklaar maar maakt zich op vreemd terrein vreselijk druk. Zolang dat nog niet onder controle is gaat hij ook nog niet mee.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 00:19

Vajramani schreef:
Ja, zoals zerena al zegt heb ik ook een negro. 4 jaar oud. Zwart met enkele witte haren op het hoofd.
Groot paard van 1.70 met een heel klein hartje.
Kan lekker bewegen. Is wedstrijdklaar maar maakt zich op vreemd terrein vreselijk druk. Zolang dat nog niet onder controle is gaat hij ook nog niet mee.

Die van mij is 6 jaar oud en 10cm kleiner als die van jou.En ben vanaf Juli begonnen met wedstrijden die van mij was al gelijk super braaf op wedstrijden en loopt nog eens extra mooi we zijn nu L2+4 dus we gaan super hard vooruit!
alleen die van mij is altijd super braaf geweest ook met inrijden maar nu ze in de pubertijd is is het een pittige tante hoe was die van jou met inrijden?

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:48

Antoontje op bokt heeft een negro. Kijk maar in dr profiel. het gaat om de merrie Zivilynn. Je kan dr ook PBen natuurlijk Knipoog

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:30

Ja, ik heb een uit de kluiten gewassen negro. Hij was wel braaf maar als het hem niet aanstond was het kop erop en gaan. Was dan stuurloos. Nu soms nog steeds.
Ik heb hem ook laat beleerd omdat hij zo'n grote slungel was. Hij was 3.5.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 18:53

Dat probleem dat ze stuurloos zijn dat ken ik maar al te goed!
zo van ik heb geen zin om te werken dus kop in de lucht en krossen door de bak!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 11:55

Verder nog iemand?

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:36

WesseLady schreef:
Antoontje op bokt heeft een negro. Kijk maar in dr profiel. het gaat om de merrie Zivilynn. Je kan dr ook PBen natuurlijk Knipoog

Ik heb idd een negro Lachen

Het is een 2 jarige merrie, een Negro x Iglesias x Statuar. Ze is erg lief in de omgang een echte knuffel, soms wel wat drammerig.

Ik zal eens wat foto's zoeken Knipoog

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:33

patjelisa schreef:
Dat probleem dat ze stuurloos zijn dat ken ik maar al te goed!
zo van ik heb geen zin om te werken dus kop in de lucht en krossen door de bak!

Het is bij hem niet zo dat hij geen zin heeft om te werken. maar af en toe snapt hij mij niet en weet hij ook niet zo goed waar hij met zijn grote lijf heen moet.

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:05

Hoi hoi

Ik heb ook een nakomeling van Negro. Een 4 jarige bruine ruin Vledder van 1.72.
Een echte knuffel erg fijn in de omgang en onder het zadel ook fijn te rijden.

Hij moet alleen nog wat spieren kweken maar daar zijn we mee bezig. Het is echt nog een kleuter. Een super fijn karakter zal er niet zomaar vandoor gaan als je erop zit. Althans heeft ie nog nooit gedaan maar wat niet is kan nog komen.

Groetjes Sandra

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:09

Mijn Charlotje is een dochter van Negro. Lachen
Ze is 5 jaar en 1.65 m groot. Ze heeft veel aandacht nodig, is erg vriendelijk naar mensen, is nergens bang voor, ze vindt de hele wereld leuk.
Maar eigenlijk heeft ze meer weg van opa Cabochon dan papa Negro. Knipoog

In dit topic: viewtopic.php?f=10&t=670537&hilit= en in mijn profiel staan wat foto's.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 13-11-06 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 21:10

sandra26 schreef:
Hoi hoi

Ik heb ook een nakomeling van Negro. Een 4 jarige bruine ruin Vledder van 1.72.
Een echte knuffel erg fijn in de omgang en onder het zadel ook fijn te rijden.

Hij moet alleen nog wat spieren kweken maar daar zijn we mee bezig. Het is echt nog een kleuter. Een super fijn karakter zal er niet zomaar vandoor gaan als je erop zit. Althans heeft ie nog nooit gedaan maar wat niet is kan nog komen.

Groetjes Sandra

Ja mij paardje was ook super braaf met inrijden en tot haar 5de was ze ook super braaf maar ze is nu in de pubertijd en gaat nu een beetje uitproberen!
heb je nog foto's van je paardje?
die van is trouwens wel klein gebleven. Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:43

Ik heb ook een Negro. Ben erg trots op hem. Ik zie bij al deze paarden ook echt veel overeenkomsten met die van mij . De ogen vooral... Die erft Negro goed door. Negro's zijn over het algemeen geen makkelijke paarden. Negro zelf was pas op zijn 7 of 8e helemaal uitgepuperd, haha... (heb ik ergens gelezen). Mijn paard lijkt heel erg op z'n vader. Leuk hoor, zijn er nog meer mensen met een Negro?

