hengst kimberley

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cjb

hengst kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 14:53

quote uit de hengstenfolder van de pretendenthoeve

"Kimberley heeft in het verleden weinig kansen in de fokkerij gehad. Ondanks het geringe aantal
dekkingen (en slechts 267 KWPN geregistreerde veulens), heeft Kimberley een mooi aantal Z- en
subtop dressuurpaarden gebracht." Dekgeld €950

Volgens mij gaat hij voor die 950 euries nog steeds geen kans krijgen.
Als hij voor rond de 600 wordt aangeboden denk ik dat ze hem meer kans gaan geven.

Wat is jullie mening hierover?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:32

Ben het helemaal met je eens!
Er zijn hengsten die tijdens hun leven erg worden onder gewaardeerd. Maar om zo'n oude hengst dan nu weer aan te bieden voor zoveel geld? Ik denk niet dat hij veel klandizie krijgt eerlijk gezegd. Mag zijn dat hij qua bloedvoering goed bij een merrie kan passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:45

Het zou geen slecht idee zijn om hem iets goedkoper aan te bieden, misschien dat hij dan ook wat Gelderse merries meepakt, de dekgelden van die hengsten zijn toch iets lager, er zit wat volbloed in maar op een klassieke merrie zullen zijn klassieke genen vast meewerken aan een Gelders type. Ik weet niet of Van Norel daar op zit te wachten, maar het opent wel kansen. Ik vind het een mooie hengst, ik hoop dat hij wat kansen krijgt. Ik vraag me eigenlijk af wat toen de tijd de reden is geweest dat de fokkers hem lieten staan.

Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:34

Ik vraag me af of de fokkers hem alleen laten staan om het dekgeld.

Denk dat de meesten toch ook veel problemen hebben met het karakter van deze hengst.

Anoniem

Re: hengst kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:59

Wat is er mis mee? Die Cabochon's zijn toch meestal poeslief?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:59

Of met het achterbeen...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:52

Kimberley is zeker niet de makkelijkste. Hoe het verder zit met Cabochon's weet ik niet.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:36

Cabochon's zijn super lief heb ik me laten vertellen.

Ik denk ook wel dat ze hem om het geld laten staan. Hij fokt klassiek, dat wil niet iedereen. En dan nog veel geld ook. Ik zou er best eens een Gelderse mee willen fokken, ben zat leuke foto's van nakomelingen van hem tegen gekomen, die ik super mooi vond.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:37

of met zijn keuringsraport

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 14:17

Keuringsrapport zegt mij niet alles. Welke merries heeft de hangst aangeboden gekregen??
Ik ben van mening dat de meeste fokkers toch de modernere hengst. Of nieuwe hengsten die net gekeurd zijn.

wat overblijft zijn de fokkers die eens een veulen willen fokken. Of die wat tegenslag hebben gehad bij eerdere dekkingen en die nu denken een leuke hengst voor niet al te veel.
In beide gevallen valt deze dus ook al af met een dekgeld dat hoger is als de jonge hengsten. Zou mij verbazen als hij meer als 10 dekkingen krijgt. Merries in eigendom van van norel niet meegerekend.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:44

ik bedoelde zijn rontenkeuring.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:45

m: KIMBERLEY Rijpaardtype
Resultaten röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 3
Sesambeentjes lateraal rechts 3
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 3
Sesambeentjes mediaal links 3
Kogel/arthrose rechts 1
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 1

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 18:36

oké, das niet al te best.

Is dat dan 950 euro waard????????????????
of heeft van norel een te grote voorraad oud hooi dat op moet.
neem aan dat hij net zoveel eet als een goeie hengst.
Wat is de gedachte hierachter?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:43

Jaren terug zag ik Kimberley onder Imke Bartels lopen,
op een hengstenshow in Exloo. Wist nog heel goed dat ze hem in de achterste
bak moest losrijden, omdat hij constant explodeerde, en overal naar trapte
waar hij maar kon....Steigeren...Bokken... :n

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:35

Ik zou mijn merrie om zijn karakter er nooit bij doen. Ik heb hem op stal en in omgang meegemaakt. Het was niet voor niks dat men op zijn tijd met een bezem de stal in gingen. Ik ken hem uit de periode 1997/1998 en was altijd bijten enmet de mond open op je af op stal. Ik snap niet dat deze hengst nog goedgekeurd is. Men heeft wel beter hengsten op wacht gezet/afgekeurd voor mindere redenen. Ook op basis van zijn foto's zeg ik nee!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:44

ik heb ooit een erg mooie merrie gezien van kimberley nou ben ik geen fan van de hengst niet door t karakter maar door de bewegingen die hij door lijkt te geven. Ook deze merrie had een lichte franse stand maar was vreselijk aan het maaien met het onderbeen daar waren we al bang voor en hebben haar doordoor niet gekocht.

De rontgern uitslag vind ik ook niet positief, zowiezo vind ik 950 te veel.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:13

Deze hengst stond toch in het verleden voor 600 euro aangeboden ?
Hij is pas verkocht en zie nu idd dat zijn dekgeld omhoog is.

