Zangersheide paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TsarinaZ

Zangersheide paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 18:47

hoihoi :D

Ik heb een 7 jarige merrie, een zangersheide!
ik zou graag iedereen die een zangersheide heeft even bij elkaar willen roepen
dit topic kan handig zijn voor onze dagelijkse belevenissen, vragen en ervaringen en om onze stamboeken eens te vergelijken en eventueel familieleden vinden van onze trouwe viervoeter(s)

even mijn merrie voorstellen!
Tsarina Z is een 7 jarige merrie (2005)
haar vader is Treasure Z haar overgrootvader is Quidam de revel !
Ze is 1m55!

Afbeelding

ik hoop toch wat leuke dingen hier tegen te komen :j /3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:32

Wij hebben een Zangersheide, Chaplin du Keske Z. Ook uit 2005. Vader is Crown Z. Moeder is een KWPN gefokte merrie, moeders vader is Jus de Pomme. Hij is 1.70, en we hebben hem sinds juli vorig jaar. We zijn er nog steeds erg blij mee, hij heeft echt een fijn karakter.

Afbeelding

en

Afbeelding

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 11:38

SusanH schreef:
Wij hebben een Zangersheide, Chaplin du Keske Z. Ook uit 2005. Vader is Crown Z. Moeder is een KWPN gefokte merrie, moeders vader is Jus de Pomme. Hij is 1.70, en we hebben hem sinds juli vorig jaar. We zijn er nog steeds erg blij mee, hij heeft echt een fijn karakter.

[ Afbeelding ]

en

[ Afbeelding ]

wauw super leuk dier! wat ik erg fijn vind aan zangersheide is dat ze altijd een andere bouw hebben ! wat natuurlijk komt door de ouders :j maar mijn merrie is bevoorbeeld redelijk klein en heel fijn en slank gebouwd (vele mensen denken dat ze een draver of volbloed is) en op de stalling stond nog een zangerheide die dan weer een echte reus was en heel zwaar gebouwd was! *\o/*

Heb je zijn springtalenten al eens uitgeprobeerd ? :D

Bonita_Bon

Re: Zangersheide paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:42

Ik rij een hele fijne Quasimodo Z, een springkanon (ookal mag hij dat nu dankzij een blessure voorlopig niet) van 1.74m, vrij stevig doch chique gebouwd. 1 van de fijnste dieren die ik ooit heb gereden, maar zeker geen makkelijk heerschap.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:49

Ik heb ook een Zangersheide. Het is een gepensioneerde fokmerrie, er wordt niet mee gereden ze dient puur als gezelschap. Geen eenvoudige dame, best wel eenkennig (ze is haar hele leven dan ook bij de fokker geweest tot wij ze overnamen) maar als je haar hartje hebt gewonnen is het een schat van een paard!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:52

Ben zelf absoluut geen held met springen, maar heb een paar weken terug voor het eerst in jaren springles gehad. Het voelde heel safe, ondanks dat hij af en toe echt groot af gaat m.n. als hij een oxer moet springen. Mijn man heeft binnenkort springwedstrijd met hem, dan hoopt hij een winstpunt te rijden zodat hij van de zomer ook samengesteld met hem kan starten. Ik vind het verbazend hoe lief en fijn hij in de omgang is, en hoe makkelijk hij te rijden is. Had ik echt niet verwacht toen we hem op proef kregen. Eenkennig is hij niet, echt een allemansvriend juist.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:53

Ik heb ook een Zangersheide, Palermo Z (zie profiel voor foto!) Is een Poorboy x Ramiro Z.

Ook een rasechte springer, zeer grootramig en zeer vriendelijk in de omgang.
Met rijden is het een pieperd maar in het parcours is hij geweldig!

