Hallo,
Ik vroeg me af of hier mensen waren die ervaringen hebben met paarden met een losse knieschijf.
Een paar weken terug merkte ik dat onze Friese merrie, Tinie, niet lekker liep. Eerst hoef onderzocht op een hoefzweer, steentje of wat dan ook. Maar niks te vinden.
Toen hebben we de DA erbij gehaald en hij heeft met haar wat buigproeven enzo gedaan, zijn conclussie was dat het kreupelheid vanuit het kniegewricht was. En we moesten een afspraak maken op de kliniek om meerdere testen te doen.
Zo gezegd zo gedaan. Maar een dag of twee voor de afspraak liep mevrouw weer helemaal rad, niet gevoelig niks. Dus wij gebeld met de kliniek en die hadden ook zoiets van dan zal het wel een verstapping ofzo geweest zijn.
Twee dagen na de afspraak liep ze weer heel slecht, dus zijn we toch weer heen gegaan.
Toen hebben ze wederom buigproeven gedaan en foto's gemaakt. Daar uit bleek dus dat haar knieschijf volledig los in het been zit. Je ziet nu de laatste dagen ook dat haar knieschijf niet op de correcte plek zit, maar een stuk daar onder.
Ik zal vanavond even kijken of ik wat foto's kan maken.
Nu is ze aan de pijnstillers en ik merk aan haar zelf niks. Ze is nog steeds even opgewekt enzo als voorheen. Gelukkig.
Mijn vraag is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Alvast bedankt!
Edit. Ze moet volgende week woensdag onder scanner door, want op de universiteit wisten ze ook niet zeker hoe of wat omdat de foto te onduidelijk was.
Het gaat vanaf de voorkant gezien om het rechterachterbeen!
Laatst bijgewerkt door Nanne op 16-09-08 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt