nakomelingen Indoctro!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:49

Binnie ziet er zeker goed uit, wel uitkijken dat ze het niet te goed krijgt hoor ;-)

Twister krijgt weer een jacht-patroon, dat bevalt me elk jaar weer prima.

Eigenlijk zouden we morgen naar die Pink Ribbon rit gaan, maar die is helaas afgelast.
Nu ga ik met iemand de Veluwe-trail rijden. Helaas wordt het niet zulk mooi weer, maar ik vind het zonde om nu geen mooie rit te maken.

Clauwwie1803

Berichten: 116
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: 't Zandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:09

Hallo allemaal, :D

Het is even geleden, maar hierbij een update van mijn Indoctro (Quite easy x Indoctro, 13 jaar)
Wij zijn afgelopen voorjaar M1 gestart en hebben inmiddels de winstpunten voor de M2 binnen.
Afgelopen zomer zat hij helaas erg slecht in het haar, maar ben overgestapt op nieuw voer (Equilin) en daar doet hij het super goed op! Hij begon spontaan uit te haren en was een behoorlijke glimworm.


Afbeelding

Ondanks dat heb ik hem vorig weekend maar wel geschoren, doe dit liever niet pas in december.


Afbeelding

Ben benieuwd hoe het met de andere Indoctro's gaat!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:18

@ clauwwie, wat ziet ie er goed uit.

ik zal vanavond niet gaan rijden, want ik ben gisteren op buitenrit geweest met een paard, van een vriend van mij ( samen) en ben behoorlijk hard gevallen.

( merrie is een nakomeling van Verdi)


die schrok van koeien, waarna toen ze stilstond, de stijgbeugelriem afbrak en ik eraf donderde.


ben afgevoerd naar het ziekenhuis, omdat ik veel last van mn bekken, onderrug en nek heb.

maar er is nog niets gevonden verder.


laten we hopen dat het verder goed gaat komen.

Clauwwie1803

Berichten: 116
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: 't Zandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:47

Ketaki schreef:
@ clauwwie, wat ziet ie er goed uit.

ik zal vanavond niet gaan rijden, want ik ben gisteren op buitenrit geweest met een paard, van een vriend van mij ( samen) en ben behoorlijk hard gevallen.

( merrie is een nakomeling van Verdi)


die schrok van koeien, waarna toen ze stilstond, de stijgbeugelriem afbrak en ik eraf donderde.


ben afgevoerd naar het ziekenhuis, omdat ik veel last van mn bekken, onderrug en nek heb.

maar er is nog niets gevonden verder.


laten we hopen dat het verder goed gaat komen.



Sterkte! Hopelijk valt het allemaal mee!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:06

Ik heb een (kijkerige) nakomeling van Indoctro. Nu heb ik mij laten wijsmaken dat ze allemaal zo zijn, wat vinden jullie daarvan?

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:22

De mijne wel in ieder geval ;)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 07:28

Op vreemd terrein kijkt de mijne zijn ogen wel uit, maar hij is niet snel bang.
Je kent dat wel, snuiven, draven op de plaats, en toch door gaan.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:41

Die van mij stopt er vaak om alles te bekijken en gaat dan snel rennen :') op vreemd terrein kan ik dat enigszinds begrijpen maar ze doet het thuis ook vaak {:)-:(

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:06


_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:17

Leuk weer een beetje leven in het topic!

Leuke update Clauwwie1803, fijn dat jullie in de dressuur zo goed gaan!

Oeeh beterschap Ketaki! Ik weet hoe je je voelt, ik ben er tijdens de cross Ysselsteyn afgevallen, vol op mn hoofd en zit nu al 7 wkn thuis als gevolg van een hersenschudding :(.

HiFive5, kijkerig in de zin van blazen en beetje showen als er een vlag flink wappert oid maar verder is mijn merrie best koel.

Gelukkig is het feit dat ze de afgelopen weken veel in de wei doorbrengt niet zo erg, we verwachten namelijk een veulentje half april 2018! Ze is vandaag 184 dagen dragend en begint echt al wat dikker te worden :D

Afbeelding

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:37

@ M-arieke, dat is heftig zeg.

ik heb behoorlijke last van mn hoofd en nek.

ze hebben een CT-scan gemaakt, maar alles was goed, rond die plekken.

toch voelt het dus helemaal niet zo. %) %) %) %) #) #)

_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:10

Ketaki schreef:
@ M-arieke, dat is heftig zeg.

ik heb behoorlijke last van mn hoofd en nek.

ze hebben een CT-scan gemaakt, maar alles was goed, rond die plekken.

toch voelt het dus helemaal niet zo. %) %) %) %) #) #)


Neem goed de rust hoor! Ik dacht in het begin ook van aah paar weekjes bijslapen en dan is het wel weer een heel eind over.. Niet dus.. Bij mij is er geen foto gemaakt verder maar heb ook geen last van mn nek, wel veel hoofdpijn. Het heeft vooral heeeeeeeel veeeeeeel tijd nodig :(:)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:39

