Dierenartsen weten het niet? zijn het spierknopen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Dierenartsen weten het niet? zijn het spierknopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 18:13

Nou het is een lang verhaal, maar probeer het kort te houden.

Ik heb mijn paard vanaf dat ze ongeveer anderhalf was, en heb eigenlijk nooit problemen met haar gehad (kreupel) of wat dan ook.
We zijn vorige jaar in een half jaar tijd van de B naar het M2 gereden, wat volgens dierenartsen geen kwaad kan!
Vorige jaar zijn we erachter gekomen dat mijn paard een rvs allergie heeft zowel bitten als sporen enz enz.
Maar ben er pas na een paar maanden achter gekomen dus mocht ik haar niet meer rijden of een tijd zonder bit (geen optie) dus heb haar van zes dagen in de week naar 2 a 3 keer longeren gezet en voor de rest lekker stappen, en na een tijdje vonden ze het bij mij op stal verstandig om haar vakantie te geven.
Na een paar maanden kon ik eindelijk weer rijden en heb ik haar van te voren eerst los laten maken om weer lekker te kunnen rijden, in het begin ging het erg goed, maar ze was wel al wat sterker waardoor haar mondje toch weer iets open ging en heb daarom nog langer gewacht.
Toen ik er toen weer op ging was het echt verschrikkelijk rug verdrukken kon er niks mee!Eerst mijn instructrice erbij gehaald die wist het niet meer en toen maar naar Fysio gegaan, maar toen werd het nog erger Verdrietig
Ik ben uit eindelijk ermee naar Kootwijk gegaan, omdat ik dacht dat het in haar rug zou zitten of nek!
Eerst de warmtescan en daar kwam wel wat plekken uit en moest daarom verder met de dierenarts, ze heeft eerst een kreupelheidsonderzoek gehad en dat was super in orde, ook gekeken op atactie en kon niks vinden!Toen wilde ik dat er foto's werden gemaakt van haar rug en nek, maar dat wilde de dierenarts eerst niet, maar toch maar gedaan, omdat ik het wilde Bloos
Er kwam niks uit en alles was super zoals het hoorde en hij vond dat ik naar een fysio moest van hun.

Die week erop gelijk gedaan, de fysio zei dat ze atactisch zou zijn en dat het een wonder was dat ik in de M2 was gekomen en dacht dat ik er met veel geluk was gekomen Clown Clown Clown

Nou ik naar huis en wist het niet meer...
Uiteindelijk toch maar doortrainen met mijn instructrice en ik moet zeggen we kregen haar af en toe aardig voor elkaar met veel balkjeswerk (wel rustig opbouwen)
Nou ik ging in Maart op een dag lekker rijden en ze was weer slecht weer rug weg drukken hoofd omhoog enz enz.

Toen toch maar laten dekken en dat is in één keer goed gegaan.Ook nog de uitgebreidste bloedtest laten doen waar niks uit kwam, dierenarts de Vallei erbij laten komen die had het over KS Clown Clown
dus dat was ook snel klaar!

Omdat dit paard echt mijn oog appeltje is en mensen er van overtuigd zijn dat het iets simpel is toch maar Utrecht de Uithof erbij gehad...

Er kwam uit dat ze niet echt lekker liep na de buigproeven (maar konden geen pijn vinden) en ze was gevoelig op de rug en vond dat ze achter slap was.
Maar als je haar zo laat draven op een volte (harde en zachte) zie je niks en ook niet rechtuit!

Ze wilde haar een paar dagen daar hebben om haar van top tot teen na te kijken incl foto's en scans nou dat gaat dus niet met een drachtig paard en heb het niet laten doen, omdat ze mij niet konden vertellen waar ze aan dachten of wat dan ook ze wisten niks Clown Clown

Nou klinkt het een beetje stom Bloos maar mijn moeder heeft al jaren nekklachten en heeft tussen de 10 a 15 verschillende fysio's gehad, mri, acupunctuur, kraker enz enz en ze konden niks vinden.
Ook uitval naar vingers gehad en last van onderrug.
Nou zijn ze er sinds een paar weken achter ze heeft spierknopen!Nou komen de klachten die mijn moeder heeft wel overeen met wat Ti amo heeft, klinkt stom I know Haha!
Nou vond ze dat ik eens op internet moest kijken of het bij paarden voorkomt nou het komt dus voor en alles wat op de site staat klopt!

Wat vinden jullie als je dit verhaal leest en wie kent er meer over spierknopen?

alvast bedankt ant ben erg verdrietig en hopeloos Verdrietig

romeorowan

Re: Dierenartsen weten het niet? zijn het spierknopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:33

Helaas kan ik je niet helpen met je probleem, maar ik zou erg graag de site eens lezen waar je over schrijft.
Succes met je paard!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 15:38

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:38

Misschien kun je het verhaal eens voorleggen aan je fysio. En kijken of dit gebruikelijk is bij paarden.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus kan je niet helpen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:40

Laat je eens informeren door een goede osteopaat en deze je paard na laten kijken. Deze zijn verder opgeleid dan een fysio.

groetjes en ik hoop voor je dat het goed komt!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:40

Ik heb heel vluchtig de site doorgelezen. Waarom bel je deze persoon niet eens voor een afspraak.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 15:48

Ja ik denk dat ik het maar eens ga doen!
Maar ik ben zo bang als dit het niet is dat ik weer verdrietig word, omdat we het nog niet weten. Bloos

Maar ik ga volgende week de stoute schoenen aantrekken en bellen.

dank jullie wel!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:05

Gewoon bellen dan heb je ook weer meer zekerheid. Het is weer een kans om erachter te komen wat het wel is.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:26

Heb je een pb gestuurd. Sterkte met je paard!!