Rex Magna nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissDesign

Rex Magna nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 17:29

Wie rijden er allemaal Rex Magna nakomelingen? Ik zie hem vaak als vader van de moeder terug komen hier op bokt, maar ben meer geïnteresseerd in zijn directe nakomelingen.

Ik rijd zelf een prachtige grote zwarte ruin (Rex Magna x Lucky Boy) van 20 jaar, zijn naam is Zeus (officieel I., hij heeft geen naam gekregen als veulentje). Het is echt een heel lief en eerlijk paard, heel betrouwbaar.

Hier staan wat foto's van hem;
[RT-HAW] Grote reus en kleine topper @ work

Ik ben benieuwd naar zijn (half)broertjes & (half)zusjes!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:21

ik kon de oudere topics niet meer vinden, maar hier staat ook nog wel iets in:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=114&t=1161344&hilit=rex+magna

ik heb zelf een Rex Magna merrie van 21 jaar. Een schat van een paard, maar wel een aparte :o Vroeger heeft ze Z dressuur gelopen en M gesprongen. Ze heeft 2 veulens gehad, waarvan 1 in mijn bezit. Haar eerste veulen heeft met verschillende mensen ZZL gelopen en ook is de fokker hiermee een lijn begonnen waar allemaal fijne sportpaarden uit zijn gekomen.

Nu wordt de merrie nog een aantal per week gereden/gelongeerd door een vriendin van me. Helaas heeft ze momenteel last van een sluimerende hoefzweer en wordt ze momenteel alleen gelongeerd.

Afbeelding
Afbeelding
moeder en zoon, ik was alleen net mijn zadel aan het rechttrekken ;)

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:02

Ik heb een Rex Magna-zoon, hij heet Leon (stamboek Leo) en is 17 jaar.
Had op een vorig-topic gelezen over sommige eigenschappen en ben eigenlijk wel benieuwd welke eigenschappen jouw paard dan heeft, misschien wel dezelfde als mijn paard ;)

Dit is Leon trouwens:

Afbeelding

Afbeelding

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:16

Wij hebben een Rex Magna zoon op de manege. Koss, een bruine 18 jarige ruin.

In zijn jonge jaren heeft hij vierspan gelopen, nu al vele jaren een trouw beginnerspaard. Gelijkmatig maar heel introvert karakter. Heeft vrijwel nooit een blessure, kan met ieder paard over weg. Qua rijden heeft hij een lastig bouw, hij heeft een erg lange hals, waardoor hij moeilijk nagevelijk te rijden is.

Als je een klik met hem hebt, doet die alles voor je. Heb je geen klik maar laat je hem in zijn waarde, verdraagt die je als ruiter. In de vele jaren dat ik hem ken heb ik slechts enkele ruiters gezien die het toch presteren om hem helemaal over de emmer te rijden en dat doet die ook echt niets meer voor je.

Oh en hij springt voor geen meter, hij loopt eerder dwars door een hindernis, dan dat hij zijn benen optilt.

http://manegechardon.djoys-designz.com/ ... /Koss.html

edit: link naar foto

_Susan_

Re: Rex Magna nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:25

Mijn vader heeft vroeger een directe nakomeling van hem gehad.
Weet zo niet meer zijn volledige afstammeling.
Zal ik voor je gaan navragen.

Dat paard hebben we als veulen af gehad.
Wij en anderen in onze omgevong konden er mee "lezen en schrijven"
Mijn vader heeft hem verkocht het paard weggebracht.
Later hebben we nog eens telefoon gehad, dat ze helemaal niet met het paard konden beginnen.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:28

Bij mij op stal is iemand met een zoon van Rex Magna. Het is een ruin van 18 jaar oud. In de bak is ie een l*lletje, maar buiten op het strand is hij super heet.
Hij is voskleurig.

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:50

sambagirl schreef:

In zijn jonge jaren heeft hij vierspan gelopen, nu al vele jaren een trouw beginnerspaard. Gelijkmatig maar heel introvert karakter. Heeft vrijwel nooit een blessure, kan met ieder paard over weg. Qua rijden heeft hij een lastig bouw, hij heeft een erg lange hals, waardoor hij moeilijk nagevelijk te rijden is.

Als je een klik met hem hebt, doet die alles voor je. Heb je geen klik maar laat je hem in zijn waarde, verdraagt die je als ruiter. In de vele jaren dat ik hem ken heb ik slechts enkele ruiters gezien die het toch presteren om hem helemaal over de emmer te rijden en dat doet die ook echt niets meer voor je.

Oh en hij springt voor geen meter, hij loopt eerder dwars door een hindernis, dan dat hij zijn benen optilt.

