Wie rijden er op Balzflug paarden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luigi

Wie rijden er op Balzflug paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 14:28

Hallo paardenmensjes

Wie hebben hier allemaal op bokt een Balzflug paard??

Ik vraag dit omdat ik er zelf ook één heb gehad vanaf dat hij veulen was. Ik heb hem zelf ingereden toen die 6 was (daarvoor hadden we geen tijd voor hem en het was bij hem nodig om zo laat pas in te rijden). In het begin ging alles goed we vlogen door de L1 en L2 heen en iedereen vond het een geweldig paard. Toen kwam de M1 en moest ik hem op gaan richten, dit wilde die niet en ging staken. We hebben hem 2 keer naar verschillende mensen gebracht die aardig proffessioneel zijn, maar het hielp niet het werd alleen maar erger. Op stal was het verder een liefie.
Uiteindelijk hebben we hem verkocht aan een handelaar nadat hij mijn moeder er heel gemeen afgegooid had.
Ik belde pas de handelaar op hoe het met hem ging, was hij in de wasplaats gaan steigeren en met zn hoofd tegen lampen geknald en hij viel gelijk dood neer.

Mijn vraag is dus wat voor een ervaring hebben jullie met Balzflug paarden??
Omdat ik wel vaker gehoord heb dat Balzflug paarden nog wel eens lastig kunnen zijn.

Chrissetje

Re: Wie rijden er op Balzflug paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:51

volgens mij is dit eerder iets voor fokkerij en afstamming als ik het goed heb

ik zal wel even TEMmen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:07

hier staat er nog wat over

viewtopic.php?f=22&t=451148&hilit=

ik heb een kleinkind van hem... maar ja ik heb geen hoge dressuurambities(te weinig tijd)...maar echt een droompaard voor mij!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:03

Geen Balzflug, wel een Trakehner.
Geweldige paarden, zou geen andere meer willen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:33

RP -> FA

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 10:46

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 11:03

Himyar schreef:
Weet je zeker dat het paard niet ergens pijn had? Klinkt een beetje als een paard met rug pijn of ergens anders pijn.

viewtopic.php?f=22&t=451148&st=0&sk=t&sd=a

We hebben er van alles aangedaan. We hebben zn rug ook laten behandelen want bij een kliniek zeiden ze dus dat het in zijn rug zat. Maar het hiel helemaal niks eigenlijk. We hebben van alles geprobeerd want het is toch zonde van zo'n goed paard maar niks hielp. Op een gegeven moment dan weet je het gewoon niet meer.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:45

Ik ben op dit moment nog bezig met de aankoop van een Balzflug. Deze is ook heel lief maar geen makkelijke. Toch ligt het eran hoe je er mee omgaat. Mijn vriendin heeft er 2 op stal staan en dat zijn allebei superbrave makke paarden die graag werken.
Ik heb zelf een Pretendent gehad en dat zou ook een lastige zijn maar die van mij was een wereld paard.
Ze hebben ook een moeder en soms wordt er verkeer omgegaan met een paard wat een 'stevig'karakter heeft. Die kun je nl niet dwingen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:04

Kijk maar in mijn profiel, heb er een aantal gereden en heb nu nog een Balzflug merrie waar ik mee fok.

Super sensibel dier, heet, snel van slag, eenkennig, erg volhardend, gestresst, wil altijd lopen, niet moe te krijgen, erg getalenteerd met erg goede bewegingen, beetje steekje los af en toe en niet helemaal te vertrouwen voor vreemden maar voor mij is het superpaard! Trouw, lief en aanhankelijk. Dat is Lotje! Van lotje getikt maar ook mijn lotje uit de loterij!

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 12:08

Suzanne F. schreef:
Kijk maar in mijn profiel, heb er een aantal gereden en heb nu nog een Balzflug merrie waar ik mee fok.

Super sensibel dier, heet, snel van slag, eenkennig, erg volhardend, gestresst, wil altijd lopen, niet moe te krijgen, erg getalenteerd met erg goede bewegingen, beetje steekje los af en toe en niet helemaal te vertrouwen voor vreemden maar voor mij is het superpaard! Trouw, lief en aanhankelijk. Dat is Lotje! Van lotje getikt maar ook mijn lotje uit de loterij!

Zoals jij dit beschrijft was die van mij precies hetzelfde. Alleen het enige is dat hij niet zijn best voor je wilde doen dus er ook geen zin meer in had en het niet meer voor je deed. En dat het steeds erger werd. Met straffen loste het niet op en met geduld loste het ook niet op dus wat kan je dan anders doen??

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 12:13

Tiessie schreef:
Ik ben op dit moment nog bezig met de aankoop van een Balzflug. Deze is ook heel lief maar geen makkelijke. Toch ligt het eran hoe je er mee omgaat. Mijn vriendin heeft er 2 op stal staan en dat zijn allebei superbrave makke paarden die graag werken.
Ik heb zelf een Pretendent gehad en dat zou ook een lastige zijn maar die van mij was een wereld paard.
Ze hebben ook een moeder en soms wordt er verkeer omgegaan met een paard wat een 'stevig'karakter heeft. Die kun je nl niet dwingen.

Inderdaad kon je dit paard ook niet dwingen en wij dwingen liever onze paarden niet. Wij proberen alles uit liefde te doen. Maar hoe geduldig je ook was hij bleef staken als je hem op wilde richten. Ik ben ook weer helemaal opnieuw begonnen maar het hielp allemaal niet.
En nou moet ik zeggen hij had een gevoelig buikje (hebben we laten onderzoeken maar hij had er niks aan) en dus met sporen rijden wilde hij ook niet en dat moet je toch in de M1. En dat ging niet samen bij hem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:14

Luigi schreef:
Zoals jij dit beschrijft was die van mij precies hetzelfde. Alleen het enige is dat hij niet zijn best voor je wilde doen dus er ook geen zin meer in had en het niet meer voor je deed. En dat het steeds erger werd. Met straffen loste het niet op en met geduld loste het ook niet op dus wat kan je dan anders doen??

Dat ken ik wel hoor maar ik denk dat ie geen vertrouwen had, Balzflug´s lopen op vertrouwen voor je. Als ze dat niet hebben doen ze niks meer, ze moeten respect voor je hebben doordat je consequent bent maar dat moet wel met rust gebeuren. Straffen werkt niet, dan vechten ze zich dood tegen je, die geven niet op.

Ik weet niet wat er met jou paardje was maar vind het wel vervelend voor je.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 12:22

Suzanne F. schreef:
Luigi schreef:

Dat ken ik wel hoor maar ik denk dat ie geen vertrouwen had, Balzflug´s lopen op vertrouwen voor je. Als ze dat niet hebben doen ze niks meer, ze moeten respect voor je hebben doordat je consequent bent maar dat moet wel met rust gebeuren. Straffen werkt niet, dan vechten ze zich dood tegen je, die geven niet op.

Ik weet niet wat er met jou paardje was maar vind het wel vervelend voor je.

Ik denk wel dat hij vertrouwen in mij had. Want we hebben hem als veulen en hij heeft de eerste 2 jaar super gelopen. En wij zijn erg consequent met onze paarden. En dat het met rust moet gebeuren ben ik achter gekomen.
Maar toch heeft hij zich ooit een keer overgegeven. Als veulen kon hij er niet tegen als je aan zn manen zat dan werd hij helemaal gek en zelfs al wees je ernaar. Maar op een gegeven moment moest hij toch ingevlochten kunnen worden en dat lukte echt niet. Toen heeft mijn vader hem flink aangepakt en hij gaf zich over hoor hij stond zo stil als wat en ik kon voortaan gewoon aan zijn manen zitten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:15

Mischien iets te lief geweest? Sommige paarden hebben af en toe wat meer duidelijkheid nodig..

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:33

Luigi schreef:

Als veulen kon hij er niet tegen als je aan zn manen zat dan werd hij helemaal gek en zelfs al wees je ernaar.

Wat een herkenning! Onze Nadina (Balzflugx Emilion) wordt helemaal hysterisch als je aan haar manen zit! Niet met vlechten maar wel met kammen, ze hoeft maar te denken dat je aan de manen gaat trekken! Verder Herken ik me helemaal in de beschrijving van Luigi! Ze wil alles voor je doen mits ze je vertrouwt en dan zit er geen kwaad in. Ik ben ontzettend blij met haar! Het klinkt inderdaad alsof jouw paard pijn heeft gehad. Voor twee jaar terug, mijn paard was dragend, kon ik er niks meer mee! Toen bleek dat ze al zoveel last had van het veulen dat we moesten stoppen met rijden. Als dat paard niet voor mij of mijn vriend wil werken is er iets aan de hand met haar. Bij vreemden zou het misschien anders zijn... En natuurlijk heeft zij ook ooit haar dag wel eens niet... Maar het is een superpaard en absoluut niet gemeen!

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 15:15

Elisa2 schreef:
Mischien iets te lief geweest? Sommige paarden hebben af en toe wat meer duidelijkheid nodig..