Hier gaat het niet zo super met mijn Indoctro x Ceasar Ter Linden.
Ze is vijf jaar en pubert enorm (ik hoop toch dat het dit is :-p)
Niets wil nog lukken. Ze is nu zelfs kijkerig op mijn Eigen piste en het wil maar niet overgaan :n.
Bij het springen wil ze met moeite over de sprong, stel je voor dat er krokodillen vanonder komen {:)-:(
Denk dat ik veel doorzettingsvermogen nodig heb om hier uit te geraken -O-

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:03

HiFive5 schreef:
Hier gaat het niet zo super met mijn Indoctro x Ceasar Ter Linden.
Ze is vijf jaar en pubert enorm (ik hoop toch dat het dit is :-p)
Niets wil nog lukken. Ze is nu zelfs kijkerig op mijn Eigen piste en het wil maar niet overgaan :n.
Bij het springen wil ze met moeite over de sprong, stel je voor dat er krokodillen vanonder komen {:)-:(
Denk dat ik veel doorzettingsvermogen nodig heb om hier uit te geraken -O-

zijn het niet, die onzichtbare bakkabouters dan <|- <|- {:) {:) {:)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:43

De bakkabouters hebben zich tegenwoordig aardig voortgepland {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:39

HiFive5 schreef:
Hier gaat het niet zo super met mijn Indoctro x Ceasar Ter Linden.
Ze is vijf jaar en pubert enorm (ik hoop toch dat het dit is :-p)
Niets wil nog lukken. Ze is nu zelfs kijkerig op mijn Eigen piste en het wil maar niet overgaan :n.
Bij het springen wil ze met moeite over de sprong, stel je voor dat er krokodillen vanonder komen {:)-:(
Denk dat ik veel doorzettingsvermogen nodig heb om hier uit te geraken -O-


Zo was de mijne ook, en die is zelfs een kleindochter van Indoctro... Doodsbang voor de hindernis en als ik een uur ging rijden lag ik er 3x naast om zo maar te zeggen... Geduld, geduld, geduld en doorzettingsvermogen. Maar vooral rustig blijven heeft mij heel veen gelopen. Als ik boos werd schoot ze compleet in de stress en in haar eigen wereldje. Zand afkloppen en weer opstappen alsof er niks gebeurd is ;)

Zij heeft van 4 jaar tot 6 jaar die periodes gehad. Kijkerig is ze nog steeds en als jij als ruiter twijfels springt ze nog steeds njet. Maar ze staan nou eenmaal bekent als sensibiel en ondanks de gevechten af en toe zou ik die bakkabouters nog gaan missen zonder haar :D

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:30

Anoniem schreef:
HiFive5 schreef:
Hier gaat het niet zo super met mijn Indoctro x Ceasar Ter Linden.
Ze is vijf jaar en pubert enorm (ik hoop toch dat het dit is :-p)
Niets wil nog lukken. Ze is nu zelfs kijkerig op mijn Eigen piste en het wil maar niet overgaan :n.
Bij het springen wil ze met moeite over de sprong, stel je voor dat er krokodillen vanonder komen {:)-:(
Denk dat ik veel doorzettingsvermogen nodig heb om hier uit te geraken -O-


Zo was de mijne ook, en die is zelfs een kleindochter van Indoctro... Doodsbang voor de hindernis en als ik een uur ging rijden lag ik er 3x naast om zo maar te zeggen... Geduld, geduld, geduld en doorzettingsvermogen. Maar vooral rustig blijven heeft mij heel veen gelopen. Als ik boos werd schoot ze compleet in de stress en in haar eigen wereldje. Zand afkloppen en weer opstappen alsof er niks gebeurd is ;)

Zij heeft van 4 jaar tot 6 jaar die periodes gehad. Kijkerig is ze nog steeds en als jij als ruiter twijfels springt ze nog steeds njet. Maar ze staan nou eenmaal bekent als sensibiel en ondanks de gevechten af en toe zou ik die bakkabouters nog gaan missen zonder haar :D

Rij jij toevallig op mijn paard? :Y) En dat is goed gekomen? Geraak jij een 'vreemde' piste rond zonder als het ware in de bomen te hangen?
Ze is nu 5j, dus ik moet nog even op mijn tanden bijten. Maar ik moet zeggen, tis zwaar. Dat paard heeft mij al geleerd wat geduld hebben betekend. Ik weet even niet wat doen eerlijk gezegd, ze even aan de kant zetten of door trainen? Hoe meer ik door train hoe depressiever ik zelf wel wordt :') Als ik ze aan de kant zet, ben ik bang dat het helemaal de verkeerde kant zal opgaan.