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 11:55

Bonita_Bon schreef:
Ik rij een hele fijne Quasimodo Z, een springkanon (ookal mag hij dat nu dankzij een blessure voorlopig niet) van 1.74m, vrij stevig doch chique gebouwd. 1 van de fijnste dieren die ik ooit heb gereden, maar zeker geen makkelijk heerschap.

koppigheid zit dus blijkbaar in de fokkerij :D de verschillende bouwen van de paarden facineren me echt altijd :j

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 11:57

SusanH schreef:
Ben zelf absoluut geen held met springen, maar heb een paar weken terug voor het eerst in jaren springles gehad. Het voelde heel safe, ondanks dat hij af en toe echt groot af gaat m.n. als hij een oxer moet springen. Mijn man heeft binnenkort springwedstrijd met hem, dan hoopt hij een winstpunt te rijden zodat hij van de zomer ook samengesteld met hem kan starten. Ik vind het verbazend hoe lief en fijn hij in de omgang is, en hoe makkelijk hij te rijden is. Had ik echt niet verwacht toen we hem op proef kregen. Eenkennig is hij niet, echt een allemansvriend juist.

die van mij is echt eenkennig! draait gewoon haar hoofd weg als iemand anders haar wilt aaien ! begin zelf in juli parcours te rijden :j

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 11:58

PalermoZ schreef:
Ik heb ook een Zangersheide, Palermo Z (zie profiel voor foto!) Is een Poorboy x Ramiro Z.

Ook een rasechte springer, zeer grootramig en zeer vriendelijk in de omgang.
Met rijden is het een pieperd maar in het parcours is hij geweldig!

mijn merrie heeft ook een beetje Ramiro Z dacht ik! zal het nog is moeten nakijken *D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:46

Chaplin heeft ook wat Ramiro erin zitten, is zijn overgroot opa van vaderskant. Dat koppige herken ik juist helemaal niet. Chaplin wil eigenlijk altijd wel mee werken. Dressuur bijvoorbeeld kende hij helemaal niet maar pakt hij super op.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:54

Hier een trotse eigenaresse van een NRPS geregistreerde hengst, van Arco Z x Franco Z.(springgefokt maar ik wil hem tussen de witte hekjes)

Afbeelding

Springen, slecht materiaal maar hij springt op z'n gemakje 1.10m en schat zelf goed in wanneer het uit draf of galop kan/moet
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JAHBTFZY.jpg

Standfoto als 2,5 jarige
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D6V6XSWE.jpg

Helaas nog niet ingereden, maar zo in de omgang, aan de longe en met hangen/zitten een heerlijk dier.

Ellen001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:22

Parnassia Z (Prins Forever (BWP) x Willowcratic XX)

Afbeelding

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 17:24

SusanH schreef:
Chaplin heeft ook wat Ramiro erin zitten, is zijn overgroot opa van vaderskant. Dat koppige herken ik juist helemaal niet. Chaplin wil eigenlijk altijd wel mee werken. Dressuur bijvoorbeeld kende hij helemaal niet maar pakt hij super op.

aha maar merries staan dan ook bekend voor hun koppigheid :D ze werkt wel goed mee maar als ze het moe is is ze het moe

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 17:25

Ellen001 schreef:
Parnassia Z (Prins Forever (BWP) x Willowcratic XX)

[ Afbeelding ]

prachtig paardje! heeft heel veel weg van mijn merrie

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 17:29

svdijk schreef:
Hier een trotse eigenaresse van een NRPS geregistreerde hengst, van Arco Z x Franco Z.(springgefokt maar ik wil hem tussen de witte hekjes)

[ Afbeelding ]

Springen, slecht materiaal maar hij springt op z'n gemakje 1.10m en schat zelf goed in wanneer het uit draf of galop kan/moet
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JAHBTFZY.jpg

Standfoto als 2,5 jarige
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D6V6XSWE.jpg

Helaas nog niet ingereden, maar zo in de omgang, aan de longe en met hangen/zitten een heerlijk dier.

prachtig paard! echt om jaloers op te zijn :j ik ken veel mensen die een zangersheide omtoveren naar een dressuur topper :j

Linda714

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:31

heb er twee
een 11 jarige merrie van Landgold x Wolfgang
en haar 5 jarige dochter van Utah Z

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:32

Leuke paardjes al! :j

Ik ben trotse eigenaresse van Casper du Vlist Z van Calvino Z, in mijn profiel staan foto's!

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 17:38

Capriootje schreef:

Ik ben trotse eigenaresse van Casper du Vlist Z van Calvino Z, in mijn profiel staan foto's!

echt een prachtbeest zo te zien _/-\o_

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:46

Capriootje schreef:

Wat een mooie zeg! :~

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 18:03

LauEef schreef:
Ik heb ook een Zangersheide. Het is een gepensioneerde fokmerrie, er wordt niet mee gereden ze dient puur als gezelschap. Geen eenvoudige dame, best wel eenkennig (ze is haar hele leven dan ook bij de fokker geweest tot wij ze overnamen) maar als je haar hartje hebt gewonnen is het een schat van een paard!

eenkennig gedrag ken ik zeker! heeft ze volgens vorige eigenaars altijd al gehad ze hecht zich aan 1 iemand. Ze zal nooit agressief zijn naar iemand anders toe maar ze is gewoon niet geintereseert (draait haar hoofd weg of gaat gewoon met haar achterwerk naar je toe staan :D ) en luisterd niet! heeft mij Flink wat moeite gekost voor ze aan mij gewoon was en mij dus als nieuwe eigenaar aan zag. Stiekem vind ik dat eenkennig gedrag echt wel leuk het geeft je het gevoel dat je een nog sterkere band hebt met je paard <3

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:23

Ik ben sinds 3 weken in het bezit van 6 jarige merrie, Cairo Z, een Corner Z X Jimtown. Iemand enig idee waar je meer info over de vader terug kunt vinden? Heb Zangersheide al gemaild maar geen reactie. Corner Z lijkt redelijk onbekend. Bijg foto. Ze is op dit moment te nog aan het bijkomen, geen bespiering en behoorlijk mager. Qua karakter in de omgang naar mensen toe braaf, met rijden tot nog toe ook braaf. Alleen als er iets eng is zet ze het kortstondig op een hollen of ze moet er met haar hoofd heen kunnen draaien en het kunnen zien, dan is het ook ok. Dat zijn dan meer de dingen die plotseling bewegen of lawaai maken. Verder met grote of kleurige en vreemdsoortige dingen erg cool in het koppie. Denk ook wel dat het een slimme merrie is.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:12

Leuk paardje! Hengst komt mij ook niet bekend voor. Zangersheide lijkt me idd de meest logische plek om het na te vragen.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 14:22

JoesPleasure schreef:
Ik ben sinds 3 weken in het bezit van 6 jarige merrie, Cairo Z, een Corner Z X Jimtown. Iemand enig idee waar je meer info over de vader terug kunt vinden? Heb Zangersheide al gemaild maar geen reactie. Corner Z lijkt redelijk onbekend. Bijg foto. Ze is op dit moment te nog aan het bijkomen, geen bespiering en behoorlijk mager. Qua karakter in de omgang naar mensen toe braaf, met rijden tot nog toe ook braaf. Alleen als er iets eng is zet ze het kortstondig op een hollen of ze moet er met haar hoofd heen kunnen draaien en het kunnen zien, dan is het ook ok. Dat zijn dan meer de dingen die plotseling bewegen of lawaai maken. Verder met grote of kleurige en vreemdsoortige dingen erg cool in het koppie. Denk ook wel dat het een slimme merrie is.

[ Afbeelding ]

wauw leuke merrie! dat gedrag als ze iets eng ziet komt mij heel bekend voor! volgels and iets onverwachts vind ze dood eng maar kleurtjes en rare voorwerpen vind ze niet zo eng! in de omgang is ze ook heel braaf het rijden.. gaat goed maar ze is een koppige :j
de hengst ken ik ook niet. Over de Vader van mijn merrie is ook niet zo veel terug te vinden. een filmpje op youtube waaruit je kan afleiden dat het een internationaal springpaard is maar voor de rest ook niet veel bijzonders..
Je kan misschien een apart topic maken voor wat info over de hengst..

Veel plezier met je paardje! je mag hier altijd eens komen updaten :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:22

De vader van Chaplin: