Rubiquil nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesterlover

Berichten: 729
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:23

ja, dat deukje is waar ik echt voor gevallen ben, bij Rubiquil.

En hij is schimmel, dat is ook wel apart. Ik hoop dat hij lang donker blijft, hij nu nog steeds helemaal zwart, dus dat denk ik wel.. Wel komen overal lichte haartjes doorheen, maar weinig..:)

Ik hoop alleen dat hij groot genoeg word.. :o

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:26

Wat een leukerd is jouw Ruby! Echt een knap paardje al! Hoe groot is hij nu ongeveer en welke leeftijd precies?

Ik vind het wel jammer dat Orenda dat deukje niet echt heeft, ik hoop dat het toch nog stiekem gaat komen!

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 17:42

Daan_Ordeal schreef:
Wat een leukerd is jouw Ruby! Echt een knap paardje al! Hoe groot is hij nu ongeveer en welke leeftijd precies?

Ik vind het wel jammer dat Orenda dat deukje niet echt heeft, ik hoop dat het toch nog stiekem gaat komen!


Blijven hopen :D

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 17:45

Ik heb vandaag terug kunnen rijden met mijn Celo. Ze heeft een maand en half stilgestaan doordat ze een wrat had aan haar mond. Heb die moeten laten wegnemen want door haar bit wreef ze heel die wrat open... Dus moest ik wachten tot die wonde dicht was. Vandaag heb ik haar dan maar even wat gelongeerd. Ze was erg braaf, niet stout, geen enkele bok.. Daarna ben ik er op gegaan en ze was zooooo braaf <3 Echt leuk! We mogen echt wel trots zijn op onze Rubi's hoor :D Het zijn echt prachtpaardjes met gouden karakters ;)

jesterlover

Berichten: 729
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:09

Wat gaaf dat Celo zo braaf was! Ze hebben echt geweldige karakters!

Ja mijn Ruby is ook zo'n dweil, iets nieuws, poef, even kijken, staan, snuifje, halsje erop, en gaan met de banaan!
Ik doe nog bijna niks met hem, buiten het poetsen om, wat wandelen, door plassen heen, en voetjes afspuiten.
Hij loopt in ons koppeltje hengsten aan huis, nu nog maar 4, waren er 7.
Zo word hij lekker sociaal, en toch leert hij zo af en toe wat bij..

Ruby was als 2 jarige 1.50, door een achterstand, bloedarmoede. Na lange tijd medicatie, is hij terug gegaan in de koppel, en eindelijk trekt hij wat bij.. Maar heb hem niet meer gemeten sindsdien, en zo groot oogt ie niet... :z

Afwachten dus, ik zal snel wat winterfoto's maken, dan hebben jullie een idee.. :D

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:18

jesterlover schreef:
Wat gaaf dat Celo zo braaf was! Ze hebben echt geweldige karakters!

Ja mijn Ruby is ook zo'n dweil, iets nieuws, poef, even kijken, staan, snuifje, halsje erop, en gaan met de banaan!
Ik doe nog bijna niks met hem, buiten het poetsen om, wat wandelen, door plassen heen, en voetjes afspuiten.
Hij loopt in ons koppeltje hengsten aan huis, nu nog maar 4, waren er 7.
Zo word hij lekker sociaal, en toch leert hij zo af en toe wat bij..

Ruby was als 2 jarige 1.50, door een achterstand, bloedarmoede. Na lange tijd medicatie, is hij terug gegaan in de koppel, en eindelijk trekt hij wat bij.. Maar heb hem niet meer gemeten sindsdien, en zo groot oogt ie niet... :z

Afwachten dus, ik zal snel wat winterfoto's maken, dan hebben jullie een idee.. :D


Hij heeft nu misschien wat tijd nodig om te groeien ;) Ja we zijn heel erg benieuwd naar die winterfoto's :D

jesterlover

Berichten: 729
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:25

Ik denk zelfs dat ik hem een jaar laat staan, en lekker hengst laat, dat ik ga longeren als hij drie is, en zo langzaam opbouwen tot zijn vierde.
Zijn moeder was ook een laatbloeier, en is helaas te vroeg gereden, en klaargestoomd voor de springsport. Hebben wij nu de ellende van..

Dus ik neem alle tijd! Liever even wachten, en kijken hoe groot hij gaat worden als hij nog even meer tijd krijgt.

Foto's komen eraan *D

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:54

jesterlover schreef:
Ik denk zelfs dat ik hem een jaar laat staan, en lekker hengst laat, dat ik ga longeren als hij drie is, en zo langzaam opbouwen tot zijn vierde.
Zijn moeder was ook een laatbloeier, en is helaas te vroeg gereden, en klaargestoomd voor de springsport. Hebben wij nu de ellende van..

Dus ik neem alle tijd! Liever even wachten, en kijken hoe groot hij gaat worden als hij nog even meer tijd krijgt.

Foto's komen eraan *D


Je hebt gelijk, mijn merrie heeft ook nog een goeie 2 maanden in het land gestaan en terug opgepakt. Ze was al zadelmak toen ik haar kocht :D Ik rij er ook nog maar een goed halfuurtje mee ;)

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:53

@Jesterlover : mooi Rubiquil! mijn merrie heeft ook een moeder met het schimmel kleur, maar ze is mooi vos gebleven.

Gisteravond heeft mijn merrie voor de 2e keer een oefenparcour gelopen in Winschoten. Deze keer liep ze een stuk beter en behaalde 178 punten. :D
Wij hebben het gefilmd : http://www.youtube.com/watch?v=Ty5IkpxEemQ

jesterlover

Berichten: 729
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 03:53

Leuk filmpje, wat loopt ze fijn!
Lekker door trainen, aanleuning, komt vast goed, ziet er echt fijn uit!

Mijne blijft helaas niet zwart, was het maar zo.. :D

En toch, een mooie schimmel is niet lelijk.. Al ben ik geen schimmel fan..

Maargoed, als was m'n Ruby paars, had het me nog niet uitgemaakt.. :o
Een goed paard heeft geen kleur toch?


Hebben jullie Rubi's ook zo'n iel, eng, dun halsje als baby gehad??
Mijn Ruby heeft echt een hertenhals, zo dun.. }:0

Laat hem lekker lang hengst, hopen dat het dan beter word... :+

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 07:12

jesterlover schreef:
Hebben jullie Rubi's ook zo'n iel, eng, dun halsje als baby gehad??
Mijn Ruby heeft echt een hertenhals, zo dun.. }:0

Laat hem lekker lang hengst, hopen dat het dan beter word... :+

die van ons had ook een dun nekje,maar op de juiste manier trainen doet veel. begint nu een super mooie nek te krijgen :D

en gracy: nog een beetje meer stelling en buiging in je proef en je heb gelijk wat punten meer te pakken ;)

gandi

Berichten: 10
Geregistreerd: 30-08-10
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:31

Ziet er inderdaad heel fijn uit, Gracy! Veel succes ermee, dat gaat vast lukken!

Mijn dochter is momenteel begonnen onze 4-jarige Rubiquil in te rijden. Ze heeft er al een paar keer opgezeten, super braaf! Nu wordt dat langzaamaan steeds meer uitgebreid, rustig aan, dat vinden wij het beste. Het is heel mooi om te zien hoeveel vertrouwen de merrie in mijn dochter heeft, heel bijzonder! Wij zijn heel benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen onder het zadel.

En die dunne hals: misschien dat die van ons dat als veulen ooit gehad heeft, dat weten we niet want we hebben haar nog maar kort, maar ik kan het me echt niet voorstellen, want ze heeft nu (zonder dat ze getraind is), al een geweldig mooie hals en nek! (zie foto's een stuk naar boven in dit topic).

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:29

Heerlijk zeg, al die Rubiquils :D Vooral leuk ook om te lezen/zien hoe ze het onder het zadel doen.

Orenda heeft ook zeker geen zware hals maar goed, ze is ook nog maar 1,5 en bovendien is haar moeder ook een fijn paardje.

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:27

Mijn Rubi in de sneeuw! <3

Afbeelding

gandi

Berichten: 10
Geregistreerd: 30-08-10
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:35

Ook niet echt last van een dun halsje :P. Een plaatje!

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 18:00

@ Astor, leuke foto :D

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 18:06

Ik vind dat mijn merrie nu ook niet bepaald een fijne nek heeft ;) Er zit toch wel een redelijke nek op :D

Afbeelding

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:55

Mijn Rubiquil <3

Afbeelding

Afbeelding

jesterlover

Berichten: 729
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:54

Whaaa, allemaal knappe Rubi's!!! :P

@ Astor, wat een plaatje!!!!

Niet bepaald allemaal dunne nekjes, maargoed Ruby heeft een behoorlijke achterstand gehad, en na ziekte zijn ze vaak wat ieliger..Zal nog wel mooi bijtrekken.

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:17

Grappig Astor, mijn merrie kan precies zo kijken als die van jou, ik zal morgen eens een recente foto proberen te maken.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:29

Bedankt voor jullie leuke reacties! :o

@Jesterlover : sinds mijn merrie in training is begint haar hals meer vorm te krijgen ;)

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:08

Waarom hebben jullie Rubiquils allemaal dat mooie deukje in hun hoofd en mijn Orenda niet? (en dat terwijl ze ook nog eens 12,5% arabisch bloed heeft) *zoekt een stampvoetende smiley*

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:00

Noppert: Wat heeft jou Rubi ook een chique hoofdje zeg. En ook een beetje zo'n deukje in zijn/haar koppie. Lijkt echt op die van mij.

Ik heb een topic geopent met foto's van Azra, ik zou het leuk vinden als jullie even een kijkje zouden nemen.
En als jullie het leuk vinden een berichtje achter te laten! Alvast bedankt :D Hier alvast een voorproefje :+:

[ITP] Azra (KWPN) bloeit helemaal op, bij haar nieuwe stekkie.

Afbeelding

Afbeelding

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 22:36

@ Astor, ze is echt om te kwijlen <3 En haar bewegingen ook ;) Je mag er trots op zijn hoor

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:27

Ze is echt prachtig Astor, wat een droompaard <3