Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:21

Wie van jullie heeft een nakomeling (gehad) van Kreator xx?
Helaas werd deze zwarte volbloedhengst zijn eerste jaren in Nederland niet erg positief beoordeeld, maar inmiddels is hij goedgekeurd bij het KWPN.

Uit zijn eerste twee jaargangen heb ik nakomelingen gezien die allemaal extreem goed konden springen en werkelijk een super instelling hadden.
Daarom waren wij zo enthousiast dat we hadden besloten een Numero Uno merrie met hem te laten dekken. Dit veulen is inmiddels 4 jaar en is werkelijk onze oogappel.

Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) is afgelopen jaar zadelmak gemaakt, wat ze heel goed oppakte. Gelijk de eerste x longeren begreep ze wat er van haar verwacht werd. Daarna hebben we haar weggebracht naar iemand die met veel rust en vertrouwen zadelmak maakt en ze heeft nooit 1 stap verkeerd gezet.

In december heeft ze "zwangerschapsverlof" gekregen en nu haar veulen 3 maanden is, heb ik haar weer opgepakt. Zadeltje erop en wegrijden, zonder ook maar 1 poging om te bokken.

In juli gaat ze voor de halfbloedkeuring in Tolbert, we zijn zeer benieuwd wat de jury van haar vind!

Nu ben ik nieuwsgierig hoe andere Kreators het doen in de sport en op keuringen! Zijn ze allemaal zo intelligent en werkwillig?

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:21

Mijn schoonvader heeft een nakomeling van Kreator uit een Burggraaf moeder. Deze merrie is nog niet onder het zadel en ook nog niet op de keuring geweest (maar dat ligt meer aan mijn schoonvader en zijn verhoudingen met het KWPN haha...) maar het is wel een bloedmooi paard. En ze kan niet allen springen, maar beweegt ook nog eens super. Volgens mij heeft mijn schoonvader dit jaar ook weer bij Kreator gedekt maar ik zal het hem eens vragen want hij heeft er ondertussen zoveel dat ik ze niet allemaal meer uit elkaar kan houden :+

Carmen85

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 23:50

Wat leuk om te horen dat die kreator ook zo mooi is en goed beweegt. Zou het leuk vinden om meer verhalen te horen van nakomelingen van Kreator. Misschien heeft iemand foto's? Ik moet zelf nodig uitzoeken hoe ik de foto van Arany erop zet. Wordt vervolgd....

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:39

Jammer dat er niet meer bokkers zijn die een nakomeling van Kreator hebben of kennen.... Zou het leuk vinden om er meer over te weten!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:57

Haj, Hier ook een bokker met een kreator afstamming. Helaas nog geen keuringen gelopen met haar, maar wordt in de toekomst zeker weten gedaan.

Het betreft mijn 4jarige merrie van Kreator XX en Pretty Women XX.

Wat leuk om te lezen dat de nakomeling van jullie ook zo werkwillig en makkelijk is.
Voor meer vragen oid, stuur maar een pb.

Gr

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:53

Hé wat leuk! Ik was even op zoek naar je paarden op horsetelex, maar kan haar niet vinden. (Verder niet nieuwsgierig hoor ;-))

Ga je ook wedstrijden met haar starten?

Ook nog even een update m.b.t. de keuring: Helaas is ze niet ster verklaard, maar ze krijgt nog een herkansing van het stamboek aangezien de omstandigheden in Tolbert niet zo gunstig waren om paarden te keuren. (natte bodem, paarden die onderuit gingen etc) Ze had wel goede punten voor het springen!

Haar veulen is doorverwezen naar de nationale veulenkeuring in Ermelo en eindigde daar ik de middenmoot. Wij waren dik tevreden!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:54

Carmen85 schreef:
Hé wat leuk! Ik was even op zoek naar je paarden op horsetelex, maar kan haar niet vinden. (Verder niet nieuwsgierig hoor ;-))

Ga je ook wedstrijden met haar starten?

Ook nog even een update m.b.t. de keuring: Helaas is ze niet ster verklaard, maar ze krijgt nog een herkansing van het stamboek aangezien de omstandigheden in Tolbert niet zo gunstig waren om paarden te keuren. (natte bodem, paarden die onderuit gingen etc) Ze had wel goede punten voor het springen!

Haar veulen is doorverwezen naar de nationale veulenkeuring in Ermelo en eindigde daar ik de middenmoot. Wij waren dik tevreden!

Wat super.

Ja ik ga zeker weten wedstrijden met haar starten. Waarschijnlijk volgend jaar rond oktober. Ze is nu net een maand onder het zadel, dus kan nog niet heel veel erover zeggen. Eerst in het nieuwe jaar maar onderlinge wedstrijden rijden en zien hoe dat gaat.

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:46

Meld me ook !!

