Wie heeft een nakomeling van de hengst Kimberley?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno7

Wie heeft een nakomeling van de hengst Kimberley?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 12:01

hallo!

ik ben erg benieuwt of jullie ook een nakomeling hebben van de hengst kimberley. ik zelf heb er 1 en ben erg benieuwt was jullie ervaren bij een nakomeling ervan! ( karakter,bouw ect )

De hengst Kimberley
Afbeelding

Mijn paard Tenno
Afbeelding

Wat ik zelf erg grappig vindt is dat ze vrijwel dezelfde bles hebben! kwa karakter is Tenno erg moeilijk. heeft zijn eigen wil en kan bijv egt niet op buitenrit hij explodeerd dan! heb hem nu vrijwel onder controle met rijden en wedstrijden gaan goed! nu L2 startgerechtig

74Joanna

Re: Wie heeft een nakomeling van de hengst Kimberley?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:10

Ik heb een Kimberley (v. Cabochon) uit een oude Wolfgang merrie gehad. Super fijn paard, maar helaas leeft ze niet meer.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 14:01

okee. leuk zeg! heb je ook een foto?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:37

Ik heb er ook één. Bij die van mij vind ik de aftekeningen op de bol beter gelukt. De mijne is inmiddels bijna 13! En al bijna 12 jaar een bewoner in de stal hier. En dat moeilijke karakter, komt mij heel bekend voor, maar Sam is buiten dan weer echt een superpaard. Alleen strepen op de weg zijn spannend. Wij kunnen samen niet op concours. Mijn zenuwen spelen ons te veel parten. Thuis heb ik hem inmiddels wel klaar voor een nette M-proef. Hij springt erg goed. Zijn moeder is een merrie van Sultan. Die sprong zelf Z. En Sam houdt ook wel van wat spectakel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De mijne rijdt het fijnst met jonge paarden. Die neemt ie helemaal mee in vertrouwen. Een jong nerveus paard kan met een gerust hart gereden worden bij hem in de bak. Met een ouder paard in de bak, die van spelen houdt, reken dan maar op de handen vol!

Er is eerder een topic over Kimberley geweest, maar dat is doodgebloed. :D

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 22:37

wat leuk om te zien en horen!de mijne is juist op wedstrijden echt heel braaf en buitenritten wil niet eens. ahhaha

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:04

Ik moet er wel bij vertellen dat Sam vanaf zijn 4e al mee ging de bossen in. Hij is het dus wel heel goed gewend. In het begin ging ie in een braaf handgalopje het zand over, maar sinds hij gezien heeft bij andere paarden wat de bedoeling is, kan ie ook met 62 km per uur over het zand. (We hebben het eens gemeten met de tomtom) Sam is volgens mij meer geschikt voor endurance dan voor dressuur. Dat vindt hij gewoon niet zo interessant. Hij is daarvoor te snel makkelijke afgeleid, ook al moet ik wel zeggen, dat ook dat de laatste 2 jaar is verbeterd.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:06

Die foto in je profiel! Dat zou Samaranch kunnen zijn! Ze hebben wel ongelooflijk veel van mekaar weg!

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:33

Tenno7 schreef:
okee. leuk zeg! heb je ook een foto?

Een hele oude in een album haha, niet digitaal

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 23:31

idefix4 schreef:
Die foto in je profiel! Dat zou Samaranch kunnen zijn! Ze hebben wel ongelooflijk veel van mekaar weg!
hihi wat leuk vindt veel nakomelingen van Kimberley op elkaar lijken ook!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:46

Mijn Kimberley is nu 11 jaar oud, ze komt uit een Samber merrie, zie mijn avatar hiernaast. Lief paard, wil altijd werken, ze heeft alleen een heel dominant karakter wat andere paarden betreft. Heb ooit wedstrijden met haar gereden tot in het M1, maar door een schouderblessure rij ik nu recreatief dressuur op M niveau.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 18:00

Brennie schreef:
Mijn Kimberley is nu 11 jaar oud, ze komt uit een Samber merrie, zie mijn avatar hiernaast. Lief paard, wil altijd werken, ze heeft alleen een heel dominant karakter wat andere paarden betreft. Heb ooit wedstrijden met haar gereden tot in het M1, maar door een schouderblessure rij ik nu recreatief dressuur op M niveau.