Gr, Iris

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 12:32

Ja dat zeggen ze van mij paardje ook altijd dat het een echte negro is alleen de hoogte heeft ze van haar moeder.
Ze is zeker niet makkelijk en ze heeft echt maar één baas en dat ben ik.
Maar ze gaat wel door het vuur voor me ookal hebben we wel eens ruzie Haha!
Ja we zijn allbei eigenwijs Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:03

Ik heb ook een Negro merrie Haha! Eigen fok uit een Almiro x Fresco x Duc de Normandie merrie.
6 jaar oud en 1.65m hoog en gitzwart. Een echte merrie, koppie lijkt precies op paps alleen dan zonder het wit. Erg dominant paard Nagelbijten / Gniffelen

Een lief paard, wel een beetje eenkennig alleen een echte merrie zoals ik al zei en niet altijd even makkelijk alhoewel het steeds makkelijker wordt sinds ik de gebruiksaanwijzigingen heb gevonden Knipoog.
Zolang er routine is is het een geweldig dier maar als er maar iets anders is is ze meteen van de leg. Buitenrijden kan echt niet zonder gevaar voor eigen leven dus doe ik dat maar niet, heb nog niet geprobeerd hoe ze op vreemd terrein is.....maar ik geloof dat ik dat wel kan raden Bloos

Timber heeft een hele mooie hals en is heel fijn te rijden.

Foto's staan in mijn profiel, ook van haar mams.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:59

Ik weet niet of je ook in mij profiel heb gekeken maar ze lijken wel op elkaar!
die van mij is ook éénkennig en zeker niet makkelijk!
Op vreemd terrein is ze super braaf.
Buiten rijden is geen probleem die van mij was al verkeermak zonder dat ik ooit naar buiten ben geweest. Haha!
Maar we zijn wel een eenheid alleen we zijn allebei heel eigenwijs en dat botst wel eens.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:26

Ik kan mijn negro niet echt als lastig omschrijven. Eigenlijk is het een grote vriendelijke reus. Niet verkeerd in omgang. Alleen op vreemd terrein blaast hij zich nog enorm op.
Ik heb volgens mij ook een uitschieter, ik vind hem niet op Negro lijken maar ook niet op zijn moeder. Met uitzondering van het hoofd, zijn blik is precies zijn moeder.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 23:57

Die van was ook nooit lastig pas een half jaartje maar ze is ook aan het puberen en dan gaan ze dingen uitproberen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 08:18

Hij is nu een jaar onder het zadel. En ik geloof niet dat hij lastig zal worden.
In die 4 jaar is hij nooit moeilijk geweest. Dus ik geloof niet dat hij dat zal worden.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:09

Lastig is die van mij ook niet, maar wel gewoon een echte merrie. Geen pismerrie ofzo maar gewoon lekker narrig af en toe Haha! en dominant. Vindt het niet echt erg, haar mams is ook een hele dominante merrie. Met inrijden was ze ook braaf op een kijkerig incidentje na waardoor ik mijn hand brak....maar dat kwam echt omdat het heel erg waaide en ik eigenlijk eerst had moeten longeren ofoz Bloos. Nu rij ik ik vaak zonder zadel en hoofdstel.....gaat super goed, en ook met zadel en (bitloos)hoofdstel loopt ze super. Ze pakt dingen heel makkelijk op en is zo makkelijk door de hals te rijden.....ik ben soms juist bezig om haar helemaal niet "aan de teugel" te laten loopt want haar halsje is zo makkelijk dat ze er ook heel makkelijk achter duikt Bloos

Het is echt een superfijn paard om te rijden, maar mijne is ook zo'n ontploffer (zo heb ik ook mijn hand gebroken Bloos ). Als er maar een ding anders is op het erf en ik heb het nog niet eens gezien dan staat ze zich al op te blazen. En als ze heeft besloten dat er naast de bak een krokodil in de sloot zit kun je haar niet overtuigen dat dat helemaal niet zo is.

Het gekke is dat ze buiten niet bang is voor het verkeer, vrachtwagens, auto's etc. daar kijkt ze niet naar. Bij haar is het gewoon angst voor andere omgeving....de was van de overbuurvrouw die buiten hangt, de strepen op de weg dat soort dingen. Ik heb gewoon een maffe Negro denk ik Clown Knipoog

@Patjelisa hebben idd wel wat van elkaar weg

@Vajramani ik zat net in jou profiel ook even te spieken maar ik zie toch echt Timber trekken bij jou Negrootje. Grappig, maar die van jou ziet er echt uit als een kasteel....die van mij is veeeeel kleiner (slechts rond de 1.65 vermoed ik)

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:36

Ik heb sinds kort ook een Negro x Damiro merrie. Ze is 5, en ook maar een kleintje met haar 1.63m. Heel donkerbruin (bijna zwart) met een bles en linksachter een wit voetje. Knipoog

Afbeelding
(Op foto eerste keer dat we buiten reden toen ik haar net had, dus rijden lijkt nergens op maar het is maar voor het idee)