Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vroeger heeft ze Z dressuur gelopen en M gesprongen. Ze heeft 2 veulens gehad, waarvan 1 in mijn bezit. Haar eerste veulen heeft met verschillende mensen ZZL gelopen en ook is de fokker hiermee een lijn begonnen waar allemaal fijne sportpaarden uit zijn gekomen. 

sambagirl schreef:Wij hebben een Rex Magna zoon op de manege. Koss, een bruine 18 jarige ruin.
In zijn jonge jaren heeft hij vierspan gelopen, nu al vele jaren een trouw beginnerspaard. Gelijkmatig maar heel introvert karakter. Heeft vrijwel nooit een blessure, kan met ieder paard over weg. Qua rijden heeft hij een lastig bouw, hij heeft een erg lange hals, waardoor hij moeilijk nagevelijk te rijden is.
Als je een klik met hem hebt, doet die alles voor je. Heb je geen klik maar laat je hem in zijn waarde, verdraagt die je als ruiter. In de vele jaren dat ik hem ken heb ik slechts enkele ruiters gezien die het toch presteren om hem helemaal over de emmer te rijden en dat doet die ook echt niets meer voor je.
Oh en hij springt voor geen meter, hij loopt eerder dwars door een hindernis, dan dat hij zijn benen optilt.
http://manegechardon.djoys-designz.com/ ... /Koss.html
edit: link naar foto

Maar... Mijne springt als de beste en heeft tijdens mijn stage bij Piet Raijmakers ook de 1.30m gehaald zonder enkele moeite.
xxsamm_x schreef:sambagirl schreef:Wij hebben een Rex Magna zoon op de manege. Koss, een bruine 18 jarige ruin.
In zijn jonge jaren heeft hij vierspan gelopen, nu al vele jaren een trouw beginnerspaard. Gelijkmatig maar heel introvert karakter. Heeft vrijwel nooit een blessure, kan met ieder paard over weg. Qua rijden heeft hij een lastig bouw, hij heeft een erg lange hals, waardoor hij moeilijk nagevelijk te rijden is.
Als je een klik met hem hebt, doet die alles voor je. Heb je geen klik maar laat je hem in zijn waarde, verdraagt die je als ruiter. In de vele jaren dat ik hem ken heb ik slechts enkele ruiters gezien die het toch presteren om hem helemaal over de emmer te rijden en dat doet die ook echt niets meer voor je.
Oh en hij springt voor geen meter, hij loopt eerder dwars door een hindernis, dan dat hij zijn benen optilt.
http://manegechardon.djoys-designz.com/ ... /Koss.html
edit: link naar foto
Haha, dit is grappig om te lezen
Mijne doet ook alles voor je als je een klik met hem hebt. Heb je die klik niet, dan doet hij ook niet veel moeite om ervoor te zorgen dat je ernaast ligtMaar... Mijne springt als de beste en heeft tijdens mijn stage bij Piet Raijmakers ook de 1.30m gehaald zonder enkele moeite.
Gelukkig gaat dressuur hem toch gemakkelijker af![]()
Qua karakter is het echt een knuffelbeest, houdt ie niet van water, stressgevoelig en een beetje eenkenning. Hij houdt ook niet zoveel van mannelijke personen, maar ik had in een vorig topic ook al gelezen dat dat schijnbaar in de afstamming zit. En zo heel af en toe is het een enorme schijterd voor elke vlieg die er voorbij komt
en.... Koss heeft ook een vliegangst!! Als die in de zomer ook maar 1x gestoken wordt dat moet die naar binnen want dan is er geen land mee te bezeilen.... Hij krijgt daar ook wel een soort allergische reactie van (enorme schijven)

Evelijn schreef:Hoi Gaellehtc, een bonte merrie van Rex Magna. Heb je een foto?
Wat grappig dat ze als veulen zo groot was want in je profiel staat dat ze maar 1.64 is.