klinisch keuring herkeuring?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cowgirl74

klinisch keuring herkeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 18:42

heb een leuk paard gezien en klinisch laten keuren maar nu bleek dat hij met de buigproef met een voet niet goed liep (kreupel) nu kan ik hem laten herkeuren omdat het een moment opname is maar zit nu te twijfelen of ik dat zal doen. Het is een jong paard die alleen de basis onder zadel heeft gehad dus nog niet echt zwaar belast en ongeveer een jaar onder zadel is. Wie heeft dit ook wel es mee gemaakt of weet raad?

brego2003

Re: klinisch keuring herkeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:51

Ik zou hem opnieuw laten keuren wel door de zelfde DA. Aan de hand van die keuring zou ik een keuze maken.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:59

Mijn oudste merrie liep 12 jaar geleden met de buigproef linksachter kreupel. Op aanraden van de da na 2 weken opnieuw de buigproef weer gedaan en nu was er helemaal niets aan de hand.
Ik zou dus zeker voor een 'her'keuring gaan van het betreffende been.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:00

Ik heb het ook eens gehad. En ik ben ervan afgestapt. Ik heb het paard weer terug gedaan naar zijn vorige eigenaar, ook doordat hij cornage had en dat had de eigenaar verzwegen.
Het is een keus die jezelf moet maken. Je moet de voor en de nadelen tegen elkaar afwegen. Wat is er zo leuk aan het paard en waarom is ie aantrekkelijk enz.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:02

Misschien kun je het betreffende been op fe foto laten zetten, heb je meer zekerheid.

cowgirl74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 21:09

je hebt kans dat het in de pezen zit dus een rontgen foto zie je dan niks op dus moet ik hem op een andere foto zetten. het paard heeft nog nooit kreupel gelopen vind het heel moeilijk

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:03

Ik heb het wel gedaan drie jaar terug, met mijn toen driejarige merrie, en heb nu helaas toch ellende. Kwaliteit van de gewrichtsvloeistof is niet goed bij mijn paard, waardoor ze kreupel loopt uit de gewrichten als ze veel belast wordt. Of dat het toen ook al was? Ze heeft wel twee jaar goed gelopen, dus ik weet het niet.

cowgirl74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 11:36

ik heb besloten het niet te doen want ik heb het idee dat hij nu de voet al ontlast met bijv een slangevolte lopen dan doet hij het gewicht er niet op

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:21

Heel verstandig. Ik denk dat je jezelf een hoop ellende bespaard met deze beslissing.
Je vindt vast nog wel een ander leuk paard.