Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Himyar schreef:Weet je zeker dat het paard niet ergens pijn had? Klinkt een beetje als een paard met rug pijn of ergens anders pijn.
viewtopic.php?f=22&t=451148&st=0&sk=t&sd=a
Suzanne F. schreef:Kijk maar in mijn profiel, heb er een aantal gereden en heb nu nog een Balzflug merrie waar ik mee fok.
Super sensibel dier, heet, snel van slag, eenkennig, erg volhardend, gestresst, wil altijd lopen, niet moe te krijgen, erg getalenteerd met erg goede bewegingen, beetje steekje los af en toe en niet helemaal te vertrouwen voor vreemden maar voor mij is het superpaard! Trouw, lief en aanhankelijk. Dat is Lotje! Van lotje getikt maar ook mijn lotje uit de loterij!
Tiessie schreef:Ik ben op dit moment nog bezig met de aankoop van een Balzflug. Deze is ook heel lief maar geen makkelijke. Toch ligt het eran hoe je er mee omgaat. Mijn vriendin heeft er 2 op stal staan en dat zijn allebei superbrave makke paarden die graag werken.
Ik heb zelf een Pretendent gehad en dat zou ook een lastige zijn maar die van mij was een wereld paard.
Ze hebben ook een moeder en soms wordt er verkeer omgegaan met een paard wat een 'stevig'karakter heeft. Die kun je nl niet dwingen.
Luigi schreef:Zoals jij dit beschrijft was die van mij precies hetzelfde. Alleen het enige is dat hij niet zijn best voor je wilde doen dus er ook geen zin meer in had en het niet meer voor je deed. En dat het steeds erger werd. Met straffen loste het niet op en met geduld loste het ook niet op dus wat kan je dan anders doen??
Suzanne F. schreef:Luigi schreef:Zoals jij dit beschrijft was die van mij precies hetzelfde. Alleen het enige is dat hij niet zijn best voor je wilde doen dus er ook geen zin meer in had en het niet meer voor je deed. En dat het steeds erger werd. Met straffen loste het niet op en met geduld loste het ook niet op dus wat kan je dan anders doen??
Dat ken ik wel hoor maar ik denk dat ie geen vertrouwen had, Balzflug´s lopen op vertrouwen voor je. Als ze dat niet hebben doen ze niks meer, ze moeten respect voor je hebben doordat je consequent bent maar dat moet wel met rust gebeuren. Straffen werkt niet, dan vechten ze zich dood tegen je, die geven niet op.
Ik weet niet wat er met jou paardje was maar vind het wel vervelend voor je.
Luigi schreef:Zoals jij dit beschrijft was die van mij precies hetzelfde. Alleen het enige is dat hij niet zijn best voor je wilde doen dus er ook geen zin meer in had en het niet meer voor je deed. En dat het steeds erger werd. Met straffen loste het niet op en met geduld loste het ook niet op dus wat kan je dan anders doen??
Elisa2 schreef:Mischien iets te lief geweest? Sommige paarden hebben af en toe wat meer duidelijkheid nodig..
nadina schreef:Luigi schreef:Zoals jij dit beschrijft was die van mij precies hetzelfde. Alleen het enige is dat hij niet zijn best voor je wilde doen dus er ook geen zin meer in had en het niet meer voor je deed. En dat het steeds erger werd. Met straffen loste het niet op en met geduld loste het ook niet op dus wat kan je dan anders doen??
Dat ken ik wel hoor maar ik denk dat ie geen vertrouwen had, Balzflug´s lopen op vertrouwen voor je. Als ze dat niet hebben doen ze niks meer, ze moeten respect voor je hebben doordat je consequent bent maar dat moet wel met rust gebeuren. Straffen werkt niet, dan vechten ze zich dood tegen je, die geven niet op.
Als veulen kon hij er niet tegen als je aan zn manen zat dan werd hij helemaal gek en zelfs al wees je ernaar.
Wat een herkenning! Onze Nadina (Balzflugx Emilion) wordt helemaal hysterisch als je aan haar manen zit! Niet met vlechten maar wel met kammen, ze hoeft maar te denken dat je aan de manen gaat trekken! Verder Herken ik me helemaal in de beschrijving van Luigi! Ze wil alles voor je doen mits ze je vertrouwt en dan zit er geen kwaad in. Ik ben ontzettend blij met haar! Het klinkt inderdaad alsof jouw paard pijn heeft gehad. Voor twee jaar terug, mijn paard was dragend, kon ik er niks meer mee! Toen bleek dat ze al zoveel last had van het veulen dat we moesten stoppen met rijden. Als dat paard niet voor mij of mijn vriend wil werken is er iets aan de hand met haar. Bij vreemden zou het misschien anders zijn... En natuurlijk heeft zij ook ooit haar dag wel eens niet... Maar het is een superpaard en absoluut niet gemeen!

Suzanne F. schreef:Kijk maar in mijn profiel, heb er een aantal gereden en heb nu nog een Balzflug merrie waar ik mee fok.
Super sensibel dier, heet, snel van slag, eenkennig, erg volhardend, gestresst, wil altijd lopen, niet moe te krijgen, erg getalenteerd met erg goede bewegingen, beetje steekje los af en toe en niet helemaal te vertrouwen voor vreemden maar voor mij is het superpaard! Trouw, lief en aanhankelijk. Dat is Lotje! Van lotje getikt maar ook mijn lotje uit de loterij!
goldie98 schreef:Ik heb zelf ook een Balzflug merrie. Wat er hier allemaal gezegd wordt mbt karaktertrekjes, klopt hier ook. Maar ze is wel braaf en met manen trekken wordt ze wel heet, maar is goed te hanteren. Onder het zadel kan ze ook heet worden, het is hoe je ermee omgaat. Als ze te heet wordt, ga ik meestal andere dingen doen, waardoor ze weer wat rustiger wordt. Maar goed, zoals ik al zei, kloppen de dingen wel wat er gezegd wordt over de balzflugjes.
maar mag ze je, dan is het echt een super paard! Ik heb er al 4 jaar heel erg veel plezier aan. Onder het zadel is ze ontzettend braaf, zal nooit bokken of wat dan ook, schrikt niet snel, gewoon een ideaal paard eigenlijk