Darco

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellekeuh_181

Darco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:18

ik wou even vragen wat jullie van Darco vinden?
vinden jullie hem zijn nakomelingen belangrijk voor de springsport?
en soms hoor ik sommigen zeggen dat Darco qua exterieur niet mooi is.
ik zou graag jullie mening daarover hebben

ellekeuh_181

Re: Darco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:34

niemand?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:22

Darco was ne lelijke bok, daar was nie veel mooi aan, maar dat hij kon springen staat buiten kijf.

En natuurlijk stellen z'n nakomelingen iets voor, hij staat niet voor niets op nr. in het WBSF (of zoiets)!

ellekeuh_181

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:30

ik vond hem helemaal gene lelijke bok
als ik toen ik klein was had geweten wat hij bereikt had, dan was ik hem wat vaker gaan bezoeken
maarja te laat nu

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:38

Het exterieur helpt je niet direct over een hindernis heen. En of een paard mooi of niet mooi is ook niet. Het gaat erom dat hij goede sportpaarden brengt. Voor die fokkers die zich alleen inzetten voor het fokken van een keuringstopper is hij misschien niet de eerste de beste om te gebruiken. Maar om alleen maar keuringspaarden te willen fokken lijkt mij vrij onzinnig. Als je een goed springpaard wil fokken is Darco zeker een hengst die interessant kan zijn.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:37

interessant kon zijn :)

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:24

s0173957 schreef:
interessant kon zijn :)

Hij is toch gewoon met diepvries beschikbaar.

ellekeuh_181

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 12:49

inderdaad :)
hij zal altijd belangrijk blijven in de springsport
hij zal nog altijd geschiedenis blijven schrijven weliswaar door zijn zonen en dochters

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:09

De nakomelingen van darco zijn niet de allemooiste maar wel allemaal ontzettend braaf. Erg zitten fantastische springpaarden tussen. En nakomelingen van darco zetten ook hele goeie nakomelingen op de wereld.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:14

Ik ken verschillende nakomelingen van Darco en daar is ma ene bij die niet echt mooi is ( wat ramskop). Maar die springt echt super goed. Het is niet de schoonheid van het beesje die bepaald of hij goed kan springen.
De andere zijn trouwens wel mooie beesjes en springen ook goed. Vind wel dat ze nogal pittig kunnen zijn, maar dat is ook wel goed in een parcours.
Kijk ook eens naar parco.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:18

Ik heb recentelijk een kleindochter van Darco gekocht. Karakter is fantastisch(ben er als een blok voor gevallen)! Springen heb ik nog niet getest door het net zadelmak zijn/vriesweer/studie, maar als ik haar zie en voel bewegen en kijk hoe hoog haar bokkensprongen zijn in vrijheid, kan het haast niet anders dan dat daar flink wat springtalent in zit. Jammer dat mijn intresse uitgaat naar de dressuur, al gaan we best wel eens een hupsje doen.

Qua exterieur is ze misschien niet de mooiste, maar zeker niet de lelijkste, ze mag er wel zijn!

Edit; ze is inderdaad ook best 'pittig'(ik noem dat vinnig) en zeer soepel maar zal niet gaan rennen, bokken(onder het zadel) of steigeren.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:45

Mijn vriend heeft een Nonstop x Darco (ja, erg, 2x Darco dus) Heel mooi dier, donkerbruin, mooie bewegingen, super vrijspringen (ze wordt 3), heel braaf, enkel haar hoofdje valt wat tegen, en dat hoor/zie je vaak bij Darco afstammelingen.

Maar wat heeft hij ontzettend goede paarden gegeven. En ook mooie hoor!

Anouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:25

Ik ken een darco afstammeling hengst, ik vind hem persoonlijk best mooi en een goed lief karakter :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:15

Wij hebben een veulen van darco gehad. alweer meer als 10 jaar geleden. Was een hengst (Darius) is nu goedgekeurd bij het AES & Zangersheide en loopt nationaal/internationaal (1.40). Geen 'mooi' paard, maar men is het er unaniem over zijn kwaliteiten eens. Tevens was het ook geen 'schatje' om hem aan te rijden...

Prestige___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:39

s0173957 schreef:
Darco was ne lelijke bok, daar was nie veel mooi aan, maar dat hij kon springen staat buiten kijf.

