nakomelingen v.Carland (Contender x Landgraf 1 x Reichsgraf)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

nakomelingen v.Carland (Contender x Landgraf 1 x Reichsgraf)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:56

Hallo bokkers :D

Ik ben erg benieuwd of er meer bokkers zijn die ervaring hebben met nakomelingen van Carland en dan ben ik vooral benieuwd hoe ze in hun karakter zijn en hun springmanieren.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar kwam weinig uit. Alleen hele oude topics.
Alvast bedankt!

Nimber

Re: nakomelingen v.Carland (Contender x Landgraf 1 x Reichsgraf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:46

Ik ben een trotse eigenaar.
Ik ben een beetje verliefd op mijn merrie. Zij is een 6 jarige uit een Discontomerrie via de lady Cara stam.

Afbeelding
Sinds februari is zij in mijn bezit en in April zijn we L1 gestart.
Inmiddels rijden we alweer M1 en dat gaat erg goed (2 weken terug nog 209 punten)

Afbeelding

Ze is super lief en knuffelig in de omgang. Onder het zadel is ze heel snel. Ze wil alleen maar lopen en nogeens lopen. Ze is behoorlijk heet maar das goed hanteerbaar ze zal niet snel bokken of iets.Voor ze bij mij kwam was ze niet verkeersmak of ooit het erf af geweest maar ze gaat het verkeer in en het bos in alsof ze het jaren doet. Voorop en ze kijkt gewoon niet eens zo nuchter.

Zelf ben ik geen springer ik vind het dood en dood eng maar doordat zij het zo leuk vind en het ook erg goed doet durf ik steeds meer.Ze stopt nooit en springt alles ookal rijd ik er eerst 5 keer voor weg voordat ik pas echt durf.
De 6e keer gaat ze er net zo braaf weer opaan en springt dan.

Afbeelding

Afbeelding

kortom ik doe er alles mee. We hebben nu een tripalon uitgereden (5e prijs) en Broekelo gereden (van de 127 starts slechts 26 foutloos en wup ook )
Maar ik heb ook de eper4 daagse gereden tussen alle andere paarden en aanspanningen vind ze net zo gezellig.

Van een paard als What's Up wil ik er wel 100 hebben.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 08:14

Wat een leuke merrie :D Is het een typische karaktereigenschap van carlands dat ze heet zijn?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:20

Op mijn werk staat ook een Carland die is ook wel heet maar iets minder fel dan die van mij. Terwijl die dan wel weer iets meer wil kijken

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:23

Ok, ik heb onlangs een Carland merrie meegemaakt die zo uit de opfok kwam, onwijs nuchter en wilde maar al te graag aandacht van mensen terwijl ze weinig in hand geweest was.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:26

Nou heet zijn is IMO geen typisch Carland eigenschap!

Mijn Carland is typisch een springpaard, ik heb werkelijk nog nooit zo'n fijn paard gehad. Paard heeft een gouden karakter, is altijd werkwillig, maar altijd cool in het hoofd. Gewoon een heerlijk paard! Ze is 'heet' in het parcours, maar dat is werklust. Ze is altijd precies goed qua temperament!

2 weken terug in het parcours:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 05-11-09 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:28

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:29

Abercrombie schreef:
Ok, ik heb onlangs een Carland merrie meegemaakt die zo uit de opfok kwam, onwijs nuchter en wilde maar al te graag aandacht van mensen terwijl ze weinig in hand geweest was.

Zo ken ik mijne ook! Ze is inmiddels 5 jaar oud, maar ik heb haar als 3 jarige zo uit het land gekocht, paard was direcht ontzettend nieuwsgierig en leergierig!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:36

Heb je topics gezien Iorrr toen ik de zoekfunctie gebruikte, mooi dier ook!! Super hoor.

Is ze inmiddels verkocht?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:36

Is Carland nooit voor het KWPN dekbrevet gegaan??

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:39

Nee ze is niet verkocht... Is ook absoluut niet actief te koop. Heb er op het moment namelijk maar één... :) Heb net een 3-jarige gekocht, maar die is zo groen als gras. Die krijg je nog niet eens in je eentje een deken op, dus laat staan dat ik daar gauw op zit.

Zazu is bovendien zo'n topper dat ik neit eens weet of ik haar wel kwijt wil... :D Als het perfecte baasje zich aandient is ze te koop, maar anders blijft ze fijn bij mij! :D
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 05-11-09 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:39

Abercrombie schreef:
Is Carland nooit voor het KWPN dekbrevet gegaan??

Voor zover ik weet niet nee...

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:43

Ik rij ook een Carland merrie.. Carland x Cabochon is het..

