Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

xMariekee schreef:Maar.. is je zadel aan de rechterkant nu meer opgevuld dan links? of was je zadel eerder ongelijk opgevuld?
Als je je pony op een lange zijde gewoon recht hebt loopt die idd goed,
maar in de bochten loopt je paard misschien niet recht meer?
Dan krijg je dat ze in de bochten niet goed meer gaan lopen..
Probeer eens op de binnenhoefslag te gaan rijden en dan in de bochten buitenstelling,
misschien gaat je paard dan beter lopen omdat die dan rechter wordt.
Als je je paard echt recht hebt kun je langszaam naar de binnenstelling gaan.
Wat zegt je instructrice ervan?
_Sammie_ schreef:Mijn zadel was gelijk opgevuld, maar is vandaag rechts meer opgevuld omdat hij links veel meer spieren heeft ontwikkeld.
In hoeken loopt hij ook goed, maar zodra ik moeite krijg met zitten (inzet voltes, stelling omzetten na hand veranderen) maakt hij een misstap, en valt dan op rechts.
M'n instructrice vond het minimaal, maar ik moet het wel in de gaten houden. Hij heeft nergens een warm of dik been.
xMariekee schreef:Een zadel scheef op laten vullen omdat jij je paard niet goed rechtricht is iig niet goed.
Ik zou je zadel gewoon weer gelijk op laten vullen door een goede zadelmaker.
Dit is iets wat je rijtechnisch op moet lossen en niet door je zadel scheef op te laten vullen..
Jij moet eraan gaan werken je paard recht te richten en niet meer op rechts te laten vallen
als je je paard recht(er) hebt dan wordt die ook niet aan 1 kant meer bespierd en ligt je zadel ook gelijk al beter