Haha, dit is grappig om te lezen :D
Mijne doet ook alles voor je als je een klik met hem hebt. Heb je die klik niet, dan doet hij ook niet veel moeite om ervoor te zorgen dat je ernaast ligt :o Maar... Mijne springt als de beste en heeft tijdens mijn stage bij Piet Raijmakers ook de 1.30m gehaald zonder enkele moeite.
Gelukkig gaat dressuur hem toch gemakkelijker af ;)
Qua karakter is het echt een knuffelbeest, houdt ie niet van water, stressgevoelig en een beetje eenkenning. Hij houdt ook niet zoveel van mannelijke personen, maar ik had in een vorig topic ook al gelezen dat dat schijnbaar in de afstamming zit. En zo heel af en toe is het een enorme schijterd voor elke vlieg die er voorbij komt :z

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:37

xxsamm_x schreef:
sambagirl schreef:

Haha, dit is grappig om te lezen :D
Mijne doet ook alles voor je als je een klik met hem hebt. Heb je die klik niet, dan doet hij ook niet veel moeite om ervoor te zorgen dat je ernaast ligt :o Maar... Mijne springt als de beste en heeft tijdens mijn stage bij Piet Raijmakers ook de 1.30m gehaald zonder enkele moeite.
Gelukkig gaat dressuur hem toch gemakkelijker af ;)
Qua karakter is het echt een knuffelbeest, houdt ie niet van water, stressgevoelig en een beetje eenkenning. Hij houdt ook niet zoveel van mannelijke personen, maar ik had in een vorig topic ook al gelezen dat dat schijnbaar in de afstamming zit. En zo heel af en toe is het een enorme schijterd voor elke vlieg die er voorbij komt :z

Denk dat dat springen door zijn vierspanverleden komt, daar racen ze door de hindernissen ipv overheen :D en.... Koss heeft ook een vliegangst!! Als die in de zomer ook maar 1x gestoken wordt dat moet die naar binnen want dan is er geen land mee te bezeilen.... Hij krijgt daar ook wel een soort allergische reactie van (enorme schijven)

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 11:47

Wow nog best veel voskleurige!

Mijn bijrijdpaard is echt een fantastisch paard, vriendelijk en eerlijk. Hij knuffelt graag en houdt van aandacht.
Hij gaat vaak het bos in als begeleiderspaard, maar ook hij heeft last van veel stress. Ikzelf ben nogal onzeker op hem in het bos omdat hij groot en sterk is, hij wordt dan zelf ook heel onzeker. Tijdens het rijden in het bos, maar ook op vreemd terrein en tijdens dressuur- of springlessen waarin veel van hem gevraagd wordt kan hij wel 4 of 5 keer mesten. Voor de rest is hij wel heel braaf. Vroeger heeft hij volgens mij veel SGW en springwedstrijden gereden, hij vind dit nu nog steeds geweldig. Dressuur gaat ook goed, maar vanwege zijn leeftijd (20) is hij snel stijf. Voor de rest is het echt een schat.

Op de manege hebben we nog een Rex Magna staan, goudeerlijk en nog braver. Het is een moeilijk paard om dressuurmatig te rijden vanwege zijn lange hals, maar hij is ideaal voor kinderen, beginners en bosruiters. Daarnaast is hij ook heel sociaal naar andere paarden.
Hier een foto van hem;
Afbeelding

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:41

Grappig van die lange hals! De rex magna bij mij op stal heeft dat ook. Het lijkt wel of tie een bezemsteel heeft ingeslikt.
Hij heeft een witte vlek op zijn neus en een kolletje. Lijkt op Leon eerder in dit topic.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:49

Ik ben mede eigenaresse van een Amsterdam x Rex Magna. Hele fijne merrie om mee te werken, echt een wereldkarakter, zowel op stal als onder het zadel. Super vlot onder de man, fijn achterbeen ook. Bloederig koppie zit er wel op, maar een hart van goud. Ze moet nog veel sterker worden om straks in de oprichting ook tot haar recht te komen, maar de instelling is er zeker.

Ze is 6 jaar en L1+1 op haar eerste officiele concours. We zijn nu thuis verder bezig voor het M.

Afbeelding
Tijdens haar eerste wedstrijd, onderling in de B, groot concours op gras, maar super braaf.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:41

Hofnar is een ggk zoon van rex magna.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:45

Ik heb even navraag gedaan bij mijn vader.
Het was een Rex magna uit een luckyboy.

En om eerlijk te zijn rij jij nu op ons oude paard.
Wat ontzettend leuk om hem eens weer te zien.
Wil natuurlijk heel graag meer weten en horen over hem.
Wij noemden hem altijd boyke, maar zo noemde mijn vader al zijn ruinen :D

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:48

TS Wat jammer dat je nog niet weer online bent geweest.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:41

Leuk dat er weer een topic is over Rex Magna nakomelingen. Door de vorige van aantal jaren terug heb ik mijn oude verzorgpaard terug gevonden en uiteindelijke gekocht.

