Mijn paard had 3 weken geleden opeens last met lopen linksvoor. Aangezien ze een 'misvormde' hoef heeft en dus een speciaal ijzer onder heeft wat dringend een smid moest gaan zien, wijdde ik die kreupelheid aan een pijnlijk drukplekje.
Klein weekje later is de smid geweest. Alles weer netjes bekapt en beslagen e.d. Dus ik er weer vol goede moed op. Eerste 10min ging prima, maar toen begon ze RECHTSvoor opeens te manken, behoorlijk ook. Wat de oorzaak is? Geen idee. Ik voel geen warme plekken op het been of iets dergelijks. Inmiddels staat ze dus al 2 weken weer stil (beweging op het land). In stap gaat het redelijk, in draf mankt ze nog behoorlijk en sjaggie is ze ook.
Ik vermoed dat dit meer in de schouder zit. Mijn stalbaas meldde mij al, dat als dit nog lang aanhield, hij het ijzer er onderuit zou halen. Hij denkt dus dat het wellicht verkeerd genageld zit ofzo.
Brengt mij eigenlijk op de vraag: hoelang kijk je een dergelijke kreupelheid aan en vooral: welke deskundige laat jij het eerst naar je paard kijken wanneer deze kreupel is? Een smid, DA of osteopaat?
Groetjes