Haarlem veulen op komst wie heeft er een haarlem paardje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

randey

Haarlem veulen op komst wie heeft er een haarlem paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 00:32

Ben reuze benieuwd wie er hier een haarlem paardje heeft!
Ook welke eigenschappen deze van de vader heeft gekregen, en de kleuren en aftekeningen.

Welke mix hebben jullie? En hoe zijn jullie paardje mess leuk om er een foto bij te doen.

Nicole288

Re: Haarlem veulen op komst wie heeft er een haarlem paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 02:11

KS -> FB

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:32

Hoi. Heb een Haarlem x Zeoliet van vier. Is een geweldig lief beestje. Heel werkwillig.
Hij is donker bruin,heeft een bles en 3 witte voetjes.
Gaan begin volgend jaar voorzichtig B starten. Ik zal proberen een foto te plaatsen,maar daar ben ik niet handig in, dus dat kan nog wel even duren voordat die erop staat.

randey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 21:16

ben wel benieuwd naar de foto. weet je ook hoe de moeder er uit zag? En of hij een leuk sprongetje kan maken?

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:32

Ja hij kan een leuke sprong maken. Hij loopt zondag zijn eerste oefenparcours.
Zijn moeder was een leuke merrie. Bruin met een bles. Zijis Z dressuur en geloof ik L springen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:37

Ik heb een Jumper x Haarlem. Heel temperamentvolle merrie met veel karakter, maar zit absoluut geen kwaad in. Ondanks dat ze springgefokt is, spring ik niet met haar. We zijn L2 dressuur en klasse 1 endurance. Dat vindt ze helemaal geweldig. Ze is bruin met een bles en 4 witte voetjes en niet groot, 1m58.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:38

Ik ken verschillende Haarlems en (alleen) uit die ervaring weet ik dat Haarlem niet groot doorfokt. Een moeder was 1.74m en het veulen is op volwassen leeftijd 1.62m geworden, een andere uit een jazz moeder is 1.57m geworden, terwijl mams 1.66m was en weer een ander is 1,60m geworden, terwijl mams 1.69m was. Ben benieuwd hoe groot jouw Haarlem wordt....ach als het maar gezond geboren wordt.:)

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:12

Ha,ha die van mij is nu al 1.71. Zijn moeder is ook kleiner.

randey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:38

ik ben zelf maar 157 dus klein paardje is helemaal niet verkeerd haha. mijn merrie is maar 162 dus ben echt benieuwd. Ze heeft alleen een kol verder geen aftekening, maar wel een erg uitgesproken karakter.

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:07

Volgens mij is Bastiaan zijn moeder ook zoiets. Maar Bas,dat wordt een kanjer. Hij is pas vier en een half.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:31

Ik heb ook een Haarlem (x ster v Farn x ster v Kanonnier). Een merrie, ze is nu 15 jaar, echter tot 11 jaar fokmerrie geweest daarna pas ingereden.
Ze is 1.68 wel een echte laatbloeier! Op 3 jaar was ze slechts 1.62. En echt een heel mooi paard. Een echte eyecatcher op wedstrijd. Maar oh oh wat is ze moeilijk. (Kan ook zijn omdat ze zo laat ingereden is). Ze heeft een hele sterke eigen wil, ze is heel sensibel reageert op elke hulp die de ruiter geeft (overgangen rijden door ademhaling etc), maar als ze niet meer wil laat ze dit ook weten, bit vast, rennen, springen. Een aparte merrie. Een flinke hittepetit Maar wel de mijne! haha
Mooie ruime gangen, en een onwijs springvermogen.

Afbeelding

Afbeelding

Natas heeft ook 2 nakomelingen (ze heeft er meer maar papierloos, alleen deze staan geregistreerd. Silvester (Kroongraaf), deze is in Nederland internationaal 1.40 gestart, en toen verkocht naar Canada. En dit jaar had ze een merrieveulen van Ustinov, Fiorentina genaamd.
Afbeelding

Afbeelding

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:33

Over deze hengst zijn al div. topics in omloop!
Klik even de zoek functie aan zou ik zeggen!

randey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 13:31

ja klopt reeds oude toppics dus vandaar een nieuwe plus heb ik ook specefieke vragen over het paard wat ik in 1 toppic fijner vind om te lezen dan in 10 oude. thnx

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:48

Ik heb ook een Haarlem, een Pierrot x Haarlem.
Hij is ook niet supergroot, ongeveer 1.64m, super fijn karakter wel wat eenkennig, en springen als een kanon :D .

Afbeelding

Afbeelding

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:58

Ik heb ook een Haarlem! Ze heeft veel trekjes van wat Sjoos beschrijft.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Udiana (=Haarlem X Roemer) staat op papier als 165 maar denk dat ze nu groter is.
Ongelooflijk lief karakter maar wel de Koningin, ze kijkt echt over de mensen heen of het mindere zijn maar tegelijkertijd als je haar vertrouwen hebt dan is ze heel lief en aandachtig.

Ze is zoo rustig in de omgang maar kan ook uit het niets in blinde paniek omspringen, hoofd in de lucht en springen achteruit lopen en niet meer vooruit willen. Als dit in de omgang gebeurt moet je niet in de buurt komen want dan slaat ze je dood niet uit gemenigheid maar wat het wel is weten we niet. Het kan ook zomaar over zijn. Of dit te maken heeft met haar verleden of gewoon erin zit weten we niet. Maar dat is iets wat we voor lief nemen want ik heb er gewoon een vreselijk fijn paard aan.