Kafka is alleen wel beetje anders dan die grote paarden die jullie laten zien. Hij is maar 1.65, een bruine ruin, Rex Magna x Ulster en ook al 18 jaar oud.

Afbeelding

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:17

wat grappig dat je op die manier je oude verzorgpaard hebt terug gevonden.
Zoals je kunt lezen ben ik door dit topic ons oude paard weer tegen gekomen :+

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:24

Wat leuk... die Zeus van de TS toch? Dat is echt een grote vergeleken bij mijn paard. Wel jammer dat ze niet meer reageert.

Kafka heeft ook wel een handleiding. Als je onzeker bent moet hij je niet, dan kan hij echt lelijk uit de hoek komen. Het is soms een ontzettende zenuwpees maar ik kan er wel gewoon alles mee. Ga er regelmatig alleen mee naar buiten en voor de rest gewoon beetje aanprutsen.

Op paardenfokken.nl staat dat hij een volle broer heeft van één jaar ouder, Judas. Die was in 1993 nog naar de eerste bezichtiging van KWPN. Ben wel benieuwd hoe hij eruit heeft gezien.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=528021

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:19

Evelijn ja inderdaad Zeus van de Ts.

Ja onze Rex was ook een zenuwpees, maar wilde wel graag voor je werken.

Heb je al eens een oproep gedaan voor de volle broer?

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:33

Heb een Rex Magna dochter uit een Groninger merrie.
Toen ze geboren was, was ze al extreem groot: 1,20 meter. Wat een benen en wat een coordinatie. Ze had een enorm atletisch vermogen en met haar bonte kleur een zeer opvallende verschijning.
Nu is ze 18. Heb een aantal keer zeer succesvol Z met haar gestart. Toen kwamen de ongelukjes door haar onstuimige gedrag.Wedstrijd rijden ging niet meer. Wellicht nog een veulen....
Moeder Bonte was er een van een tweeling, Sara , haar dochter van Rex Magna, ook. Helaas werd Sara drachtig van een tweeling. 6 weken te vroeg geboren. De merrie hield er een instabiel bekken aan over. Nu is ze 18, een heel lief, eerlijk paard. Een allemansvriendje..., maar ze heeft maar een ruiter.....

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:25

Hoi Gaellehtc, een bonte merrie van Rex Magna. Heb je een foto?
Wat grappig dat ze als veulen zo groot was want in je profiel staat dat ze maar 1.64 is.

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 21:39

We hebben al contact gehad Evelijn, echt heel erg toeval ja en vind het super leuk om te horen waar hij vandaan kwam! Maar Zeus is idd ook vaak zenuwachtig, als je dan zelf kalm blijft wordt hij ook veel zekerder. Maar als je zelf ook bang wordt, raakt ie helemaal van slag :P

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:43

Ik heb een dochter van Rex Magna gehad. Helaas leeft ze niet meer. Foto staat in mijn profiel.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:07

@Susan, nee heb nog nooit een oproep gedaan om te zoeken, die broer staat pas ook sindskort op paardenfokken. Ik heb zelf Kafka erop gezet en maandje terug zag ik dat er twee andere nakomelingen van Festa (Kafka's moeder) erop staan.
@MissDesign leuk dat je nu weet waar hij vandaan komt.
Kafka heeft net als Zeus dat als jezelf zenuwachtig wordt het helemaal niet vertrouwd. Was dus heel gedoe toen ik voor een wedstrijdje paard op de trailer wilde zetten :+
@Wamhorse, Je bedoelt Faith? die lijkt best wel op Zeus.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:11

Ja klopt ik bedoel Faith. Faith was ook echt een joekel van een paard maatje xxl. Die grootte was ook een van de redenen waarom ik haar zo cool vond haha. En welke is Zeus, dat zwarte paard?

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:42

Evelijn schreef:
Hoi Gaellehtc, een bonte merrie van Rex Magna. Heb je een foto?
Wat grappig dat ze als veulen zo groot was want in je profiel staat dat ze maar 1.64 is.

Hoi Evelijn

Sara ging heel langzaam in haar groei. De bonte kleur heeft ze van haar moeder.
Ondanks dat ze maar 1.64 m is, toont ze redelijk groot. Ik ben zelf nogal groot en breed, maar als ik op haar rug zit, vragen mensen: paard waar ga je met de ruiter naartoe. Een enorme mooie zelfhouding en een hele diepe koffer. Helaas heeft ze door een val al op vroege leeftijd haar wervels zodanig beschadigd dat wedstrijden er niet meer in zitten.
Ga nu wat doen en ik zal later op de dag proberen een foto te plaatsen