Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Labine schreef:ligt an de mrerielijn of je groot of klein fokt dus misschien handig als je aangeeft wat de lijn precies is?

Andjena schreef:Ik heb een Purioso x Cavalier merrie (O'Racy in mijn Profile) een schat van een paard zeer knuffelig en goudeerlijk. Ik kan er zo een klein kind bij op stal laten. Met rijden is ze soms rillerig ze zal nooit stijgeren of bokken maar moet soms wel de trein halen. Ze is erg gevoelig voor spanningen van de ruiter daar reageert ze sterk op. Ik heb twee veulens uit haar gefokt een inmiddels twee jarige merrie van Solitair en een jaarling hengst van Odermus R. Dit jaar gaat ze bij Houston.
Voor dat ik deze merrie kreeg had ik een ruin van Zelhem x Tango (tuigpaard Tango) Ook een schat van een ruin in de omgang. Met rijden was hij erg eenkennig en zag regelmatig spoken (hoeken niet doorwillen hindernissen waren ook erg eng enz_) Tijdens buitenritten was die altijd super relaxed. Echt een paardje met gebruiksaanwijzing. Helaas hebben wij hem drie jaar geleden moeten laten inslapen vanwege ernstige luchtwegproblemen. Van hem heb ik helaas geen digitale foto's kan ze dus niet op internet zetten.
. Het kwpn had een kwpn merrie gevonden met naam Happiness en die voldoen aan haar aftekeningen. Hopen dat het mijn merrie is want ik wil dit jaar nog kweken met haar. Groetjes stephanie 

Verder houdt ze wel van knuffelen, als het maar niet te lang duurt... Met rijden is ze best wel moeilijk, want ze is erg sterk, maar ze doet wel altijd onwijs haar best! Ze gaat ook echt voor me door het vuur! En als ze iets engs ziet, wil ze er eigenlijk wel dicht naartoe om het te onderzoeken, ik weet niet of meer Zelhems dat hebben??

Whiz schreef:Een zelhem.. en dan geen stamboompapieren erbij das wel erg zonde...

) en percentage merries met predikaten is ook niet bepaald hoog...

gomir schreef:Whiz schreef:Een zelhem.. en dan geen stamboompapieren erbij das wel erg zonde...
Zo gewild zijn de Zelhem's nu ook weer niet voor de sport en fokkerij
In de indexen hangt hij voor zowel dressuur als springen rond de 100(en tegenwoordig gooien ze alles onder de 120 eruit als ze voor het leven goedgekeurd moeten worden) en percentage merries met predikaten is ook niet bepaald hoog...
Ik heb er best wat fijne paarden van gezien en heb zelf een chico x zelhem en ben daar erg blij mee, maar je moet die hengst niet teveel lof toeschrijven

Je hoort het, ik kan erg met haar lachen! Maar mocht ze dus wel eens iets eng vinden (een boomstronk oid
) dan wil ze er wel op af om het te onderzoeken... Helga heeft wel een beetje korte beentjes, die van jou ook??

Helliebellie schreef:Echt enge dingen vindt mijne ook niet eng, als alle andere paarden er ongeveer vandoor gaan blijft zij echt droog kijken: Wat is er?? Of als we buitenrijden en het paard van mijn zus vindt iets eng, dan kan ze ineens ook erg bang zijn, al weet ze zelf niet eens waarvoorJe hoort het, ik kan erg met haar lachen! Maar mocht ze dus wel eens iets eng vinden (een boomstronk oid
) dan wil ze er wel op af om het te onderzoeken... Helga heeft wel een beetje korte beentjes, die van jou ook??

Whiz schreef:Oh neeh dat doe ik ook niet hoor.. zowiezo zonde als je een paard hebt met twee goedgekeurde hengsten er boven en je hebt geen papieren.. i.v.m. fokken.

Citaat:In mijn geval.. zelhem x Purioso.... Is het een super combi geworden.. dus de goede lijnen bijelkaar zoeken.. werkt wel.. Ook als is de hengst niet altijd de beste die er rond loopt