Westenwind: nakomelingen en info...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Re: Westenwind: nakomelingen en info...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:25

@Leviria; Das een vlotte reactie! Heb je heb hem al lang?

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:40

Hij geeft wel allemaal knappe brave kinderen he ;)

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:42

ik ken hem al vanaf zn geboorte. ik heb zijn moeder altijd op wedstrijd gereden.
ik heb hem gekocht toen hij net ingereden is. dit heb ik voor de helft zelf gedaan.
dat was 1 september 2012

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:38

@Leviria; heb je zijn naam ook zelf bedacht?

@Djoeka; Tot nu elk fijne karaktertrekken gehoord die Westenwind heeft vererfd. Zal heus wel eentje tussen zitten met minder werkwilligheid. Frappante is dat er nu op Sporthorses nog maar 2 te koop staan. Eerder 6/7 stuks ook niet veel.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:43

leviria schreef:
PaysBas schreef:
@Leviria; wat is de moederlijn van jouw Eastenboy? Grappig zo de naamsafleiding naar z'n vader :-)

de moeder van mijn westenwind is een creool x important.
dus het is ook nog een halve springer

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=456900054370521&set=pb.100001515909860.-2207520000.1393791912.&type=3&theater

ik hoop dat jullie de link kunnen zien, maar dit is mijn westenwind 1,5 jaar geleden. hier was hij ruim 3, en net 2 maand onder het zadel

Heel chique!!! Fijn voorbeen en achterbeen gebruik!

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:34

@paysbas, de naam heb ik samen met de fokker bedacht.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:42

PaysBas schreef:
Gefeliciteerd Sky met Gregor. Bij hem hoef je maar 1 been te bandageren ;-)
Handig hoor zo'n in gebouwde bandage.
Wat is zijn stokmaat. Fijn dat hij helemaal is goedgekeurd. Super!

M'n Westenwind heeft ook een volle zus van de F-jaargang. Schijnt ook een brave te zijn maar donkerbruin. Wij hebben een zwarte versie.

Djoeka: Alles z'n tijd geven. Wat wij in t beginnen hebben gedaan zijn filmpjes maken zo zie je echt het paard met een maand letterlijk groeien in zijn/haar ontwikkeling.

Als Tom geen gelegenheid heeft misschien dat @Rhijnauwen andere ideeën heeft ;-)
De zus van Enzo is dat een volle zus?

@Leviria; wat is de moederlijn van jouw Eastenboy? Grappig zo de naamsafleiding naar z'n vader :-)

Vooral in de provincie Utrecht is er met Westenwind gedekt vermoed ik zo. Zal wel door Lauw v. Vliet komen ;-) 3jr. (dacht ik) was ik bij een hengstenshow in De Meern en zag daar Westenwind met Emmelie. Was super onder de indruk van hem. Had toen plannen om m'n vorige (wijlen) merrie te laten dekken door hem. Uiteindelijk hebben we een nakomeling van hem gekocht. Elke dag met haar is een cadeautje! Alweer zin in morgen om naar de clubles te gaan!

Ik heb hem nog niet officieel gemeten, maar hij is zeker 1.69/1.70. En volgens de zigeunermaat (touwtje langs de benen) groeit hij nog wel een cm of 5......
En ik wilde nog wel een klein/middelmaat paardje :D ...haha
Ik ging kijken voor zijn halfzus (v. Rhodium), maar kwam met hem thuis.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:59

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:51

Hoe gaat het met de nieuwe paarden?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:19

Goed hoor, hij leert erg snel... Al zijn zijn achterbenen nog wel echt een no go gebied....
Straks weer even wat in de longeercirkel laten lopen. Ik zal binnenkort eens een filmpje maken.
Hij doet soms erg stoer in de paddock hoorde ik gisteren al op stal. Dekens opdoen is nog wel echt doodeng.
Gregory heeft echt een leuk karakter.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:38

Herkenbaar dat van de achterbenen. Binnen een maand gaf m'n zwarte braaf een voetje achter. Dekens op hebben was haar ook onbekend. Nooit over nagedacht toen ik de eerste deken er opgooide :D
Bilkoorden vond ze ook maar vreemd. Veel op en af en na een tijdje verblikte en verbloosde ze niet meer.

Gelukkig is ze wel braaf bij de smid. Zij kan in haar eentje met haar aan de slag echt een uitkomst. Soms kan je er niet bij zijn.

Gregor is op je stal dus een aardige blikvanger ;-)

@Hoe gaat het met Flash en de andere Westenwind merries? Dela bijv. ?

@Rhijnauwen; Al contact gehad met de HH van Westenwind? Of met Tom Frankx?

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:45

Flash begint aardig te wennen en is niet gauw onder de indruk. In de paddock doet hij niks en staat gezellig om zich heen te kijken. Opstappen moet nog aan gewerkt worden...hij stapt gelijk weg en laat hem maar gaan anders wordt ie nerveus. We gaan aan de slag met een snoepje zodat hij toch gaat leren om stil te staan.
Zadelmaker is geweest en hij heeft nu een passend zadel, mijn dochter had een paar dagen een zadel te leen. Hij heeft veel looplust onder zadel, morgen gaat ze voor het eerst echt rijden met haar eigen zadel.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:46

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:52

@Djoeka; Opstappen met een krukje en stilblijven staan lukte me eerder ook niet. De truc met een paardensnoepje lukt perfect.

Goed dat jullie meteen ook het zadel laten checken! Sommige mensen doen zo iets belangrijks pas na een paar mnd... Vind ik persoonlijk niet kunnen een te krappe broek loopt toch ook niet lekker.

Zo te lezen zijn jullie helemaal happy met Flash, top!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:54

Zijn jullie Westenwindjes kieskeurig? M'n zwarte lust alleen wortels. Suikerklontjes spuugt ze uit heel verstandig hoor.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:28

PaysBas schreef:
@Djoeka; Opstappen met een krukje en stilblijven staan lukte me eerder ook niet. De truc met een paardensnoepje lukt perfect.

Goed dat jullie meteen ook het zadel laten checken! Sommige mensen doen zo iets belangrijks pas na een paar mnd... Vind ik persoonlijk niet kunnen een te krappe broek loopt toch ook niet lekker.

Zo te lezen zijn jullie helemaal happy met Flash, top!

Goed om te horen dat het snoepje werkt hahaha...hij heeft echt geen geduld. Als ze even aan het rijden is kan hij gelukkig wel gewoon stilstaan.

Nee ons eigen zadel lag te ver achterover dus boom te smal. Gelukkig konden we een paar keer een zadel van iemand lenen die wel goed leek te liggen maar toch.
Een zadel moet gewoon passen vind ik, zadelmaker wou zondag gelijk al komen maar toen had ze er nog niet opgezeten bij ons. Dat leek mij ook geen strak plan :+
Nu een ander zadel dus en die is gelijk helemaal pas gemaakt op zijn rug, dus karren maar morgen hahaha.

Of hij kieskeurig weet ik niet, tot nu toe pakt hij alles aan. Suikerklontje hebben we nog niet geprobeerd.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:13

PaysBas schreef:
@Rhijnauwen; Al contact gehad met de HH van Westenwind? Of met Tom Frankx?

Ik heb contact gehad met de hengstenhouder, we moeten even geduld hebben, zodra ik meer weet meld ik het uiteraard!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:55

Vandaag weer clubles gehad. Flink aan t werk gezet. Wat begint ze dan mooi parmantig te sjouwen. Lekker met een glimlach gereden.
Gaan jullie ook naar clublessen?

Hoe was de reactie vd HH op je idee @Rhijnauwen?
Geduld heb ik zeker om op zo iets leuks te wachten. :-)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:47

Onze Eye doet het ook erg goed. Wat een braaf en nuchter paard. Maar ondertussen ook zo werkwillig en bewerkbaar. Ik zal binnenkort even een filmpje maken. Ze kan erg fijn lopen. Goed achterbeen zit erop.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:53

Ik vond nog een filmpje van Gregory op internet:

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:37

Zo daar zit beweging in! Erg mooi om te zien hoe soepel hij de achtjes draait. Was dit bij de verkoper?
Ik zal ook een kijken of ik selectie kan maken van een leuk filmpje.

Snissje; Startkaart al aangevraagd ;-)?
Lekker geniet van je leuke merrie.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:50

Ja klopt, hij blijft altijd heel tactmatisch. Ik heb ook nog nooit zo soepel een paard de buigproeven bij de klinische keuring zien lopen.
Zelfs al had de dierenarts gezegd dat hij over de benen niet goed was, dan had ik hem daar niet op laten staan.
Gelukkig zei de dierenarts zelf ook al dat menig ouder paard niet met zoveel balans over het harde loopt.
Toen we hem gingen kijken was dat het eerste wat ons opviel, hij changeert heel makkelijk in galop (vind ik erg belangrijk), en hij loopt heel lichtvoetig met een goed achterbeen. Iedere pas is raak en vol tact. (zelfs al sloft hij in een laag tempo)

Dit filmpje was inderdaad bij de verkoper, maar zo loopt hij thuis ook nog, en zelfs nog wel wat stoerder. Ben benieuwd als ik hem binnenkort aan de dubbele longe kan gaan werken wat er uit komt. (hij moet eerst nog even naar de tandarts).
Zal kijken dat ik binnenkort weer eens een filmpje kan plaatsen.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:22

Mooi Sky, erg leuk dier ook, ik hou wel van veel wit.

Paybas fijn dat het zo lekker gaat, ben ook wel erg benieuwd naar de jouwe :)

Ik heb wel een filmpje van hem los maar toen had hij niet zo'n zin hahaha...onder zadel is hij heel werklustig. De paddock vind hij meer iets om lekker alles op zijn gemak te bekijken.
http://www.youtube.com/watch?v=EHC-b2SvI7I

Vandaag heerlijk gereden, hij was weer superbraaf. Lekker paard.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:49

Ziet er ook erg leuk uit! ben benieuwd naar een filmpje van onder het zadel.
Ik vind ze in beweging best wel wat van elkaar weg hebben.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 01:08