okee wat super leuk zeg! mooi paard ook! heeft jou paard ookeen erg lange rug? ( geeft kimberley veel door aan z'n nakomelingen )

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:29

Ja klopt ze is voor haar hoogte 10cm te lang, grappig! Ze zou dekenmaat 195 moeten hebben volgens het tabelletje, maar 205 zit eigenlijk nog iets te krap. En bedankt dat je haar een mooi paard vindt, daar zijn de meningen over verdeeld, ze zou voor het KWPN te grof zijn in het beenwerk en in het hoofd. Gelukkig heeft ze een baasje die haar heel mooi vindt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:03

Hmm die lange rug ken ik wel. Mijn paard is ook vrij lang, maar niet te lang, maar daardoor niet makkelijk te verzamelen. Maar een deken van 195 past ie wel. Ik heb nu een deken van 205 op zijn rug liggen en die is voor het mooi een tikkie te groot. :D Maar wel lekker warm. ;) Hij is vooral lang in zijn hals. Mijn man noemt hem altijd de giraf. :+ Mijn paard is een ongelooflijke koukleum. Hij kan ook echt bij zijn gras of hooi staan slapen, omdat ie dan gewoon geen honger heeft, maar hij ziet er ook uit als een kleerhanger. Niet dik te krijgen! Onbeperkt hooi, gebruikt ie als stalbedekking.

Kreeg al commentaar op de club zelfs. De DA vond dat ik me er niet te druk om moest maken. Hij zal vanzelf wel weer dikker worden als het gras weer voedzamer werd en momenteel zie ik hem ook wel weer bekomen, maar echt leuk vind ik het niet, dat ie vooral in het voorjaar zo mager is. Hoe zit dat bij die van jullie?

Dominant is Sam ook wel. Maar dan in een positieve manier. Een nieuw paard mocht op de pension altijd eerst kennismaken met Sam. Hij beschermde een nieuwkomer altijd tegen de opdringerige paarden. Toen onze Anda de Dartmoor de wei uit wilde jagen, hebben we Sam naar huis gehaald. Eén dag met de Anda en het was koek en ei met hem en de dag erop onze onderdeur erbij en er is nooit meer een verkeerde voet gezet. Ook nu we er een logeetje bij hebben, hebben we die eerst met Sam op de wei gezet en toen de Anda en de Dartmoor (die laatste had het pony'tje al alle hoeken van de bak laten zien) erbij. Dartmoor wilde de nieuwe weer de wei uit meppen, maar daar staken Anda en Sam een paar tanden voor... Dartmoor heeft een dag in de hoek gestaan en inmiddels kan het kwartet gewoon samen op de wei! Met dank aan SAM! Dus ik wil de mijne niet echt dominant noemen. Hij kent wel de regels heel goed, omdat hij op een kudde is opgegroeid. En dat kan ik heel goed merken. De anda snapt de regels inmiddels gelukkig ook prima. En tja, de Dartmoor is gewoon een eigenwijs stuk vreten. hihi.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 18:50

okee dat is dus echt een eigenschap! Tenno heeft ook een erg lange rug en dus ook idd moeite met verzamelen rijdt een van jullie ook officeele dressuur wedstrijden?

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:50

Ik heb Utah naar het M1 gereden, maar kan het fysiek niet meer aan, dus rijd nu alweer jaren recreatief dressuur op M niveau met af en toe wat M2 en Z oefeningen ertussendoor.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 19:07

Brennie schreef:
Ik heb Utah naar het M1 gereden, maar kan het fysiek niet meer aan, dus rijd nu alweer jaren recreatief dressuur op M niveau met af en toe wat M2 en Z oefeningen ertussendoor.

okee! had je veel moete om hem/haar bij elkaar te kunnen rijden vanwege die lange rug?
ik zelf merk er wel veel moeite mee te hebben! rijd nu L1 en mag L2

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:05

Ik heb met Sam ook L1 gereden. Hij is met mijn bijrijdster doorgereden naar de M. Net voor ze over mocht, is ze gestopt met bijrijden. Ik ken een Kimberly die met gemak in het Z kwam en de mijne moet het ook kunnen, maar ik zoek het simpelweg niet. Dus in ons geval ligt het niet aan het paard, maar aan de ruiter. Ik ben er zelf te nerveus voor en ik train momenteel ook te weinig, maar sam heeft absoluut wel perspectief hier in. Ook springen trouwens! Hij springt probleemloos een parcours van een meter hoog.