Nou wij zijn altijd heel consequent met paarden dus ik denk dat wij zeker wel duidelijk met hem geweest.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 15:18

nadina schreef:
Luigi schreef:

Als veulen kon hij er niet tegen als je aan zn manen zat dan werd hij helemaal gek en zelfs al wees je ernaar.

Wat een herkenning! Onze Nadina (Balzflugx Emilion) wordt helemaal hysterisch als je aan haar manen zit! Niet met vlechten maar wel met kammen, ze hoeft maar te denken dat je aan de manen gaat trekken! Verder Herken ik me helemaal in de beschrijving van Luigi! Ze wil alles voor je doen mits ze je vertrouwt en dan zit er geen kwaad in. Ik ben ontzettend blij met haar! Het klinkt inderdaad alsof jouw paard pijn heeft gehad. Voor twee jaar terug, mijn paard was dragend, kon ik er niks meer mee! Toen bleek dat ze al zoveel last had van het veulen dat we moesten stoppen met rijden. Als dat paard niet voor mij of mijn vriend wil werken is er iets aan de hand met haar. Bij vreemden zou het misschien anders zijn... En natuurlijk heeft zij ook ooit haar dag wel eens niet... Maar het is een superpaard en absoluut niet gemeen!

Het paard waar ik het over heb is niet Luigi hoor. Dat is het paard waar ik nu op rij. Het paard heette Painted Black.
Nou wij hebben ook over van alles zitten denken dat hij dus misschien pijn zou hebben, maar daar is helemaal niks uitgekomen. In een kliniek dachten ze dus dat het in zijn rug zat maar daar zat het dus ook niet in.
We hebben er zelfs een keer iemand erbij gehaald die met paarden kan praten misschien geloven jullie er niet in maar alles wat ze zei over onze paarden klopte en zelfs over paarden die overleden zijn. Maar ze kon er ook niet uit krijgen dat hij ergens pijn had.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 20:48

Hier even foto's van mijn Painted Black die er niet meer is

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was dus mijn Balzflug

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 07:23

Sorry, ik bedoelde de omschrijving van Suzanne F zie ik nu.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:34

Ik heb ook een balzflug merrie..

Suzanne F. schreef:

Dit is ook precies mijn merrie.. alleen is ze niet gestressed. alleen als er veel sress op stal is dan raakt ze iets wat van slag.
Zolang je maar eerlijk blijft, blijft zij ook eerlijk(ze is zeker niet gemeen!)

goldie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 10:40

Ik heb zelf ook een Balzflug merrie. Wat er hier allemaal gezegd wordt mbt karaktertrekjes, klopt hier ook. Maar ze is wel braaf en met manen trekken wordt ze wel heet, maar is goed te hanteren. Onder het zadel kan ze ook heet worden, het is hoe je ermee omgaat. Als ze te heet wordt, ga ik meestal andere dingen doen, waardoor ze weer wat rustiger wordt. Maar goed, zoals ik al zei, kloppen de dingen wel wat er gezegd wordt over de balzflugjes.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 11:12

goldie98 schreef:
Ik heb zelf ook een Balzflug merrie. Wat er hier allemaal gezegd wordt mbt karaktertrekjes, klopt hier ook. Maar ze is wel braaf en met manen trekken wordt ze wel heet, maar is goed te hanteren. Onder het zadel kan ze ook heet worden, het is hoe je ermee omgaat. Als ze te heet wordt, ga ik meestal andere dingen doen, waardoor ze weer wat rustiger wordt. Maar goed, zoals ik al zei, kloppen de dingen wel wat er gezegd wordt over de balzflugjes.

Gelukkig voor je dat die van jou wel braaf is.
Ik heb even in je profiel gekeken en zag dat die van jou dus ook een balzflugxRossini is, dat was die van mij dus ook. Wat rij je ermee?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:22

Ik heb ook een Balzflug merrie, echt een fantastisch dier! Wel wat eenkennig en de omschrijvingen hierboven kloppen wel, je moet dr vertrouwen hebben. Sommige mensen mag ze niet en dat laat ze dan ook duidelijk merken :+ maar mag ze je, dan is het echt een super paard! Ik heb er al 4 jaar heel erg veel plezier aan. Onder het zadel is ze ontzettend braaf, zal nooit bokken of wat dan ook, schrikt niet snel, gewoon een ideaal paard eigenlijk :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:28

heel oud topic.

temt

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 08:32

Wij fokte met twee balzflug merries waarvan er één helaas is overleden. De merrie zelf is niet bij ons onder het zadel geweest maar haar nakomelingen wel. Fijne paarden, intelligent tikje heet e zeer werkwillig. Fijne karakters maar je moet er wel van houden. Mevonia en haar nakomelingen zijn te zien op onze site.