Nakomelingen Ultimo v. Phin Phin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobbelsteen

Nakomelingen Ultimo v. Phin Phin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 12:25

Wie heeft er een nakomeling van Ultimo? v. Phin Phin x Burggraaf

Graag zou ik er achter komen welke goede/slechte eigenschappen hij doorvererft. Alle ervaringen/foto's/filmpjes zijn welkom :)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:03

Ha, zie dit topic nu pas. Ik heb een jaarling hengstje van Ultimo uit een Hamlet moeder.
Is een brutaal dier, laat zich niet zomaar aan de kant zetten en wil geen halster om.
Hij is groot, mooie verhoudingen en een ontzettend leuk koppie. En het is zolang hij los mag staan een ontzettende knuffel, kan hem helemaal poetsen, hoeven uitkrabben enz. Maar zodra er dwang bij komt kijken is het helemaal verkeken. Hoefsmid heeft hem gedaan terwijl hij los stond met zijn neus in een bak brokken :o
Ik moet wel zeggen dat zijn moeder ook een super dominante merrie is, hij zal zijn gedrag een heel eind van haar hebben denk ik.
Qua beweging ziet hij er op dit moment goed uit, ben erg benieuwd hoe hij uitgroeit.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:10

Leuk!
Ik heb een merrie van Ultimo, ze is van 2008 dus dit jaar 3. Voor foto's zie profiel :D
Ze is brutaal maar ook erg lief en braaf, leert snel!
Ben heel benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen.

Heb je zelf ook een nakomeling?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:56

ik heb ook een ultimo, van de D jaargang, maakt hem dus nu 3 jaar oud nog hengst (wordt nog gecastreerd), ik wil hem van de zomer eigenlijk langzaam aan het werk zetten, maar hij is erg groot, dus nog een beetje een slungel.
Kan fijn lopen, fijne ruime gangen, gallopeert makkelijk.
Braaf paard, maar wel brutaal. afentoe moet je hem 'even op de plek zetten', maar dat brutale mag/moet ook vind ik, niet snel bang, gaat eerder op onderzoek uit.
Hij komt uit een Amulet x Luckyboyxx merrie, dus dat is niet altijd het makkelijkste bloed, maar moet zeggen dat mijn Ultimo een erg fijn paard is.

En verder is Ultimo zelf een enorm fijn, Braaf paard om mee te werken. (werk/loop stage bij radstake, waar Mootje staat).

edit; even een foto'tje , foto's zijn van afgelopen zomer(juli) daar was hij dus 2, en het was een laat veulen van eind juli, dus eigenlijk is ie nu ook nog jong ;) hier is ie nog erg overbouwd, hij is nu iets bijgetrokken en wat dikker geworden :)

http://i56.tinypic.com/24myngj.jpg

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 07:59

Mariz en Ginougue: knappe paarden hebben jullie, zo mag die van mij ook wel uitgroeien.

Ginougue: Dat hij een fijn karakter heeft, heeft bij ons ook de doorslag gegeven aangezien de merrie niet de makkelijkste is.
En het Burggraaf bloed ben ik helemaal weg van.

GQMMS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:18

TJolieke schreef:
Mariz en Ginougue: knappe paarden hebben jullie, zo mag die van mij ook wel uitgroeien.

Ginougue: Dat hij een fijn karakter heeft, heeft bij ons ook de doorslag gegeven aangezien de merrie niet de makkelijkste is.
En het Burggraaf bloed ben ik helemaal weg van.

dankje! Ik hoop ook dat hij fijn springt!
Ja Ultimo is echt een fijn paard!
Er is ook een ultimoxlux door dit jaar naar t verrichtingsonderzoek KWPN ;) op de site van het kwpn staat ook wel een filmpje van hem.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:43

*schop*

Hoe is het met jullie Ultimo's? En misschien zijn er wel meer mensen met een Ultimo-nakomeling die hun ervaringen hier willen delen?
Fandango is nu bijna twee. Mooi paard aan het worden, wel behoorlijk groot al ik schat hem 163 cm. Hij loopt inmiddels braaf aan het halster mee en begint wat meer mee te werken. Komende zomer gaan we hem het longeerwerk bijbrengen, ben heel benieuwd hoe hij dat oppakt.