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:56

Mijn dappere amerigo <3
Afbeelding

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:55

Oeh, rustig in het Indoctro topic. Ik heb de laatste keer gereageerd toen ik nog zwanger was, loopt inmiddels als een jochie hier van 1 jaar oud rond.. haha

Mijn rijden staat op moment stil, ik moet eerst aan mijn enkel worden geopereerd en dan hoop ik weer te kunnen beginnen.
Mijn oudje zal dan niet meer zoveel hoeven doen, maar staat een jong paard waar ik op zich wel zin in heb.

Ben wel aan het mennen en dat doe ik met een tuiger dus héél wat anders, maar heel lief paard en gaat leuk.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:41

Is dit je eerste kindje Elan-GV?
Wat was er mis met je enkel?

Met Twister gaat het goed, hij wordt dit jaar alweer 18, maar dat zou je hem niet geven. Ik zal het maar afkloppen, maar hij mankeert eigenlijk nooit wat en hij is goed gehumeurd. Op deze manier mag hij wel 28 worden ;-)

Ik ben een beetje wedstrijd-dressuur-moe. We staan al sinds een tijd M+1, we lessen om de week, maar ik start nauwelijks. We zijn wel wat fanatieker WE gaan rijden, dat is veel populairder geworden de laatste tijd, dus ook makkelijker om obstakelparcourtjes te vinden.

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:37

Nee, derde kindje :D

Riri word dus 20? Of al 21?
Het is een heerlijke lieve reus, ze heeft deze winter voor het eerst in jaren zonder deken gestaan en ze heeft er geloof ik geen centje pijn van gehad. Verhaard nu wel bizar.

Mijn enkel het ik destijds mijn enkelbanden van gescheurd. Ik deed aan een survival mee hier tijdens het dorpsfeest. Hilarisch, tot ik met mijn enkel in een autoband bleef haken.. auw.. op zijn zachts gezegd.
Nou, toen kwam ik dus stil te zitten en toen dacht ik goh, mijn buik is ook wel erg in beweging :Y) Bleek ik al 20 weken zwanger te zijn...
Dus enkel herstellen is er een beetje bij gebleven tot ik nu dacht, nu ga ik er echt mee heen en kijken wat ze kunnen doen.
Rijden gaat niet, dan knik ik er steeds doorheen, nu staat MRI en afspraak pre-operatief onderzoek gepland en dan gaan ze het fixen hoop ik 8-)

En dan staat er een heel leuk jong paard van nu 5 op me te wachten, die beleren onder het zadel en voor de kar en ik voor mijn eigen plezier op mijn oude dame rijden, heerlijke gangen heeft ze.
Dat is ook het eerste paard waar ik weer opstap dan.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:06

;( ;( ;( helaas is mn grote zwarte vriend alweer een hele tijd uit de running.

behoorlijk kreupel, dus die komt helaas de lessen niet meer in

#) #) #)

verder ben ik zelf ook nog niet goed, na de valpartij. inmiddels heb ik al wel een paar keer op paarden gereden, maar meer een rondje stappen, want veel gaat nog niet helaas.

ik blijf momenteel veel last van mn onderrug en bekken houden #) #) #)

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:48

Wat heeft hij Ketaki?

Ik heb op moment ook pech. Ík ben 'kreupel' dus kan niet op het paard. Paard wat voor de kar staat is niet helemaal goed, heeft een wond.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 03:08

Elan_GV schreef:
Wat heeft hij Ketaki?

Ik heb op moment ook pech. Ík ben 'kreupel' dus kan niet op het paard. Paard wat voor de kar staat is niet helemaal goed, heeft een wond.

geen idee wat het is, maar hij loopt totaal niet goed iig.

verder heeft hij ook bulten, waar zijn singel loopt. die eerst weg moeten zijn, voor hij weer ingezet kan worden en mn beste vriendin ( die haar paard daar ook heeft staan en veterinaire dingen doet) zei dat hij ook met een speciale shampoo gewassen moet worden, omdat hij een huidinfectie oid heeft.



ik merk idd dat hij vrij dof is, dus ook totaal niet in zn vel zit. heb haar wel gezegd, dat ik hem best wel veel vind afgevallen. er zijn wel een aantal paarden die vrij dun waren, en nu in de winter een deken op hebben. wellicht ook wat voor hem, omdat hij dus nu ook alleen maar op stal staat en niet veel doet helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:29

Ik zal hier ook weer actiever mee gaan praten :D

Kleine update van onze kant dan:
- [naam] en ik bouwen het rijden nu weer op. Ik ben zelf heel ziek geweest (incl ziekehuisbezoeken) met veel pijn waardoor ik amper wat gedaan heb en [naam] ruim 2/3 maanden stil gestaan heeft.
- Verhuist naar een volpension waar ze ook het hele jaar door de hele dag buiten komt
- Einshuss been gehad #)
- Rijden dressuurmatig bitloos
- Trailer gekocht :D

Op het moment genieten wij gewoon en trainen we langzaamaan weer. [naam] pakt het allemaal snel op maar merk dat ik wel een nasleep heb van alle ellende/pijn (fysiek en mentaal) dus doe het nog wat rustig aan en vooral lekker naar het bos enz :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding