Diarado nakomelingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ulestro

Diarado nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 15:26

Het is al een poosje geleden maar hier toch nog enkele foto's van m'n Diarado.
Foto's zijn van augustus en toen was hij 1jaar en 4 maanden ongeveer
Normaal gezien kleurt hij helemaal zwart, maar hij had veel op de weide gestaan en daardoor slaat hij daar een beetje aan de bruine kant uit :)
Afbeelding
Afbeelding
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 4567_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9409_n.jpg
en om z'n karakter te tonen :
Zo lief is hij om zich te laten invlechten :)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 6532_n.jpg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 23-12-10 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:53

Jeetje, ik weet niet hoe lang jij bent, maar zo lijkt het in ieder geval geen kleintje te worden. Verder kijk ik ze met deze leeftijd meestal liever nog een tijdje niet aan. :=

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 15:54

Karolien_ schreef:
Jeetje, ik weet niet hoe lang jij bent, maar zo lijkt het in ieder geval geen kleintje te worden. Verder kijk ik ze met deze leeftijd meestal liever nog een tijdje niet aan. :=

Ik ben niet van de grootste, maar meet toch ongeveer 1m67 :p
In de opfok is hij idd ook een van de grootste, maar ook een van de meest ontwikkelde hengsten...
Hij staat er al het meest compleet bij...

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:09

Jeetje dit is echt een knoeperd zeg, wordt een grote. En idd op deze leeftijd kijk ik er ook liever niet naar, als ik mijn jaarling zie dan springen de tranen me in de ogen. Enige knappe is zn voorpluk die tot halverwege zn voorhoofd loopt.
Verder ben ik helemaal weg van Diarado, wat een machtig mooi dier en de nakomelingen kunnen ook zeer goed bewegen.
Op de hengstenshow bij Joop liepen er een paar beste veulens mee,
jammer dat ik alleen geen diarado geld heb anders stond er zeker 1 op stal. knap knap..

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:38

Wat leuk om nog een Diarado nakomeling te zien van dezelfde leeftijd! Mag ik vragen wat er nog meer achter zit (aangezien hij ook zo groot is)? Mijn Diarado meet nu 1,55 en is 1 jaar en 8 maanden dus een stukje minder groot, ook een heel ander dier om te zien vergeleken bij deze. Foto's staan in mijn profiel en hier nog even een foto spammen;

Afbeelding

ulestro

Re: Diarado, droomhengst of droom verder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 19:33

er zit Nero x Wellington achter
die van jou heeft wel een mooi lijntje achter zicht :)

Ik vind hem op jou foto hier er wel wat op lijken in het echt, maar als ik dan kijk naar je topic niet :)
Das is die van jou veel fijner dan die van mij

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:56

Volgens mij is het topic gehalveerd (dus de gehele discussie weg) en verplaatst? -O-

ulestro

Re: Diarado nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 00:23

ja klopt...
omdat het topic te oud was...
Spijtig hé

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 01:11

Hoe stellen de Diarado nakomelingen het?
Ondertussen zijn de oudste 2 jaar aan het worden en zullen er wss wel enkele worden getest met het vrijspringen :)

Hier is onze test :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hadden in het voorjaar 2x gewoon balkjes gelopen en 1 hindernis op een 30 - 40 tal cm
En gisteren voor de 1ste maal hernomen op 1 hindernis en deze foto's zijn van vandaag voor de 1ste maal zijn oxer :)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 08:57

Hallo! Mijn Diarado wordt volgende week idd ook 2 jaar oud, op valentijnsdag <3
Wel grappig om te zien dat deze ook zo een lekker compact model heeft. En wat een techniek zeg!

Dio maakt het goed. Hij heeft echt een luizenleven; speelt lekker met zijn vriendjes, af en toe wandelen we naar een bakje op 15 min lopen om daar even te spelen in de omgeving van andere paarden en aan wat dingen te wennen, zoals een longeersingel en peesbeschermers etc. Wat leuk is om te zien is dat hij steeds meer en beter gaat draven ipv alleen maar galloperen! En hij is zo lekker koel in zijn koppie, omdat hij van kleins af aan al bij mij is, is het veel makkelijker werken met zoveel vertrouwen.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:00

Bij ons in de wei (bij degene voor wie ik rijdt) lopen er ook 2, beiden merries uit dezelfde moeder. Het zijn een 2 jarige en een 1 jarige, beide bruin. Beiden zijn ze het grootste uit de groep (2 aparte groepen) en al goed ontwikkeld. Ook laten ze een mooie draf en galop zien. Ze zijn ook al flink gespierd, iets wat de meesten uit de groep nog niet echt hebben. Dus wij zijn benieuwd! Owja, ze komen beiden uit een Ircolando's merrie. Ze lijken wel een beetje op jouw paard, ulestro! Maar dan wat bruiner.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 22:00

OOooh zo schattig op valentijnsdag, zo heb je altijd een valentijn hé :p
Ja hij is idd erg compact, moeder had een iets langere rug... (meer dressuur model)
Met de techniek ben ik idd erg tevreden, zelfs over zijn achterhand schrokken we :) was net alsof hij helemaal geprepareerd was... Dus hopelijk blijft hij dit natureel mee hebben :)
Tot voor dit weekend had hij ook een luxeleventje in de opfok :) nu mag hij eventjes 2 weekjes een volwassen paard wezen voor de vrijspringwedstrijd en dan mag hij weeer een hele poos genieten...

