Numero Uno

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:38

Omdat ik Numero Uno een gegadigde is om mijn merrie volgend jaar te dekken, wil ik wat meer informatie over hem.

Hoe zijn de nakomelingen? Wat vererft hij sterk?

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:08


Daentje

Berichten: 927
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Winterswijk Woold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:46

Interessant topic. Hou ik even in de gaten, want wij willen er onze merrie waarschijnlijk ook bij doen.

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 16:04

Wat voor merrie heb jij Daentje?

Daentje

Berichten: 927
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Winterswijk Woold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:19

Julio Mariner x Farn

en jij?

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:46

let wel op. numero uno's zijn niet de makkelijkste in de omgang!

Daentje

Berichten: 927
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Winterswijk Woold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:30

Ik weet het, we zoeken juist een hengst met een beetje gif. Kan de merrie wel gebruiken.

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:48

Maar dat is alleen in de omgang. Die van ons komt uit een loeder van een merrie en zelf is hij als je erop zit zo lui als tien andere.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:17

Nou die van ons heeft echt wel een goed karakter.
Ze heeft in de omgang het karakter van moeder, wat lomp maar wel eerlijk.

Onder het rijden is ze heet en los (van vader geerfd). Ze is heel scherp aan je hulpen, zowel stem als been en dat voor een driejarige. Moeder was ook al werklustig maar dit is moeder in het quadraat.
Ze is braaf onder het zadel, maar desondanks ben ik er zaterdag afgevallen, áls ze een bok geeft dan is het gelijk een bok die weinigen uitzitten.
Bedoelt ze niets kwaads mee en gelijk weer erop, en weer braaf gereden.

Kan wel zeggen dat het karakter goed is.

Exterieur kon beter, let op de lengte van het kruis en de aaneensluiting van de rug.

Daentje

Berichten: 927
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Winterswijk Woold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:48

Daar heb ik wat aan Venetia. Bedankt!

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 10:50

Ik heb een Legaat x Gurioso. Wel een bloedmerrie. Ik heb juist begrepen dat de hengst heel braaf en koel in het hoofd is.

Venetia bedankt voor de info! Daar kan ik ook wel wat mee!

Daentje

Berichten: 927
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Winterswijk Woold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:57

Ik heb gehoord dat ie in de omgang op stal moeilijk kan zijn, maar alleen als hij weet dat hij moet dekken en niet als hij op de sportstal staat zeg maar. Maar ik ben er niet bij geweest.

Onze merrie is ook een bloedmerrie, maar geeft wel brave karakters door.

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:06

wat ik al eerder zei....onze nakomeling en de meeste nakomelingen zijn lastig in de omgang, maar koel met rijden.
Ondanks dat de merrie een lastige bloed kikker is met rijden.

Die van ons moest met twee jaar uit de opfok omdat ie zijn mede wei genoten tegen de vlakte smeet, verder slaat ie (toen hij veulen was al) iedereen die te dicht bij hem in de buurt komt, een erge matcho.
1jaar later onder het zadel is het een makke beer, maar zodra je er naast staat of hem uit de box haalt moet je opletten.

Die van ons is heel zwaar gebouwt en niet al te groot 1.63m kan super lopen, lekker los door zijn lijf, voor been is wat vlak.
met springen is ie echt gebrand op het hout en basculeert mooi.
Hals komt diep uit de borst en is vrij zwaar in de kaken.
Het is een echte tank om te zien.

hier een verslag van kwpn stallion over de nakomelingen


Afstammelingen 2000 (september; veulens)
De hengst Numero-Uno werd een uniforme collectie, ruim voldoende tot royaal ontwikkelde, rijtypische veulens getoond, die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens zijn doorgaans hoogbenig en hebben veel uitstraling.
Het hoofd is doorgaans goed gevormd en sprekend. De nek is goed van lengte. De keeluitsnijding zou iets fijner moeten zijn. De hals is goed van lengte en goed gevormd. De halsbespiering is doorgaans voldoende. De schoft is goed ontwikkeld en loopt ver door. De schouder is goed van lengte en voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en bespierd. De lendenen zijn iets strak. De bespiering is goed. De goed bespierde croupe varieert van hellend tot iets plat, maar is voldoende lang. De broekspier loopt voldoende ver door. Het voorbeen is correct. Het achterbeen is lang en gebogen. De omvang van het fundament is net voldoende en er is sprake van veel kwaliteit. De stap heeft net voldoende zuiverheid. De ruimte is voldoende. De draf heeft veel ruimte, veel souplesse en veel afdruk. Er is sprake van veel buiging in de gewrichten en de veulens kunnen goed schakelen. De galop heeft veel afdruk en voldoende ruimte. Soms blijven de veulens in draf en in galop iets hoog in het kruis.
Veterinaire bijzonderheden: Bij twee veulens zou de sprong mooier afgewerkt moeten zijn.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 24 veulens uit 188 in 1999 gedekte merries.

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 12:41

Bedankt Mistral! Ik zal het eens doorlezen.

