Ik heb zelf een nakomeling van E.Ramano (v. Ramzes) en ik was benieuwd of er misschien nog meer mensen zijn die nog een nakomeling hebben van deze hengst. Ik ken er zelf wel een paar, oa Romantico. Maar deze is helaas overleden.
Mijn merrie is nu 17 jaar, maar nog harstikke fit. Hier een foto van mijn dame:
Ik had een ruin die als grootvader ( van moeders kant...) E.Ramano had ( Esteban x E.Ramano) Nooit geweten dat dit een NRPS hengst was..... weer wat geleerd dus.....
Mijn broers fokten vroeger altijd met Ramano! Overgens E. Ramano was de KWPN naam, bij het NRPS was het gewoon Ramano
Zij hebben uit een New Forrest merrie 3 Ramano nakomelingen gefokt, 2 merries en een hengst (ruin). Als eerst in 1986 ongeveer dacht ik Rocky (v. Ramano, mv. Kantjes Sjonnie), hij is veulen en jeugdkampioen in Vrouwenpolder geweest en in Ermelo uiteindelijk als jaarling reserve jeugdkampioen geworden. Hij is uiteindelijk verkocht naar Brabant voor de sport en bij Cobie van Baalen ingereden en in training geweest. Hij is meerdere malen Z geweest en heeft ook in het A-kader dressuur pony's gelopen. Of hij nog leeft durf ik niet te zeggen. Dan hebben we een merrie gefokt, Ramona (v. Ramano, mv. Kantjes Sjonnie). Zij was niet speciaal, had wel een heel erg fijn en meewerkend karakter maar niet dat beetje extra qua uitstraling. Dit was wel een merrie waar je iedereen veilig mee weg kon sturen. Zij was van begin jaren 90. Exacte jaar weet ik niet meer En dan het derde en laatste veulen, uiteindelijk ook van de laatste jaargang van Ramano, dat was Ramilde. Als veulen is zij niet naar de keuring geweest, als 2 jarige werd zij Jeugdkampioen in Vrouwenpolder. Helaas waren toen de regels nog dat een pony 25% arabisch bloed moest voeren en had ze nét te weinig om opgenomen te mogen worden, later zijn die regels veranderd en toen hebben we het niet meer gedaan. Met haar hebben we veel afgezien, ze had een écht karakter. Maar had je haar voor je gewonnen, dan deed ze echt alles voor je! Haar heb ik zelf ingereden en ben met haar tot de M2 dressuur gekomen, helaas door mijn leeftijd ben ik met haar gestopt. Ze is verkocht toen ik 19 was nu 7 jaar geleden. Ze loopt nog steeds in de sport en haar karakter is ook niet veel veranderd.
Ulissa
Geplaatst: 30-12-09 12:15
Alikesflame schreef:
Eldine zij is niet van mij maar met haar zoon heb ik mijn Romantic Popcorn merrie gedekt.
Een dochter van Kameraad en lijkt best wel op Eldine
leunuslier
Geplaatst: 23-01-10 17:54
Beste mensen,
grappig om dit alles te lezen. Wij hebben Ramano bijna 27 jaar op stal gehad. Gekocht door mijn opa in 1966 als 3-jarige en in 1992 overleden. Ik ben zelf van 1981 dus ben echt met hem opgegroeid. Was echt een topper. Ik ben hem ook enkele keren op hengstenshows voorgebracht met als hoogtepunt in Ermelo op de hengstenkeuring. Mooi om te lezen dat hij zijn goede eigenschappen heeft doorgegeven.
Zou wel erg gaaf zijn! Heb zelf maar 2 foto's van Ramano, die ik op internet heb gevonden.
evenvoor1x
Geplaatst: 28-01-10 22:56
Beste mensen, Bij toeval kom ik op dit topic. Voor iedereen die aan Ramano geweldig goede herinneringen heeft heb ik nog 2 foto's van Ramano uit ons foto album.
De foto's zijn gemaakt op de NRPS hengstenkeuring van 1991. Op deze foto's is Ramano 28 jaar oud. Hij is hier aan de hand van leunuslier.
Helaas heeft Ramano bij het NRPS nooit de waardering gekregen die hij verdiende. Heel jammer.
Zijn bloed is echter nog niet helemaal uitgestorven. Als alles goed gaat verwachten we eind februari een veulen uit een Ramano merrie. Deze merrie is nu 23 jaar oud. Deze merrie heeft al een kleine bijdrage geleverd in het in stand houden van het Ramano bloed. Om Ramano voor de ponyfokkerij te behouden is ze in 2007 en 2008 gedekt door FS Don't Worry. In 2008 en 2009 heeft dat 2 absolute toppony's opgeleverd. Beide merrie, dus er kan nog weer een ponylijn met Ramano bloed komen.
Foto Ramano 1991. 28 jaar oud en zijn laatste deelname aan de HK.
Sorry: ik krijg de foto's er niet op. Ik heb al van alles geprobeerd, maar blijkbaar niet het goede. Misschien kan iemand even uitleggen hoe dat werkt.
Bedoel je de hengstenkeuring in Ermelo? Dat was ik inderdaad, als snotaap van 10! Die foto's stonden heel groot in het Agrarisch Dagblad als ik het me goed herinner. Goede PR-stunt van mijn vader was dat trouwens.. Ik kan me nog goed herinneren dat ik ging oefenen met Ramano en dat hij op de keuring zelf ineens als een razende ging lopen om zich te showen. Ik moest alle zeilen bijzetten om hem bij te houden. Die foto's zitten in een collage die bij mijn ouders staat.
Ik kan je overigens niet helpen met die foto's, want ik moet dat zelf ook nog uitzoeken.
evenvoor1x
Geplaatst: 29-01-10 00:28
Nog even weer wat geprobeerd. Leunuslier: een mooi verhaal. Dat doet het altijd goed voor de PR. We hebben deze foto na afloop gemaakt. We hebben er nog een paar. Daar staat Ramano niet helemaal op, maar alleen zijn hoofd. Jij staat dan bij zijn hoofd.
evenvoor1x
Geplaatst: 29-01-10 00:59
Hallo Leunuslier, Ik heb je even een PBtje gestuurd. Maar ja.....of die nu ook aangekomen is. Zou je dat even willen laten weten. Bedankt.
leunuslier
Geplaatst: 29-01-10 01:00
Dank je, mooi aandenken. Wij hebben vele foto's en zelfs nog enkele video's (ook van die keuring in Ermelo geloof ik) dus zal zeker eens bij mijn ouders gaan zoeken.