Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
sonjim schreef:ik heb er geen ervaring mee persoonlijk, maar ik heb gekozen om het niet te doen, omdat ik erbij te horen kreeg dat ze dan 6 weken boxrust moest en een keer springen het effect ongedaan maakte, nou ken ik mijn paardje en weet ik dat 6 weken in de box en alleen maar stappen niet gaat lukken.
_Mir_ schreef:@ Nouvel Wat is de werking van Adequan precies, ik heb er nog nooit van gehoord...
Hebben ze bij jouw paard ook foto's gemaakt om atrose te constateren? En wat was de rede dat je naar de da gegaan bent, liep ze kreupel?
Ireen_ schreef:Inspuiten waarmee? Corticosteroide of hyaluronzuur (adequan)?
Corticosteroide ben ik geen fan van.. uiteindelijk (na meerdere injecties) gaat het gewricht daar alleen maar aan kapot. Ik heb het bij mijn pony 1 keer laten doen in een uiterst noodgeval en in combinatie met andere behandelingen, ze was zo ernstig kreupel dat het anders waarschijnlijk op inslapen aan zou komen. Ik weet niet of de injectie er aan mee heeft geholpen, maar ze is er wonder boven wonder wel bovenop gekomen.
Over hyaluronzuurinjecties hoor ik veel goeds! zowel in het gewricht als in de bloedbaan. Volgensmij moet dat 1 of 2 keer per jaar gedaan worden en is het niet zo gek duur.
_Mir_ schreef:@ Petra_O Welk supplementen heb je gebruikt?
giotto schreef:Ik heb niks dan goede ervaringen met inspuitingen in de gewrichten.
Heb dan ook Goed gestemd.
Begrijp alleen sommige reactie's niet goed...6 weken stalrust na infiltratie???Nog nooit gehoord...één gekke sprong en de behandeling is om zeep???
Hier bij ons was het 1 dag boxrust.Enkele dagen stappen aan de hand en daarna terug lichtjes beginnen werken.
Adequan is bij mijn weten geen half jaar werkzaam na inspuiting.Tildren daarintegen wel.
Gewrichten inspuiten met cortisonen word volgens mij ( en godzijdank) zo goed als niet meer gedaan.
Hyaluronzuur wordt volgens mij bijna altijd gebruikt nu.
Een gewricht inspuiten is eigenlijk zoals de olie verversenvan een auto.Sommige auto's verbruiken meer olie dan anderen.Sommige auto's hebben sneller vervuilde olie dan anderen.
Dus eigenlijk is het niet meer dan normaal dat sommige paarden af en toe nood hebben aan een inspuiting in het gewricht.Ze hebben te weinig,te veel of een slechte kwaliteit van gewrichtsvocht.
Die van mij heeft alleen maar baat gehad bij infiltratie van z'n gewrichten.Hij had anders nooit zo lang mee gekunnen in de sport.
Petra_O schreef:Volgens mij heeft mijn pony hetzelfde gekregen als die van Santos. Ze heeft ook echt lang op boxrust gestaan. Ik heb haar na een maand of twee tegen het advies van de DA zelf weer buitengezet. Dit was advies van de kliniek in Bodegraven.