Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
roosje78 schreef:Sorry, Barbar, dat vind ik echt een raar antwoord.
Een hoefsmid is een beroep waar service voorop zou moeten staan. Als je paard een ijzer heeft verloren, wil je toch ook niet tien weken wachten omdat hij dan pas normaal komt?!
Als je paard elke acht weken gedaan moet worden, dan zou ik een andere hoefsmid zoeken. Als een paard te lang doorloopt met hoeven die gaan splijten, kun je nog wel eens andere problemen krijgen die veel geld kunnen gaan kosten.
Volg je eigen gevoel hierin en zoek een hoefsmid die wel wil luisteren naar jouw wensen.
Dát vind ik idd service. En dan moet hij ook voor één paard op de hele stal (sta op een manege) komen, en maakt er dan gratis een nieuw ijzer onder
(Als hij er écht te vroeg onderuit is gegaan
)
Zeker na al die andere akkefietjes. 
Hoeftniet schreef:Even goed nadenken voordat je je vertrouwde hoefsmid aan de kant zet. Overleg het nog eens met hem wat de mogelijkheden zijn.
Ranny schreef:Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken of ik een andere hoefsmid kan vinden. Dat hij niet voor 1 paard wil komen is niet het enige. Als er iets aan de hand is en ik bel hem dan krijg ik vaak zijn vrouw aan de telefoon en die zegt dat hij geen tijd heeft om te komen, vraag ik hem om terug te bellen, dan belt hij vaak niet terug. Krijg ik hem zelf aan de telefoon dan zegt hij dat het niet erg is en komt gewoon niet langs. Heb laatst al een andere smid gebeld omdat mijn smid niet wou komen. Die heeft toen een scherp stuk van de hoef weggewerkt. Er zat nl. een scheur aan de zijkant van de hoef en dat stuk was naar buiten omgeklapt en scheurde de verkeerde kant op.
Afgelopen vrijdag is mij eigen smid nog langsgeweest voor het bekappen, mijn paard loopt nu al de hele week gevoellig omdat hij hem te kort bekapt heeft. Heb hem daar ook op aangesproken en hij zij doodleuk dat het normaal was.