Longeersingels en dergelijke kent hij nog niet, enkel gisteren voor de 1ste maal een hoofdstelletje in gedaan dat dit al eventjes went voor de wedstrijd :)

En ze zijn idd erg gespierd :p
qua bespiering loopt hij enorm voor op zijn leeftijd, enkele maanden geleden qua grootte ook, nu is hij wat stabiel daarin gebleven, maar hij is nog steeds groot genoeg voor zijn leeftijd, schat hem toch op volwassen leeftijd 1m70

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:41

Dio is inderdaad ook al vrij gespierd, behalve dat kippenborstje van hem! Volgens mij staat alles nu bijna stil qua groei, ze zullen in het voorjaar met al het rijke gras wel weer de lucht in schieten!
Wanneer is de vrijspringwedstrijd?

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 10:24

19 februari van het bwp voor west-vlaanderen

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:10

Spannend zeg, succes in ieder geval!
Ik ga straks weer even naar Dio toe, zal nog even voor wat leuke foto's zorgen zodat we kunnen vergelijken! :D

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 21:12

Onze hengst is 3de geworden op het vrijspringen van onze provincie :)
Een tevreden fokker dus :)

Afbeelding
filmpje ga ik proberen online te plaatsen :)

en er was nog iemand aanwezig, ook met een Diarado en ook dezelfde naam :p ik denk dat hij ook gebrek aan inspiratie had, en enkel voorzien was op een merrie haha :p
Die sprong trouwens ook erg goed, zat in een andere klasse, ik denk dat hij ook in de top 3 stond

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 22:13

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:18

Wauw Ulestro, gaaf filmpje! Dat is een talentvol paard, hij is nog in jouw bezit toch? Is dat ook de bedoeling of wat is je plan? Ben nu ook wel benieuwd naar zijn naam? :D
Leuk om te zien, want ik herken wel een hoop van Dio erin qua manier van lopen (leuke draf zit er ook op hé!) en ook die prachtige volle staart.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 13:41

Hi, bedankt :)
Hij is door ons gefokt en nog steeds in ons bezit.
En dit zal nog een poosje zo zijn, tenzij hij naar een goeie sportstal vertrekt.

Zijn naam is erg origineel :Y)
Bij het BWP moest het met een J beginnen en de papa Diarado,
Dus wat dacht je anders dan Jiarado *\o/*
Sjel schreef:
Wauw Ulestro, gaaf filmpje! Dat is een talentvol paard, hij is nog in jouw bezit toch? Is dat ook de bedoeling of wat is je plan? Ben nu ook wel benieuwd naar zijn naam? :D
Leuk om te zien, want ik herken wel een hoop van Dio erin qua manier van lopen (leuke draf zit er ook op hé!) en ook die prachtige volle staart.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:36

Jiarado, wel een stoere naam ondanks dat er nog eentje van rondloopt.
Dio zijn fokker heeft er El Diarado van gemaakt, ook geen creatief brein hihi, maar ik vind het wel een sjieke naam. :D

Hier wat recente foto's van mijn kleintje voor wat leuk vergelijkingsmateriaal;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:14

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:04

Gezellig juist! Wij zijn hier maar met zijn tweeen volgens mij hihi :D
Ik heb je topic gezien en gereageert, wat een nieuwsgierige uitstraling heeft ze. Ben benieuwd hoe ze uitgroeit!

Dio heb ik vorige week weer eens gemeten en die is nu 1.58 m op 2jr en bijna 3 maanden oud!

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:16

Die is dus redelijk aan de maat! :j
hoe groot denk je dat hij wordt?

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:46

vionnesem schreef:
Die is dus redelijk aan de maat! :j
hoe groot denk je dat hij wordt?

Ja, hij loopt goed op 'schema'. Met dit voorjaar zullen er nog wel een paar cm's bijkomen!
Beide ouders waren 1.66m en dat vind ik ook wel een mooi maatje dus als hij rond die hoogte wordt ben ik een gelukkig mens.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 12:49

Hier zijn we nog een keertje met onze Diarado op de hengstenkeuring van het SBS.
Helaas niet goedgekeurd, maar wel tot de laatste fase geraakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding