Hengst Symfonie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pinkstar

Hengst Symfonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 19:06

Ik heb een 10 jarige ruin van symfonie, vader moeder (vader heb ik al kunnen traceren en geweldige informatie kunnen vinden)

Symfonie heb ik gegoogled en gezocht maar vond er niet heel veel informatie over en maar een foto. Ik zag ook dat symfonie gelders bloed voert (50%) wie kan mij meer over deze hengst vertellen of eigenaren van ook een symfonie hun verhaal vertellen. Ik hoor het graag Wat voor karakter, wat doe je ermee? Dressuur, spring, fok, recreatief etc.

TJUSSSS
*pinkstar*

Kabouterdans

Re: Hengst Symfonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:52

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 22:07

Jaa die bedoel ik inderdaad.

Mijn paard is geen ukkie, geen reus 1.68

Hoe was zijn karakter en kan je mss iets meer over hengst vertellen?

THANKS

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:44

Informatie over Symfonie:

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1979Zeer blijde, vriendelijke en attente hengst. Symfonie is speels, eerlijk, gehoorzaam, intelligent en heeft een goed humeur.Aanvankelijk weinig overtuigende gangen, maar later veel vooruitgegaan. Zeer veel looplust. Als hij moet werken moet hij zich in verband met speelsheid eerst uitleven. Op die momenten ongehoorzaam, nadat hij is uitgespeeld zeer goed te bewerken.Aanvankelijk stap zoekend en weinig overtuigend, later verbeterd tot een goede, actieve en overtuigende stap. Draf sterk verbeterd en aan einde onderzoek regelmatig en actief. Galop krachtig en regelmatig. Toont bij springen onder het zadel zeer goede techniek, goed ruggebruik en attent op hindernis. Bij vrij springen goede bascule. Springt graag. Betrouwbaar in terrein. Goed door op de hindernis, springt ruim. Goed oog op de sprong. Aangespannen eerlijk. Goede manier van trekken. Veel plezier in werk met levendig orenspel. Ervaart werk als zeer licht, zeer veel bereidheid om te werken.Rijproef: wendingen in draf onregelmatig, mooie galop.Springen ohz: veel vermogen, goede techniek, kan hals meer gebruiken.Springen vrij: ruim voldoende vermogen, voldoende techniek.Aangesp proef: goede trekhouding, goede en vlotte verrichting.Terreinproef: in de steeple niet door op de sprong; in cross mooi en regelmatig.Veel aanleg als dressuur-, spring- en terreinpaard.De voedingstoestand is bij aankomst goed (gewicht 570 kg); tijdens het onderzoek is hij opgedroogd en heeft meer lijn gekregen.Rustig op stal. Maakt zijn box snel vuil.Schiefel rechtsvoor. Bij percussie aan beide voorbenen gevoelig aan sesambeenderen. Op 10-04 met linker achterbeen vastgezeten tussen tralies van zijn box, daardoor opgelopen kogel. Is niet kreupel geweest en heeft training normaal gevolgd.Rapportage afgesloten op 06-06.

Verrichtingscijfers
Rijproef x 3 7.4
Springen vrij x 4 7.5
Springen ozh x 1 8.5
Aangespannen x 1 9.5
Terreinproef x 3 7.5
Karakter x 3 9
Trainingsrapport x 5 9
Puntentotaal 164.70
Max punten 200
Plaatsing 7e van 26 (19)
Jaar verrichting 1979
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1981 (veulens)De ontwikkeling van de veulens was zonder uitzondering goed, met mooie breedte en diepte. Ook het type was goed.De hoofden waren steeds fijn, de halzen goed van lengte met veel nek. De ligging van de schouders was goed en ook de lengte gaf geen reden tot opmerkingen. Hoewel de veulens soms wat lang in het middenstuk waren, waren de verbindingen toch sterk, hetgeen ook voor de lendenpartij geldt. De croupe was steeds goed ontwikkeld en sterk bespierd. Soms was de croupe even plat, als ook de moeder daarover beschikte. De voorbenen waren goed gesteld met een goed ontwikkelde voorknie. De pijp was soms iets fijn, maar dan wel hard. Het achterbeen was - op een enkel iets lang exemplaar na - goed gesteld met een goed ontwikkeld spronggewricht.De stap was voldoende goed, hoewel enkele achter iets meer kootvering konden hebben. De achterhand trad in draf steeds goed onder de massa. De schoudervrijheid kon soms royaler. De voeten bleken goed ontwikkeld te zijn.Getoond: 20 veulens uit 89 dekkingen.Afstammelingen 1984 (3-jarigen)Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Symfonie voor de WPN-fokkerij gehandhaafd.

Overige informatie
Hengst van een aansprekend foktype met mooie flankdiepte, sterke verbindingen, gespierde achterhand en een mooie nakijk. Ras en hardheid zijn ruimschoots voor handen. De kootstand is iets week.1988 na dekseizoen export

Afbeelding

http://home.iae.nl/users/hvlijsse/neder ... 00822.html

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 14:58

Tjee wat leuk!!!! Heb er net vluchtig doorheen gelezen maar ga er vanavond voor zitten. Hartelijk dank voor je informatie en moeite.

Hoe gaat het met je eigen Symfonie?

Ha! Half gelders

GROETEKES

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:05

Pinkstar schreef:
Tjee wat leuk!!!! Heb er net vluchtig doorheen gelezen maar ga er vanavond voor zitten. Hartelijk dank voor je informatie en moeite.

Hoe gaat het met je eigen Symfonie?

Ha! Half gelders

GROETEKES

Onze Symfonie is niet oud geworden, was een bere-sterke boef die verkocht is voor de springsport, al snel heeft ie een ongeluk gehad bij de nieuwe eigenaar en einde oefening.

Pinkstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 08:32

Zijn er meer afstammelingen in de sport terecht gekomen? Ik ben benieuwd, ik heb tot nu toe niet veel kunnen vinden.

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:35

Ik heb 3mnd trg een Elsmhorn x Symfonie gekocht!
Hij is 1.68,5!! Ook niet bepaald klein dus!!
Heb nu 5 wedstrijden met hem gestart en ben nu B+19 (dressuur)
Hij is echt super braaf alleen af en toe wat kijkerig.

Groetjes Aniek!!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:17

Hoi ik heb een Karlstad X Symfonie 1.69 niet klein dus is M dressuur startgerechtigd door een ongeluk helaas niet meer geschikt voor de sport, ze is wel drachtig van gribaldi en ze heeft ook al een 5-jarige dochter van Gribaldi die voorl keur en prok is en M dressuur.

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 08:58

Hey wat ontzettend leuk deze reacties.
@ ullaatje hoe is het karakter van je merrie?
@anniek, wat goed en je hebt hem pas 3 maanden!

TJUSS
PINKSTAR

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:43

Haha jaah idd echt super
ben inmiddels B+27 haha
Dus op naar de L1
Ben vorige week kringkampioen geworden
Echt een super paard!!
Alleen met springen is hij mij echt te druk en te enthousiast,
dus houden we het maar bij dressuur Lachen

En wat rij jij met jou paardje??
Groetjes Aniek

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:46

Ik heb een Bustron x Symfonie, 1,71m, een vos. Geweldig paard vind ik zelf. In mijn profiel staan foto's.

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 22:57

Wij maken de bossen onveilig Knipoog en hij is zow stoer!! Mijn vriend heeft eerste wedstrijd achter de rug. Hij rijdt net 1,5 jaar 178 net geen winstpunt dus ben super trots op die 2!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:19

Ik heb een Tango x Symfonie
Maar deze is pas 2, maar zo in de omgang een lekker ding.

Hij word wel groot, want hij meet nu al zeker 165 (denk wel meer)

Euphorbia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:20

Wij hebben 20 jaar een Symfonie merrie gehad.
Helaas leeft ze nu niet meer, we hebben 15 veulens gefokt met haar.

Het karakter was het opvallendst aan haar en dit was duidelijk bij haar kinderen terug te vinden.
Altijd willen werken, nooit moe lui of opgeven, hoe langer je ze rijd hoe beter ze worden!
Als ze in de wei liep en wij reden met de auto langs keek zij op terwijl de rest doorat, dat deed ze bij andere auto's niet. Ze kende echt onze auto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:34

Ik zit trouwens te denken, jaren terug, in een grijs verleden, heb ik nog een symfonie merrie gereden.
Maar dat was een paardje met gebruiks aanwijzing Haha!

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 14:48

Erg leuk hoor. Weinig bekend verder over de "kunsten"van symfonie? Meer dressuur, spring of eventing? Iemand een nakomeling heeft van symfonie waar het gelders bloed erg goed te merken is?

Ik ben benieuwd!

Salut

spirith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:04

ik heb een aantal jaar geleden ook een symfonie merrie gehad, hier hebben we twee veulens uit gefokt een symfonie x visoen en een symfonie x abbu-hassan (nrps) daarna heeft ze nog een aantal veulens op de wereld gezet bij haar nieuwe eigenaar, maar helaas is ze zo'n 4 jaar terug overleden door een hevige koliekaanval, ik zal eens wat foto's opzoeken en dan plaats ik ze wel een keer.

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 14:54

@ spirit ja leuk! Lachen Hoe was het karakater

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:54

Afbeelding

dis mijn skatiiejj..
Bij ut vorige bericht was ik B+27
Inmiddels L1+16

Gaat mooi zo..
Springen zal die vast goed kunnen, maar ik ben niet zoown held!!

Hou het dus mooi bij dressuur haha

Afbeelding

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 15:59

HEY aniek wat GOED! Haha! Ik ben gewoon trots op jullie!!! Is hij al minder kijkerig en meer gericht op jou?

spirith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:04

@pinkstar, het karakater hahaha je bedoelt natuurlijk het karakter, nou die merrie van ons was een verhaal appart, een kennis van ons heeft haar namelijk van de slacht gered toen ze twee jaar was, ze had een hele grote wond aan haar been maar het heeft wel een jaar geduurd voordat dat genesen was omdat er telkens wild vlees aan groeide dus ze was heel enkennig en ook niet zo lief naar vreemde mensen toe en als ze een veulen had was ze echt gevaarlijk de eerste paar maanden, maar dat is ook wel logisch als je zoveel hebt meegemaakt dus wat haar karakter betreft kan ik niet veel zeggen want waarschijnlijk was ze veel liever geweest als ze dit niet had meegemaakt.
ze kon wel super lopen, onder het zadel heb ik haar niet lang gereden omdat ze last kreeg van het been vandaar dat we haar in de fokkerij hebben ingezet.

@aniek, leuk beestje veel succes verder met hem

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:49

Hoi,

Ik heb een Metall x Jazz x Symfonie

Erg fijn beest, super karakter en geweldig bewegen.

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 22:27

@ spirith inderdaad K A R A K T E R. Oepsie Knipoog ff off topic wat een liiieeeff kindje!
@ meppie heb je ook foto's?

Dus toch meer symfoniebezitters/sters dan ik dacht. Je hoort er vrij weinig over,,,

spirith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 07:27

het valt me wel op dat de meeste mensen hier geen echte symfonie hebben maar een kruizing, maar zeker leuk om te lezen en te zien, had het eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het er nog zo veel waren, want je hoort er zeker nooit zo veel over.

@pinkstar, ja lief he, maar kan ook een dondertje zijn hoor, heb nog geen foto's van onze symfonie, helaas nog geen tijd gehad maar ze komen snel hoor dat beloof ik.