Het is echt een karakterpaardje. Aan de ene kant een superhete kikker :D Maar wat een hart! Echt een hart van goud, gaat altijd af op de sprong. Is op de sprong supersnel in het voorbeen en heel voorzichtig. In de omgang wat drammerig, dat heeft haar volle broer die op dezelfde stal staat ook wel.. Tutten vindt ze heerlijk, als ik haar vlecht voor concours is ze echt superlief.
Ben heel blij dat ik de kans heb gekregen haar te rijden!

Kennis van mij heeft ook een Carlandmerrie, die merrie is juist heel braaf en gemoedelijk. Springt prima :j

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:44

Iorrr schreef:
Nee ze is niet verkocht... Is ook absoluut niet actief te koop. Heb er op het moment namelijk maar één... :) Heb net een 3-jarige gekocht, maar die is zo groen als gras. Die krijg je nog niet eens in je eentje een deken op, dus laat staan dat ik daar gauw op zit.

Zazu is bovendien zo'n topper dat ik neit eens weet of ik haar wel kwijt wil... :D Als het perfecte baasje zich aandient is ze te koop, maar anders blijft ze fijn bij mij! :D

Ik geef je groot gelijk!!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:45

marionnnn schreef:
Ik rij ook een Carland merrie.. Carland x Cabochon is het..

Het is echt een karakterpaardje. Aan de ene kant een superhete kikker :D Maar wat een hart! Echt een hart van goud, gaat altijd af op de sprong. Is op de sprong supersnel in het voorbeen en heel voorzichtig. In de omgang wat drammerig, dat heeft haar volle broer die op dezelfde stal staat ook wel.. Tutten vindt ze heerlijk, als ik haar vlecht voor concours is ze echt superlief.
Ben heel blij dat ik de kans heb gekregen haar te rijden!

Kennis van mij heeft ook een Carlandmerrie, die merrie is juist heel braaf en gemoedelijk. Springt prima :j

Ik hoop dat die ruin die ik kan gaan oppakken ook zo braaf en gemoedelijk is :j
Hij komt als ik me niet vergis uit een Emilion merrie maar dat weet ik niet zeker.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:46

Wij hebben een 5 jarige Carland ruin uit een Obsession x Raimond merrie. Merrie is 1.62, de Carland 1.78.
Heeft heel veel vermogen en instelling. Over het algemeen komen er bloedpaarden van Carland maar af en toe zit er een grote tussen.

Afbeelding

http://www.paardenfokken.nl/profiel/sho ... rseid=9262
Laatst bijgewerkt door dots83 op 05-11-09 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:46

Haha ja is lastig, maar ik ben gekker met haar als dat de bedoeling was... Ik heb haar gekocht als 'handelspaard', dus goed inrijden en dan weg doen, maar het is zo'n lekker dier dat ik haar alleen het allebeste gun. IMO is dat een jong meisje die lekker veel van haar kan leren of iemand die bang is, daarbij is een eis dat er weidegang en maatjes zijn...

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:49

Abercrombie schreef:
Ik hoop dat die ruin die ik kan gaan oppakken ook zo braaf en gemoedelijk is :j
Hij komt als ik me niet vergis uit een Emilion merrie maar dat weet ik niet zeker.

Dat hoop ik dan ook voor je :D
Het kan blijkbaar alle kanten op.

Ik heb nog een tijdje een Emilion-ruin gereden. Heel lief :j Kon rustig aan een lang teugeltje naar het bos, en vond tegelijk springen het mooiste wat er bestond :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:52

Tot nu toe allemaal bruine!

Ik heb wel een foto van die ruin maar die staat nog letterlijk in de bosjes op die foto, ik zal de foto er even bij halen

@ Iorrr, klinkt als een paard voor mij als ik het zo hoor :D

@ marionnn, volgens mij ken ik zijn halfzus uit dezelfde emiolion merrie en die is wat kijkerig, maar volgens mij wel erg braaf en die springt echt super. Maar weet dus niet 100% zeker of het dezelfde merrie is. Moet ik nog even navragen is al even geleden dat ik het er over gehad heb.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:53

De Carland ruin letterlijk nog in de bosjes in de opfok

:=

Afbeelding

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:53

Ik ken veel Carlands, maar die ik ken zijn allemaal cool in het hoofd, tonen veel vermogen en veel inzet en zijn makkelijk te rijden dus komt vast goed abercrombie!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:54

Abercrombie schreef:
@ Iorrr, klinkt als een paard voor mij als ik het zo hoor :D
.

Haha nou je mag altijd een keer komen kijken hoor ;) Ik weet zeker dat je er zo mee weg stuurt!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:56

Abercrombie schreef:
Tot nu toe allemaal bruine!

'mijne' is niet bruin hoor :D

Afbeelding

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:56

Haha en dan mezelf lekker maken met iets wat ik niet kan betalen waarschijnlijk :+

Vind het wel echt een aansprekend paard, als je die actief gaat verkopen vind je daar echt iemand voor :j

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:56

He de eerste schimmel! Leuk! Ze zijn wel allemaal knap he :j