Hoeflandingsfilmpje beslagen (deel II)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Hoeflandingsfilmpje beslagen (deel II)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 22:58

fransje23

Re: Hoeflandingsfilmpje beslagen (deel II)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 07:38

Ik vind het moeilijk te vergelijken vooral vanwege de andere afstand van de camera. Het filmpje met de beslagen hoef is echt close up en die andere zijn toch weer verder weg genomen.

Het lijkt trouwens of deze beslagen hoef een stuk minder trilt dan dat buitenlandse filmpje. Het glijden vind ik ook best meevallen, tenminste bij het voorbeen het achterbeen glijdt wel iets.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 07:41

Omdat je niet het hele been ziet, kan je ook de eventuele schokgolf niet echt goed zien.

Wel zie je dat de achterhoef een soort van stuitert als die neerkomt. En die glijdt ook flink door.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 07:59

Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van een paard op kunstof wat betreft het doorglijden en de eventuele trillingen in de voorbenen bij de landing.

Ik hoor juist veel mensen zeggen dat kunstof niet glijd en dat dat past slecht is en dat ze daarom liever een ijzertje gebruiken.
Maar als ik dan zie dat een blote voet ook niet glijd vraag ik me af in hoeverre een kunstof beslag dan slecht zou zijn met betrekking tot het glijden.

Als je komende week nog ergens tijd hebt om toch mijn TB paarden op de film te zetten...graag ben erg benieuwd. kreeg gister weer een compliment van mijn smid en hij van mij Tong uitsteken

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:13

Ik heb zelf de ervaring met kunstof beslag en werd hier niet vrolijk van. Mijn paard werd op alle bodems afgeremd en zijn bewegingen werd hierdoor erg stroef en moeilijker. En wat betrefd het wel of niet beslaan of het natuurlijk bekappen van een paard daar zullen de meningen altijd over verdeeld zijn. Lachen er is maar 1 manier die voor mij onder natuurlijk bekappen valt en dat is de Natuur dit laten regelen en het paard. Zodra er mensen handen aan te pas gaan komen is er niks natuurlijks meer. We kunnen de natuur niet nabootsen want de omstandigheden zullen nooit zo zijn zoals het is voor paarden die in het wild leven. Dus voor alle manieren van je paard op zijn voeten zetten zal wat te zeggen zijn en (voor en nadelen) te vinden zijn. Lachen Onze paarden zijn nou eenmaal gedomesticeerd en hebben zich er in loop der jaren heel goed op aangepast.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:10