Heb zojuist een kreator gekocht, hij is ook nog eens toevallig gefokt door onze staleigenaar.
Als alles goed is ( gekeurd / verzekerd enzo ) komt ze eind vande maand op stal !

Het is echt een superfijn paard, merrie, 1.67, kreator x legaat , donkerbruin en superlief en zit als een huis.
Ze is nu 6jaar dus kan er voorlopig mee voorruit, ben benieuwd, ze is heelallround kan lekker bewegen en ook
goed springen .............

Ben echt heel blij mee heb al twee "miskopen"gehad en hoop hier meer geluk mee te hebben ........

Heb helaas nog maar een foto van haar maar toen was ze net onder het zadel, zal binnenkort nieuwe foto's plaatsen

Afbeelding

Kan inderdaad niet veel info vinden over kreator maar schijnt wel fijne paarden te geven !

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 01:34

VALINSKY schreef:
Meld me ook !!

Heb zojuist een kreator gekocht, hij is ook nog eens toevallig gefokt door onze staleigenaar.
Als alles goed is ( gekeurd / verzekerd enzo ) komt ze eind vande maand op stal !

Het is echt een superfijn paard, merrie, 1.67, kreator x legaat , donkerbruin en superlief en zit als een huis.
Ze is nu 6jaar dus kan er voorlopig mee voorruit, ben benieuwd, ze is heelallround kan lekker bewegen en ook
goed springen .............

Ben echt heel blij mee heb al twee "miskopen"gehad en hoop hier meer geluk mee te hebben ........

Heb helaas nog maar een foto van haar maar toen was ze net onder het zadel, zal binnenkort nieuwe foto's plaatsen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWU8SKOV.jpg

Kan inderdaad niet veel info vinden over kreator maar schijnt wel fijne paarden te geven !

Wat een plaatje.
Lijkt wel een beetje op mijn merrie van 4.
Is alles rond? Of ben je nog in afwachting van keuring endergelijke? Ben eerlijk gezegt ook benieuwd naar meerdere foto's
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 01-01-10 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit quote gehaald

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 01:36

[quote="Carmen85"]Hé wat leuk! Ik was even op zoek naar je paarden op horsetelex, maar kan haar niet vinden. (Verder niet nieuwsgierig hoor ;-))

Op horse telex staat ze wel, maar heb alleen wegens tijdgebrek nog steeds niet de moeder ingevuld. Er staan 4 verswchillende 'pretty women', dus wist toen niet welke ik moest hebben (papieren niet bij de hand) en de laatste tijd eigenlijk nog niet echt aan gedacht om te veranderen. Zal vd week het ff gaan veranderen.

loes_united

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:54

Vriendin van mij heeft er 1 staan.. springt er L mee en paardje is 7 jaar oud.. kwa bouw wel een correct paard, maat wel erg fors.
Verder wil hij wel werken maar hogerop komen zal die niet doen.. de kwaliteiten zijn er gewoon niet..

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:08

loes_united schreef:
Vriendin van mij heeft er 1 staan.. springt er L mee en paardje is 7 jaar oud.. kwa bouw wel een correct paard, maat wel erg fors.
Verder wil hij wel werken maar hogerop komen zal die niet doen.. de kwaliteiten zijn er gewoon niet..

Toch ook wel allround als ik jou zo hoor ....
Ik heb er net een gekocht en is inderdaad wel forser gebouwd maar is ook Z1 gestart ( 1 keertje) met winst, gewoon een
heel braaf allround paard, misschien niet voor het hogere werk maar ik ben er zeker wel blij mee, verder heeft ze een
super instelling / karakter waarschijnlijk van haar moederskant ( kreator x legaat ) ik heb hiervoor een stravinsky gehad maar
die was wel erg heet .....
Ben zelf redelijk ervaren maar wel 50jaar ( jong haha ) dus voor mij is de kreator prima !

Heb nog wel een bijna tweejarige zwarte hengst ( valdez x sultan ) maar zie ik mezelf ook niet meer aanrijden, als je nog
misschien iemand weet voor deze hengst ?
Je zit toch in de handel ? mag voor een redelijke prijs weg .......

Afbeelding
valdez

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 10:05

@ valinsky

Ik ben wel heel benieuwd naar foto's van jouw kreator! Heb je haar inmiddels al op stal staan?

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:25

Carmen85 schreef:
@ valinsky

Ik ben wel heel benieuwd naar foto's van jouw kreator! Heb je haar inmiddels al op stal staan?

Ga haar a.s. zondag ophalen, hoop dat wel de sneeuw over is ! :(
Zag dat er bij jou nummero uno inzit, echt leuk, heb jij hem echt voor het springen ?
Ik ben echt zo'n dressuurmuts, maar wanita kan ook goed springen begreep ik, lekker allrounder :D

Wij hebben zelf nog een Unaniem afstamming ( zie mijn profiel foto ) zelf gefoktte merrie die verleden naar huis is
gekomen uit de opfok, ze wordt in juni 3 jaar, grote merrie hoor ! wel een mooi paardje geworden, gaan we binnenkort
ook aanrijden ..........

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 04:45

En????????Heb je haar opgehaald? De sneeuw was weg bij ons!!!Bij jullie ook?

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 07:05

En Valinsky, heb je je knapperd al? Ben natuurlijk ook heel benieuwd naar de foto's....
Ben zelf ook wel heel geinteresseerd hierin, lijken over t algemaan hele nette, werkwilllige paarden....

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:34

Heb haar inderdaad al !!
Ze is superbraaf maar wel wakker, gisteren voor het eerst gelongeerd, ontplofde wel bijna, maar vandaag kon ik gewoon opstappen en wegrijden, ze zit super en is echt heel fijn en braaf, ben er heel blij mee ........

Ze voelt zich helemaal al thuis op stal en heeft (gelukkig) geen merriekuren ofzo
Heeft een hele aparte bles, lijkt net recht geschoren met dat zwart ......

Is wel grappig ze staat weer (thuis) op een pensioenstal waar ze ook is geboren, mijn pensionhouder is n.l. ook haar fokker
heel toevallig, er staat nog een bijna driejarige vos (halfzus) uit dezelfde moeder.
De eigenaar van de vos heeft ook de moeder van mijn merrie ( bijna 20 jaar ) en wordt gebruikt als manegelessen paard, zo braaf !

probeer van de week wel even nieuwe foto's te maken

Afbeelding
Kreator x legaat

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:59

gefeliciteerd met je nieuwe aanwisnt. Geniet ervan... Ze heb een erg leuk koppie

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 13:02

Leuk dat je je nieuwe paardje op stal hebt staan! Als ze een beetje het karakter van haar vader meegekregen heeft, krijg je er vast een heel fijn paard aan!

Die van mij hebben we inderdaad echt speciaal voor het springen gefokt (de numero uno merrie is ook van ons geweest). Waarschijnlijk ga ik haar ook sgw starten, ze kan ook heel fijn lopen dus zou ook zeker niet misstaan in een dressuurproef.
De startkaart is inmiddels aangevraagd, dus waarschijnlijk eind januari/begin februari onze eerste wedstrijd samen!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:45

@carmen85: leuk joh...veel succes met je wedstrijden. Bij mij gaat het ook al kriebelen, maar ze is net ingereden, dus dat zal in het najaar pas gaan gebeuren.
Idd het karakter van papa is ideaal. Wilde dat ieder paard dat karakter had

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:28

kimmie88 schreef:
@carmen85: leuk joh...veel succes met je wedstrijden. Bij mij gaat het ook al kriebelen, maar ze is net ingereden, dus dat zal in het najaar pas gaan gebeuren.
Idd het karakter van papa is ideaal. Wilde dat ieder paard dat karakter had

heb je gelezen dat kreator overleden is ?
Best jammer, hoort weinig over zijn nakomelingen ......
Heb mijn nieuwe kreator nu net een weekje, moet zeggen ze is wel wakker, maar wat een superkarakter, echt ideaal !

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 08:09

@valinsky:"Nee dat wist ik nog niet. Echt jammer ja.
Dat wakker zijn, is volgens mij echt een Kreator eigenschap, want die van mij is ook super wakker. Erg voorwaarts ed.

Succes met je nieuwe aanwinst

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 11:57

Goh he, ik wist ook niet dat hij overleden was! Echt balen, we hadden onze andere merrie (v. nassau) ook nog een keer met hem willen dekken.
Kreator begon ook juist in eventingkringen een beetje bekend te worden omdat zijn nakomelingen daar ook zeer geschikt voor lijken te zijn.

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:49

Carmen85 schreef:
Goh he, ik wist ook niet dat hij overleden was! Echt balen, we hadden onze andere merrie (v. nassau) ook nog een keer met hem willen dekken.
Kreator begon ook juist in eventingkringen een beetje bekend te worden omdat zijn nakomelingen daar ook zeer geschikt voor lijken te zijn.

Misschien heeft hij nog (diepvries) sperma ?
Eventing /springen ? ik ben echt een dressuurmuts en heb haar gekocht voor de dressuursport :D die van mij heeft
ook hele fijne gangen en een supergalop .......

Echt fijne allround paarden dus !!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 14:56

wat dat betreft dus idd super geschikt voor eventing, dan moeten ze eigenlijk alles kunnen.

Die van mij heeft ook fijne gangen en dat komt echt niet bij haar moeder weg. Die kreator heeft toch maar fijne paarden "gecreërd" ;-)