Als ik dit zo zie word ik daar ook niet vrolijk van maar neem niet weg dat ik het nog wel een pracht hengst vindt.
De ruiter op paard zie foto kon er goed mee overweg en was een genot om naar tekijken.

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:19

Mijn Kimberley merrie is zeker ook niet de makkelijkste, maar als ze loopt dan loopt ze ook echt.
het is de vos merrie in mijn profiel

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:51

Ik zelf had een paar jaar geleden bijna een merrie gekocht die afstamde van deze hengst. Koffievos niet heel erg groot, super karakter en was daarbij Z2 maar hoger opgeleid. Ik was erg gecharmeerd van deze merrie maar ze was helaas gigantisch afgekeurd op de foto's. Het was een enorme domper voor me en heb daarna maar mijn zoektocht stop gezet omdat ik op dat moment zeker wist dat alles wat ik daarna nog zou zien tegen zou vallen vergeleken met die merrie. Ik moet wel zeggen, die merrie heeft wel enorme indruk op me gemaakt. Ze was erg werkwillig en het was gewoon heerlijk om op deze merrie te mogen rijden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:51

Nou moet mij ook iets van de lever. Waarom Jazz wel en Kimberley niet? Jazz is ook niet geschikt voor elke ruiter!

Ik heb een zoon van Kimberly en ik was niet onder de indruk hoor, toen ik de papieren van mijn nieuw verworven anderhalfjarige ruintje zag. Wie noemt er zijn hengst nou Kimberly! Haha. Maar idd, alle kinderen van Kim zijn goed in dressuur. Ze kunnen een recreatieve ruiter zoals ik, die net dat beetje meer uitdaging wil en niet de potentie en allure heeft die Edward Gal en Adelinde wel hebben, een ontzettend leuk uitdagend dressuurpaard geven. Dus ik ben van mening dat deze hengst zijn geld waard is. Ik hoop dat hij nog meer zal dekken en dat er meer van komen.

Mijn paard is een heel makkelijk en goudeerlijk beest, mits ik hem met begrip en respect behandel. Ik ben met paarden opgegroeid en toch is dit paard een paard wat me over een heleboel dingen heeft laten nadenken. Ik ben er nog paardvriendelijker door geworden. Ik moest wel! Sam is niet éénkennig, maar boordevol mensenkennis en hij is super werkwillig en slim, maar je moet wel duidelijk zijn en concequent. Als je het fout doet, doet hij dat ook op een goudeerlijke manier. Hij bokt niet, steigert niet enzo. En ik kan met hem het bos in én op concours. Een allrounder dus en een super paard voor diegenen die houden van een beetje dressuur, maar ook voor een bosrit. Ik wil ook kijken wat ie van Endurance vindt. Voor mij een zware, maar heel goede leerschool waar ik mijn levenlang plezier van zal hebben.

En foto's? Tja, de mijne is nu bijna 11 en voor een krats gekocht. Dus nooit foto's gemaakt. Ik heb nog nooit medische problemen met hem gehad en hij is nooit, nooit (!) kreupel! Maar mss zijn de foto's dus ook wel schokkend. Foto's zeggen in mijn ogen heel weinig. Als hij nu dood neervalt heb ik 10 jaar plezier gehad.

Ow en Sam en ik zijn niet hoog in de dressuur, maar dat komt omdat ik dus geen ruiter ben die heel vaak op concours gaat. Faalangst breekt mij op. De afgelopen jaren had het gezin ook de voorkeur. Pas sinds kort zijn we weer aan het spijkeren aan hogere resultaten, maar Sam was met mijn bijrijdster ook klaar om aan de M1 te beginnen, en dat binnen nog geen jaar!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:45

Kimberly werd gisteren gepresenteerd op de hengstenshow van Van Norel. De hengst toonde zich echt super! Hij verkeert in erg goede conditie. Ik ben benieuwd of hij nu meer gebruikt gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:49

Een paar weken terug was ik bij van Norel om hem te bekijken, op een gegeven moment ging de telefoon en kreeg ik de hengst in mijn handen gedrukt :D
Kan niets anders zeggen als dat hij gewoon rustig en goed opgevoed was, niks bijten of wat dan ook.
Ik vind alleen het dekgeld te hoog, er zijn betere hengsten voor minder te krijgen....

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:11

Ja volgens mij ook maar omdat er paarden die hij gefokt heeft in de Z rijden gaan de prijzen omhoog denk ik!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:35

Ook ik vind de hengst erg mooi maar ook erg van het rontgenraport geschrokken. Ik ben wel benieuwd hoe de nakomelingen hier op scoren...maar dat zal met het geringe aantal nakomelingen niet bekend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:06

En hoe de hengst is, dat is van ondergeschikt belang aan hoe hij fokt. Als er hele [naam] en brave van komen, dan maakt een beetje hengstengedrag van papa zelf mij niet uit.

Maar dat rontgenrapport is idd beroerd.