Ik heb haar in 2009 overgenomen van mijn zus en begonnen in de L en dit jaar ben ik CIC* gestart in de eventing, Reserve kampioen op de Nederlandse kampioenschappen (Z) geworden en de eventingcup 2010 gewonnen. Daarnaast heb ik dit jaar ook vele prijzen in ontvangst mogen nemen door haar wil om te presteren. Tevens is ze M1 drs en M spr.

Kwaliteiten genoeg voor de dressuur, spring vermogen en de wil om te presteren maken dit een echte alrounder wat ook beide ouders zijn.

Ik zeg ook dat ze precies is zoals ze gefokt is, alround niet spectaculair drs maar wel goed, springen ook en in het terrein een goede galop.

Als jou paardje zo uitgroeid zoals ik Haarlem afstammelingen ken heb je er een hele fijne aan!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:05

Dan zullen die trekjes wel echt Haarlem zijn. Die van mij is van moederskant Haarlem en heeft die trekjes helemaal niet.
Hij is heel cool, schrikt nergens van, is nergens van onder de indruk, wil altijd voor je werken en is een paard waar je heel veel mee moet oefenen. Hij snapt het niet na 3 x oefenen, je zult het toch een keer of 20 moeten doen :+ .

Het is wel een paard die je fair moet behandelen, als hij iets niet snapt geeft hij het duidelijk aan en dan moet je gewoon geduld hebben en niet teveel pushen, heel eerlijk dus. Kun je hier niet mee omgaan zal hij gaan staken, stuiteren enz.

Hij springt ook alles, is in het parcours heel simpel rond te sturen, goeie galop, draf is goed ook niks spectaculairs.
Helaas heeft hij begin oktober een zware peesblessure opgelopen, dus zijn we voorlopig nog aan het revalideren.

Hij is nu 8 (bijna 9) en vorig jaar pas echt ingereden.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:11

precies wat je zegt het paard fair behandelen maar dat moet je met elk paard natuurlijk alleen deze pikt het gewoon niet. Overigens is mijn paard heel leergierig. 1 keer voordoen is snappen!

daantjesjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:50

Heb ook een Haarlem gehad. Toen hadden we er een topic die ondertussen op slot is... Maar je kan er nog vele verhalen uit halen en foto's ;-) daantjesjoy @ [FB] Nakomelingen van Haarlem

Is trouwen net verkocht via de Equine Elite veiling en loopt Z2+

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:49

Wat me opvalt aan de Haarlems is dat ze allemaal onwijs mooie koppen hebben. Heel sprekend en met uitstraling!

@ Vera_pino, wat je beschrijft is echt precies de mijne!
Is die van jou ook zo heet in het parcours? Dat is namelijk de reden waarom ik zo bibberig ben met springen met haar. Ze springt als een kanon, maar zo heet!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:03

Het lijkt wel alsof Sjoos mijn merrie beschrijft ipv haar paardje, haha. Die van mij is net zo. Ik geef hele zachte stemhulpen als ik een gang hoger wil, want het lukt maar net om mijn kuit aangelegd te houden, dus als je wat aandrijft schiet ze al naar voren, heel gevoelig. Maar toen ik haar net had, kon ze zomaar gaan staken, dan kon je drijven wat je wilde, madame wilde niet vooruit. Ze heeft toen ook een tijdje gehad dat ze vanuit het niets ging steigeren, dat heeft ze gelukkig wel weer afgeleerd. Nu rijd ik met heel veel plezier endurance met haar en ben met bitloos begonnen. Je moet echt haar vertrouwen winnen en alles overleggen, maar dan doet ze ook een hele hoop voor je. En in de omgang is ze superlief.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:05

Hier ook een haarlem-nakomeling eigenaar. Een top beestje. OOk niet groot en een laat bloeier.
Vic lijkt precies op de vader. Haar hoofd is identiek aan die van Haarlem zelf.
foto staat in mijn profiel. Zal binnenkort even nieuwe plaatsen.

zie net dat de foto's niet te zien zijn. zal ze binnenkort even plaatsen

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:38

Bastiaan is bijna niet gek te krijgen. In de uitzonderingen dat ie het toch wordt gaat zijn staart erop en gaat ie blazen. Kan ie ook onwijs lopen. Maar dit is de rust zelve.
Zondag heeft ie voor het eerst een oefenparcours gesprongen.Deed ie super. De eerste manche wel gespannen, maar de tweede viel het kwartje en ging ie als de brandweer.
Alsik even tijd heb probeer ik een foto te plaatsen,want kan bij mij uren durevoordat dat lukt,haha.
Ben niet zo'n computer wonder vrees ik.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:47

Natas is verder ook nergens bang voor hoor. Niet kijkerig, kan alleen over de weg (ook groot verkeer) ze zal nooit echt schrikken oid. Ze is gewoon uit zichzelf een moeilijk paard, ze kan zich heel heet maken om niks.

randey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 10:10

zoals ik het lees geeft hij betrouware gevoelige paarden. Met zeker springvermogen. Mijn merrie zelf is ook gevoellig! Heel erg zelfs dit vind ik heel fijn rijden. Ook is ze eenkennig maar als je haar begrijpt doet ze alles voor je. Ze is vlot en erg slim. Dus wordt wel een combi die niet voor beginners is haha. Zou ook anders uit kunnen pakken je weet het nooit. Maar dit zijn wel eigenschappen die ik graag heb.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:24