Nakomelingen Feridoon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Nakomelingen Feridoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 21:06

Na wat gezocht te hebben op bokt en op het internet, vraag ik me toch af wie er hier allemaal een Feridoon heeft.
En ik vraag me al helemaal af wie er een foto van heeft! want ik heb al veel gezocht en geen enkele foto gevonden!
Wat is het karakter van jullie paarden? makkelijk in omgang? makkelijk onder het zadel? kleur van jullie paard(waarschijnlijk bruin of vos)? en vooral, waarom je voor Feridoon hebt gekozen!

Alvast bedankt!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:32

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 19:53

SETEFURII

Re: Nakomelingen Feridoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 15:10

Zo, jouw ruin is wel groot zeg :D
bedankt voor het te posten :)

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:20

Ik heb er ook één! Ik heb 2 jaar geleden de merrie Wody van den Heuvel gekocht bij Mia Hillen in Geel. Ze was toen drachtig van Feridoon en haar dochter is nu 1,5 jaar oud en heet Idem Dito. Ze is nu al 1.64 groot terwijl de moeder 1.67 is, dus ik ben benieuwd hoe groot ze wordt!

Dit is een foto van haar:
Afbeelding
En als veulen...
Afbeelding

Idem is heel vriendelijk van karakter, maar wel een echte dame die niet gedwongen wil worden. Verder is ze erg sterk en heel brutaal. Ze is absoluut nergens bang van. Ik hoop dat het een goede gaat worden voor de eventing!

Ik weet dat mijn merrie Wody nog 4 Feridoon nakomelingen heeft. 1 daarvan staat op stoeterij De Cumul en heeft dit jaar een hengstveulen gegeven welke 16e werd van de 200 hengstveulens tijdens de show op Zangersheide. Deze merrie heet Eliane. Waar de andere nakomelingen gebleven zijn weet ik helaas niet.

Oakland1990

Re: Nakomelingen Feridoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:24

Haha, tot nu toe valt op dat ze allemaal twee witte achterbenen en een bles hebben.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:31

Heb ook een feridoon
2witte voetjes en een kolletje
bruine kleur niet zo groot rond 1.60 en kan soms wel pismerrie gedrag vertonen maar kan ook super lief zijn
Is wel heel heet met rijden

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:45

Late reactie, maar ik heb ook een Feridoon! (x Bis de la Mare)
Hij is een donkere appelvos, met een kolletje en een heel klein blesje, eigenlijk eerder een paar witte haren.. Hij heeft een witte koot, rechts voor (of links voor?). Hij heeft een stokmaat van 1.86m. :)
Hij heeft een geweldig lief karakter, maar is liever lui dan moe en is een echte held op sokken. Vind veel spannend, maar gaat wel overal langs als ik dat wil. Foto staat in mijn profiel!
Waarom ik voor Feridoon heb gekozen? Puur toeval, haha!

Tatjanaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:07

hallo ,
ik heb een dochter van feridoon 1 m 82 is ze word binnen kort 7 jaar
is braaf in de omgang , voor te rijden wel vlot , is niet kijkerig
Wel enorm sterk en slim

hier is er een fotoje van haar
[url]Afbeelding[/url]

neigezug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:23

Ik heb er ook een dochter van, Kevina H, ,7 jaar en 1m85.Paard is vooral geinteresseerd in eten.Was zo vet als een slak toen ik ze kochte.
Eet zeer onbeleeft en brutaal.Zeer krachtig paard.