Daentje

Berichten: 927
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Winterswijk Woold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:25

Hé Nathalie, ik zag dat je de merrie nu ook gezien hebt (met het Kannan-veulen)

fieke1009
Berichten: 155
Geregistreerd: 11-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:37

Het is mij idd al vaker opgevallen dat die van mij een beetje een uitzondering is onder de numero uno´s. Het is namelijk het liefste en nuchterste paard wat je maar kan hebben. Vooral op stal en in de wei is het een echte charmeur, zowel naar merries als naar mensen. Hij is wel soms wat brutaal als het om spelen gaat maar toch kent hij z´n plaats goed. Met rijden was hij met inrijden heel makkelijk, er was een paar keer opgezeten toen ik er op klom om hem uit te proberen en ik kon er zo mee wegrijden. Nu met rijden is het nog steeds een super werkwillig beestje maar er zit wel een kop op. Hij ziet alles maar is in principe niet bang en gaapt er ook niet naar maar hij houdt mij wel goed wakker. Het is zo van baasje als jij zegt dat het moet ga ik wel langs die vreemde dingen maar als het niet per se hoeft..... Ook met meenemen naar nieuwe plaatsen is hij vooral nieuwschierig en niet bang en absoluut nooit nerveus. De eerste keer op wedstrijd ben ik opgestapt en zo zelf de binnenmanege in gereden tussen andere paarden witte hekje, hij dacht alleen maar dit is leuk! Wat betreft zijn gangen ben ik super tervreden, ik wilde echt geen springpaard maar ik kwam er toch mee thuis. Vooral z´n stap en galop zijn heel erg fijn, veel balans uit zichzelf en de galop is erg bergop. De draf was op het begin niet spectaculair maar wel goed. Nu is die ook veel beter. Hij is vooral erg los in zijn lijf, iets wat ik van alle numero uno´s heel erg vind opvallen. Hij was vrij klein, maar is in het laatste half jaar van 1.62 naar 1.67 m gegroeid ook iets wat ik vaker hoor. Over de hals, die is bij die van mij niet super zwaar, maar de meeste hebben wel een zware hals die redelijk diep uit de borst komt. De kaak heeft hij ook van z´n vader. Ik ben met die van mij super tevreden. Hij springt ook goed maar daar ben ik zelf niet zo´n held in. Foto´s staan in mijn profiel. Ondertussen heb ik al een boel numero uno´s gezien, en ik vind de meesten hele fijne paarden, niet de makkelijkste maar als ze er eenmaal zijn super! Alleen met de hals zou ik wat opletten met fokken, als je een merrie hebt die van zichzelf al een zware en korte hals heeft is het een beetje oppassen. En misschien ook wat betreft maat.

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 22:35

Daentje schreef:
Hé Nathalie, ik zag dat je de merrie nu ook gezien hebt (met het Kannan-veulen)


Ja, klopt! Ik vind het een hele aansprekende merrie. Daar kun je echt superveulens uit fokken. Die ze nu aan de voet heeft is zeker niet verkeerd!

Fieke1009: Bedankt voor je uitleg!

Daentje

Berichten: 927
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Winterswijk Woold

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 07:13


bokjes
Berichten: 1417
Geregistreerd: 16-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:09

Wij hebben een twee jarige Numero Uno x Burggraaf merrie die volgend jaar klaar gemaakt gaat worden voor de sport.

Ze komt vaak met mensen in aanraking bijna ieder dag.

Wat we er nu van kunnen ze zien is ze erg nieuwschierig en attent goed los in de bewegingen en loopt keurig over vier benen. Ziet er in ieder geval veel belovend uit.

Kwa karakter erg lief in de omgang en soms een beetje ondeugend. Maar laat het kaas zeker niet van der brood eten tegen over anderen.

Ze is een half zus van de KWPN hengst Nairobi (zelfde moeder)

De verwachtingen die we van haar hebben komt tot nu toe uit!

Hopelijk heb je hier iets aan zal zsm proberen een foto te plaatsen

Hopelijk heb je iets aan deze info

bokjes
Berichten: 1417
Geregistreerd: 16-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:09

Ik zou gewoon voor Numero Uno kiezen, meeste nakomelingen kun ook heel goed bewegen voor de dressuur!

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 13:43

Weer ontzettend bedankt voor alle info. Ik begin steeds zekerder van mij zaak te worden maar twijfel nog een klein beetje. Al die hengsten zijn zo leuk.

_x_Vace_x_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:46

Wij zijn onze merrie nu aan het laten dekken door viento uno zoon van nummero uno
denk mischien leuk om te weten haha
gr sanne

Daentje

Berichten: 927
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Winterswijk Woold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:11

Ik denk bijna zeker dat het bij ons ook NU wordt

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 12:45

Daentje schreef:
Ik denk bijna zeker dat het bij ons ook NU wordt


Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik vind Kasparow ook zo gaaf, maar weet niet zeker of hij de goede hengst is voor bij mijn merrie. Ik denk dat ik ze allebei eens ga bekijken en dan mijn keuze maak.

bokjes
Berichten: 1417
Geregistreerd: 16-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:36

Volgens mij is Kasparow ook wel een beetje in de mode! Numero Uno heeft zelf ook al goed gekeurde zonen!