En natuurlijk stellen z'n nakomelingen iets voor, hij staat niet voor niets op nr. in het WBSF (of zoiets)!

Jaa tuurlijk,ne vree lelijke bok ze,alstublieft...
Alsde da lelijk noemt (darco ) :
Afbeelding

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 09:59

Darco is niet echt 'lelijk' hij is gewoon heel klassiek & 'zwaar' gebouwd. Het is geen 'plaatje' maar kan wel ENORM springen en vererft dat goed door.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:48

Ik heb net een 3-jarige Darco merrie gekocht (vos) uit een Gentleman x Joost moeder en die is gewoon chique ! Niet zwaar gebouwd, klein hoofdje en enorm springen in vrijheid :-)

Sharonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:48

ellekeuh_181 schreef:
ik wou even vragen wat jullie van Darco vinden?
vinden jullie hem zijn nakomelingen belangrijk voor de springsport?
en soms hoor ik sommigen zeggen dat Darco qua exterieur niet mooi is.
ik zou graag jullie mening daarover hebben

Darco is een paard me veel vermogen :-)
Zelf heb ik ook een Darco gereden en da paard was voorzichtig en sprong goed..
Wel een beetje een bangescheiter maar da neemt ge erbij he :-)
xxx

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:53

coen_vh schreef:
Wij hebben een veulen van darco gehad. alweer meer als 10 jaar geleden. Was een hengst (Darius) is nu goedgekeurd bij het AES & Zangersheide en loopt nationaal/internationaal (1.40). Geen 'mooi' paard, maar men is het er unaniem over zijn kwaliteiten eens. Tevens was het ook geen 'schatje' om hem aan te rijden...

Ik heb een 7 jarige ruin van darius, niet het allermooiste paard, maar echt een super karakter, beetje boefje, maar hij is te lezen als een open boek, super springen en tot nu toe doet hij het in het dressuur ook best aardig. En zover ik weet loopt Darius nu 1.50

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:20

ik heb ook een darcomerrie gereden, maar het valt me op dat die aan 1 kant nogal sterk is. en volgens mijn lesgever is dat typisch van darco. ze kan wel goed springen maar is idd geen schoonheid maar super lief! nu rijdt er een jong meisje ermee dat vroeger schrik had van springen en dat paard loost haar gewoon over alle sprongen! superdier is dat!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:28

NIet toevallig de rechterkant, loopt ze liever linksom? Dat heeft de mijne nl

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:16

Van Darco komen zeer goede paarden alleen is het sperma niet al te best. Onder de microscoop lijkt het goed maar het doet heel weinig in de merrie.
Volgend jaar gaan wij dr ook 1 merrie mee dekken waarschijnlijk. ( Wordt nu gedekt met Plot Blue)
En in Belgie wordt vooral naar kwaliteit gekeken niet naar exterieur dus ja. En zo lelijk is hij toch ook weer niet?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:21

Ik heb ook een kleinzoon van darco.
Pracht van een beest en inderdaad met losspringen een springkanon.
Over een tijdje nog kijken hoe ie onder het zadel springt.
Het is wel een beetje een kijkerige maar op het moment dat ie bang mag zijn is weer stoer.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:30

Ik vind hem zeker niet leijk, maar bepaalde mensen vinden zijn nakomelingen niet mooi. Ik heb dus een kleinzoon van hem en daar zijn de meningen ook over verschilend, maar ik vind hem prachtig! En de mijne is net zoals de jouwe Meetje, schrikt van een blaadje maar juist weer niet als hij recht heeft om te schrikken haha, en erg kijkerig en nieuwsgierig

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:38

dots83 schreef:
Van Darco komen zeer goede paarden alleen is het sperma niet al te best. Onder de microscoop lijkt het goed maar het doet heel weinig in de merrie.
Volgend jaar gaan wij dr ook 1 merrie mee dekken waarschijnlijk. ( Wordt nu gedekt met Plot Blue)
En in Belgie wordt vooral naar kwaliteit gekeken niet naar exterieur dus ja. En zo lelijk is hij toch ook weer niet?

Tja, Darco is ook al enkele jaren dood, het sperma kan niet eeuwig goed blijven.
Dus hoe langer je wacht, hoe minder voorraad/hoe slechter de kwaliteit.

Kennis van ons heeft elk jaar een volle merrie van Darco, zonder problemen.