hallo allemaal,
Een hele tijd terug heb ik om jullie hulp gevraagd. Het gaat om mijn 11 jarige merrie prymera. Zij is nu al een hele tijd kreupel aan haar achterbeen. Aan het andere achterbeen heeft zij ocd maar is daar nog nooit kreupel aan geweest. Het enige wat ik me kan herinneren is dat ze zich onder het longeren een keer verstapte en wat mank liep. Gelijk gestopt, afgespoten en een paar dagen rustig gedaan. Nou dit ging weer beter en ben weer gaan rijden. de echte kreupelheid is er meer langzaam ingekomen zeg maar. Ze liep wat onregelmatig en dan ging het na een poos rijden weer beter. Toen ging ze haar been in ene x slapen. Dit doet ze nu nog steeds. In stap zie je er niks van en loopt ze super mooi licht op de hand. Draven is een ramp...dan sleept ze hem verschrikkelijk en rechtsom (dus afzet van het zere been) is duidelijk ook neit goed. linksom gaat wel redelijk maar ik stap nu al een half jaar met haar. Want wie ben ik om haar pijn te doen? Naar D.A. geweest...dacht aan verrekte kniebanden. Maar ik durfde neit verdfer te rijden want ze bleef slecht. toen naar kliniek moerbeke. boel verdoofd en na verdoving van hoefbeen (dus stukje net boven hoef) liep ze al beter. Daar zat een ontstekeing. ze heeft daar een zware pijnstillende spuit medicatie gehad en van D.A. moest ik elke dag een stukje opt harde stappen. Dit een maand opbouwen en dan klein drafje. Verder speciaal rond vormig beslag om banden te ontlasen. Nu maaaanden verder en niks heeft geholpen.
Nu denk ik zelf nog steeds dat de kwaal van boven zit. In heup/rug ofzo...waardoor ze haar been sleept en door het aantikken over de grond een ontsteking heeft onderin?!!! Maar das mijn gevoel he?
Kent iemand dit probleem en zo ja...wat heb je er aan gedaan?
Zaterdag komt er een chiropractor kijken, ik wilde eens een andere weg proberen.
De d.A in moerbeke adviseerde nog een mri scan te maken. Maar dat is min 1000euro en dat hebi k gewoon niet en dan moet je nog mar afwachten of ze iets zien.
alvast bedankt
nienke