pony staat scheef

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

pony staat scheef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:33

Mijn hafje is in december (toen ik ze gekocht heb) van haar ijzers gehaald. Ze was toen nog veel te mager, maar wel aan de beterhand. Dit heeft uiteraard een weerslag gehad op haar hoeven, die dus bijgevolg niet van de beste kwaliteit zijn, en erg gemakkelijk scheuren en brokkelen. Die eerste maanden moest ik elke 3-4 weken de smid bellen om wat bij te werken.
Ondertussen zijn we een tijd verder, de hoeven scheuren en brokkelen niet meer zo erg, maar nemen wel vreemde vormen aan. Ze staat ook echt scheef, de binnenkant van haar voorhoeven staat zichtbaar lager dan de buitenkant. De binnenkant slijt dus meer af, en aan de buitenkant ontstaat er een vreemd soort boog.
Ik heb me uiteraard al afgevraagd of dit aan mijn smid kon liggen, maar als ze net gekapt is kan niemand wat vinden dat niet correct is. De eerste 3 weken blijven haar hoeven er ook uitzien zoals het hoort, maar daarna gaat ze weer helemaal scheef lopen.

Dit is het moment waarop ik eigenlijk de telefoon moet nemen, en de smid bellen voor een afspraak, maar ik zit een beetje met een dilema
Gewoon dezelfde smid bellen als altijd, en hopen dat het over een paar maanden beter gaat?
Een andere smid bellen, ook al geloof ik niet dat hij er veel meer aan kan doen dan mijn huidige smid?
Ijzers eronder? (ook al is dat een optie die ik liever zo lang mogelijk vermijd)
Nog iets anders?