Hai allemaal!
Ik kreeg altijd het idee dat er weinig (tot geen) nakomelingen van Leuns Veld's Winston JR. hier op bokt te vinden zijn maar toen ik mijn volgtopic voor mijn merrie openende kwamen er ineens wel een paar te voorschijn! Daarom leek het me leuk om een topic te maken voor updates en om elkaar te volgen!
Dit is dus een topic voor alles omtrent de hengst Leuns Veld's Winston JR.!
- Als je een nakomeling van hem in je bezit hebt, zijn eerste jaargang was geloof ik geboren in 2018
- Als je je merrie drachtig hebt van hem
- Als je overweegt om je merrie te dekken met hem maar meer informatie wilt over zijn nakomelingen
- En voor alle updates over de prestaties van de hengst zelf

Informatie over de hengst (van de site van Paardenhouderij Boeve):
Stokmaat: 1.46m
Kleur: Palomino
Geboortejaar: 2014
Goedgekeurd bij het NRPS in 2017
Leuns Veld's Winston x Aester El Nino x Silvertop's Rico
Winston jr is een hengst die voortkomt uit een zeer predikaatrijke stam waarbij moeder Leuns Veld's Sabine (voorl. Keur, Preferent) als hengstenmoeder mag worden betiteld met al 3 goedgekeurde zonen! Vader Leuns Veld’s Winston heeft zelf Internationaal gepresteerd onder diverse amazones en is momenteel zeer succesvol op het hoogste niveau in Polen.
Winston jr beweegt met zeer veel souplesse, zelfhouding en maakt daarnaast ook nog een goede sprong. Kortom een allround hengst in de D-maat beschikkend over een zeer fraai type en een fantastisch karakter!
Momenteel wordt Winston jr succesvol uitgebracht in de sport door Gioia Lub. Zij hebben reeds vele overwinningen op naam geschreven, waaronder Selectiewedstrijden, Kringkampioenschappen, Regiokampioenschappen en afgelopen seizoen Hippiade Kampioen klasse L!
Uit zijn eerste jaargang ontving Winston jr al een zeer lovend nakomelingenrapport, waarbij de veulens omschreven werden als rijtypisch met een goede uitstraling en sprekend hoofd. Ze stappen met een goede souplesse, de draf is goed tot zeer goed en de galop is goed van afdruk, souplesse en balans.
Uit zijn eerste jaargang zien we veel 'kleurtjes' (palomino & valk)

Beoordeling verrichtingsonderzoek 2018/2019:
Leuns Veld Winston JR is een werkwillige chique hengst met veel hengstuitdrukking. De hengst heeft zich gedurende het onderzoek positief ontwikkeld. De stap is zuiver en actief. De draf is goed van ritme met afdruk. De galop is ruim met een goede balans. In beweging heeft Leuns Veld Winston JR een goede zelfhouding en balans. Tijdens de dressuurproef loopt de hengst in een opvallend stille aanleuning, met lossigheid en actief gebruik van het achterbeen de gehele proef door. Leuns Veld Winston JR wordt al met succes uitgebracht in de L2 dressuur. Leuns Veld Winston JR springt gemakkelijk, met een goede techniek en goed lichaamsgebruik. De gastruiter vindt dat Leuns Veld Winston JR een sympathieke pony is die heel netjes is opgeleid en goede inzet toont. Hij lijkt zich te ontwikkelen tot een hele fijne allround sportpony. Het stalgedrag vermeldt geen bijzonderheden; de hengst gedraagt zich rustig en betrouwbaar.
Stap : 8
Draf : 7,5
Galop : 7,5
Dressuurproef : 8
Karakter /werklust : 8,5
Stalgedrag : 9
Springen : 7
Afdruk : 7
Techniek : 7
Vermogen : 7
Algemene indruk : 7,5

Dus brand maar los!