Ik ervaar bij Sam ook een heel gevoelig karakter. Hij is heel erg gefocust op mij. Als ik me niet prettig voel, moet ik niet gaan rijden, dan lukt het gewoon niet en hij wist ook eerder dan ik, dat ik zwanger was. Hij is daarin heel scherp. Een echte spiegel!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 18:30

hihi ja idd! dat heb ik bij de mijne ook!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:13

Ja, en bij mij werkte dat spiegeleffect dus een beetje tegen ons. Toen hij eindelijk echt lekker ging lopen, hij scoorde in 2 maanden 6 winstpunten in de L1, werd ie helaas ziek door een tekenbeet. Dus dat was weer een poos stoppen met rijden en weer opnieuw opbouwen. In mijn omgeving vind ik de sfeer op concoursen ook nog eens knudde, dus toen heb ik het voor gezien gehouden.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 18:00

dat he je snel gedaan! ik heb laatst weer 2 wps gehaald 189 & 187.. en dat terwijl die nog niet egt super liep! mag nu naar de L2

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:34

Dat vind ik ook erg netjes! Sam heeft vooral fans bij de springring. daar is ie zeer geliefd. Maar hij vindt springen dan ook geweldig leuk om te doen. Dressuurmatig heb ik al een paar dames die het Z hebben bereikt zien stappen op hem, die er geschokt vanaf kwamen. Als je Sam ziet lopen, ziet het er heel eenvoudig uit, dan denken mensen makkelijk, dat ik niet kan paardrijden (ik ben ook geen over het hoofd gezien talent hoor, maar ik kan inmiddels best aardig rondsturen) maar als je er op gaat zitten, valt dat vies tegen. Sam geeft zich niet over aan een ruiter. Je moet bij hem blijven rijden en als je dat niet doet, doet hij ook niks meer.

Grappigste verhaal? Een goede kennis van mij rijdt ook zeker niet onverdienstelijk. Zij zei altijd, dat ze als ze mijn paard een maand zou rijden, dat ie dan een paar klasses hoger kon starten. Dus toen ze om een paard verlegen zat, mocht ze hem lenen. Na 2x met hem gereden te hebben zei ze, dat niet zij, maar als ík hem een maand elke dag zou rijden, hij zo een paar klasses hoger zou kunnen starten. :+ Dat vond ik wel lief van haar. Helaas moet ik hier alles alleen doen en met 3 jonge kids, schiet het rijden er soms in. :o Maar het geeft de burger wel moed hihi!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 22:58

idefix4 schreef:
Dat vind ik ook erg netjes! Sam heeft vooral fans bij de springring. daar is ie zeer geliefd. Maar hij vindt springen dan ook geweldig leuk om te doen. Dressuurmatig heb ik al een paar dames die het Z hebben bereikt zien stappen op hem, die er geschokt vanaf kwamen. Als je Sam ziet lopen, ziet het er heel eenvoudig uit, dan denken mensen makkelijk, dat ik niet kan paardrijden (ik ben ook geen over het hoofd gezien talent hoor, maar ik kan inmiddels best aardig rondsturen) maar als je er op gaat zitten, valt dat vies tegen. Sam geeft zich niet over aan een ruiter. Je moet bij hem blijven rijden en als je dat niet doet, doet hij ook niks meer.