GQMMS

Re: Nakomelingen Ultimo v. Phin Phin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:44

Ik heb mijn Ultimo nu sinds 3,5 week onder het zadel.
tot nu toe braaf.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:19

Ik schop het topic even omhoog. Ik ben bezig met de aankoop van een Ultimo nakomeling (alleen nog laten keuren) en ben benieuwd hoe de jonkies het nu onder het zadel doen. Zijn zij nog steeds zo braaf.
Ik ben bezig met een 3 jarige zadelmakke merrie die braaf is onder het zadel en nu 2x een sprongetje onder de man heeft gedaan.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:27

Over het algemeen zijn Ultimos idd braaf onderzet zadel (net als hij zelf), ,maar kunnen wel enorme helden op sokken zijn. Hihi

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:16

Deze kan wel iets eng vinden maar been geven en zij gaat er langs. ronde erna loopt zij er gewoon langs maar natuurlijk wel kijkend. Ik heb zelden een 3 jarige gezien die zo koel rond loopt. Met opstappen walste zij over het krukje heen en ga geen krimp. Met springen is zij wel wat branderig (uitslaan boven de sprong). Op stal geef je haar geen stuiver want dan lijkt het net of zij gedrogeerd is maar veranderd als je erop stapt. Ik hoop dat zij door de keuring komt..

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:20

caro29: succes! wanneer wordt ze gekeurd?

Fandango heeft afgelopen zomer zijn eerste rondjes aan de longe gelopen, alsof hij nooit anders heeft gedaan. Hij is voor de duvel niet bang, loopt altijd voorop als er iets nieuws verschijnt (baasje wil nog wel eens een bal of stuk plastic in de wei rondgooien). Ik kan het zadel zo op zijn rug leggen, hij loopt de trailer op, super tot nu toe. Kan me bijna niet voorstellen dat hij lastig zal worden met zadelmak maken.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:01

Eind van deze week of begin volgende week. De verkoper heeft het momenteel druk in Ermelo met de hengsten. Ik hoor wel wanneer hij tijd heeft...

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:17

Succes hopen dat het doorgaat!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:41

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:15

Wauw wat een plaatje! Gefeliciteerd, heel veel plezier en succes ermee!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:23

Super gefeliciteerd!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:30

Dit is overigens mijn ultimo, afgelopen maart, net 3 weken onder het zadel. Rijtechnisch dus heel anders als nu, logisch :)

Afbeelding

En ondertussen is ie ook al bijna 10 cm gegroeid

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:46

Dat is ook een knap paard. Ook een beste galop erop of niet..Hoe groot is hij?

Vanmorgen gelongeerd en 10 minuten wat gestapt en gedraafd. Zij is duidelijk een luxe stal gewend want modder en plassen vondt zij maar niks. Liep de 1e 5 minuten met haar achterbenen onder haar buik. Maar wat is het fijn om een ongecompliceerd paard te hebben. Ik heb vlaggetjes hangen en een sloot naast de bak liggen maar gewoon er niet op reageren.
Dit is trouwens haar volledige afstamming
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/470667

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:00

Leuk lijntje zit erbij!!

Mijne is nu bijna 170cm, en inderdaad enorme galop, ik was in het begin binnen 3 galopsprongen aan de andere kant vd bak (lange zijde!), nu kan ik hem al steeds meer sluiten, maar hij is groot en slap, hij vind nog lastig om continue op het achterbeen te blijven, logisch.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:57

Die van mij is denk ik al een stuk over de 1.70. In juni gemeten op 1.69m. Merk wel in mijn natte bak dat zij daar veel moeite mee heeft.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:57

Die van mij is van eind juli dus Exht een late.

Komt vanzelf, heeft even jets meer tijd nodig. Maar dat is het Echt wel waard. Spelenderwijs gewoon parcoursen etc meepakken .

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:58

Vandaag voor het eerst naar de manege geweest. Wat een heerlijk karakter! Niet loeren, stressen of dingen eng vinden en dat voor een 3 jarige. Zelfs beide kanten een ronde gegaloppeerd, balkjes gelopen en een kruisje gesprongen. Alleen het trailerladen gaat nog niet zo makkelijk maar uiteindelijk staat zij er wel op.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:59

caro29 schreef:
Vandaag voor het eerst naar de manege geweest. Wat een heerlijk karakter! Niet loeren, stressen of dingen eng vinden en dat voor een 3 jarige. Zelfs beide kanten een ronde gegaloppeerd, balkjes gelopen en een kruisje gesprongen. Alleen het trailerladen gaat nog niet zo makkelijk maar uiteindelijk staat zij er wel op.

Dan heb jijwel een hele brave!
De meeste mootjes Zijn de eerste paar keren niet altijd zo makkelijk, zoals ik zei helden op sokken zijn het, maar hoe vaker meenemen hoe beter ze het doen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:42

Dan had je haar vandaag moeten zien. In de grote hal werd een parcours opgebouwd. Dat betekent herrie, veel mensen, heen en weer racen door de gang met een tractor en gewoon niet erop reageren. Paard is wel een beetje bodemschuw. Was even een ding om over een bandenspoor en een hoopje zand te gaan. Uiteindelijk braaf erover gelopen. Plassen water is ook een drama en trailerladen is ook geen makkie maar onder het zadel een heerlijk dier. Ik heb haar voor de eventing maar we wachten rustig af want alles is nog nieuw. Niks eerst longeren maar opstappen en wegrijden :D
Doe mij maar een stal vol met zulke paarden.