Grappigste verhaal? Een goede kennis van mij rijdt ook zeker niet onverdienstelijk. Zij zei altijd, dat ze als ze mijn paard een maand zou rijden, dat ie dan een paar klasses hoger kon starten. Dus toen ze om een paard verlegen zat, mocht ze hem lenen. Na 2x met hem gereden te hebben zei ze, dat niet zij, maar als ík hem een maand elke dag zou rijden, hij zo een paar klasses hoger zou kunnen starten. :+ Dat vond ik wel lief van haar. Helaas moet ik hier alles alleen doen en met 3 jonge kids, schiet het rijden er soms in. :o Maar het geeft de burger wel moed hihi!
hahah erg leuk verhaal idd, en ik herken mijzelf er wil in. bij tenno gaat het alleen ietsje harder. als er een andere ruiter op gaat zitten en die wil hem eventjes gaan rijden zoals het hoort licht ze ernaast of ze komen er gierend af, ahahah in de spriengring is Tenno ook geweldig. alleen hij vindt het iets te leuk -O- hij bokt dan erg veel van vreugde is erg lastig maarja we proberen dit jaar voor het eerst weer outdoor.!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:04

Ow, da's apart! Sam is nu 13 alweer, maar hij heeft in al die jaren dat ik hem heb nog nóóit gebokt. Volgens mij weet hij niet eens hoe of dat moet. Zelfs los in de wei hupst hij wel eens, maar ik heb hem nog nooit uit zijn dak zien gaan met bokken. Wel steigeren. Dat kan ie wel, maar ook niet als je er op zit.

Ik vind het wel heel frappant, dat jij hetzelfde ervaart met Tenno mbt andere ruiters. Sam is ook zo'n paard, dat je of kei gaaf vindt om te rijden of niet. Daar moet het echt mee klikken. Sam kan ook rare fratsen uithalen met ruiters, die denken dat ze kunnen paardrijden. Heel confronterend en niet altijd gewaardeerd. :+ Indirect krijg je van zo'n paard dan wel een compliment, dat jij er dan toch nog mee rond hobbelt! Ja toch? Zo zie ik dat dan maar weer. Daarin herken ik bij Sam zijn éénkennigheid. Het is echt een paard voor één ruiter.

In je onderschrift zie ik dat je niet eens onverdienstelijk hebt gesprongen! 4e prijs! Da's netjes!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 21:54

hee!

ja dat is idd wel apart, nee tenno wordt ook wel de bok koning van stal genoemd, haha :')
ja idd wel raar, hahaha zit dus wel een beetje in de genen! tenno is ook erg eenkennig!

klopt ben ook 1 x eerste geworden met springen had 49 stijlpunten omdat ik zo goed bleef zitten toen hij bokte :') haha jij hebt ook gedressuurt dus met je paard? zie dat je L1 +6 bent geworden?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:48

Absoluut. Samaranch is met mijn bijrijdster L2 + 9 geworden. Met haar zat hij altijd in de bovenste regionen. Zij is een relaxte, rustige dame en dat is precies wat hij nodig heeft. Zelf ben ik altijd ontzettend nerveus bij wedstrijden. Dat brak ons enorm op. Maar zelfs toen gingen we uiteindelijk erg goed. Hij heeft die 6 winstpunten gescoord in 4 wedstrijden. Daarna is hij door een teek gebeten en erg ziek geweest. We zijn dik 5 maanden uit de running geweest. In het najaar heb ik nog 2 wedstrijden gereden. Toevallig 2x bij dezelfde jury. Een zeer onsympatieke kerel, die vooral keek naar afstammingen. Zijn voorkeur ging uit naar Jazz. Voor mij was toen de kous af en toen ben ik gestopt met wedstrijden rijden. Ik beleef zelf gewoon meer plezier als ik voor mezelf rijd. We lessen wel gewoon hoor. Volgens de instructrice die ik heb, is het jammer dat we geen concoursen meer rijden. We kunnen het L2 nu prima aan. Zelf vind ik hem te wispelturig. Hij loopt óf de sterren van de hemel óf helemaal niet en daar zit niets tussen in. Springen is dan makkelijker. Ik vind wedstrijden momenteel ook simpelweg te duur en dat kan ik nu ook niet meer betalen, dus blijven we lekker thuis. :D

Wel leuk om te lezen dat jouw paard ook zo'n goede springer is. Kimberley is eigenlijk meer een dressuurpaard. Sam zijn moeder is een getalenteerde springmerrie. Ik vraag me af hoe Kimberley het er zelf af zou brengen. Volgens mij zitten daar bij hem ook zeker kwaliteiten.