hoe het beste revalideren na peesblessure door verkeerd beka

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manon2203

hoe het beste revalideren na peesblessure door verkeerd beka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 15:20

Paard heeft een jaar geleden een peesblessure opgelopen doordat ze een jaar geleden te plat gezet is met het bekappen.

op advies van de DA heeft ze een rust periode gehad. Ze heeft de afgelopen 9 maanden niks hoeven doen en nu wil ik haar op gaan pakken. Ze heeft geen verdikkingen meer en loopt prima.

Wie heeft er tips/schema's hoe ik het weer het beste op kan bouwen? Ze heeft inmiddels weer haar eigen smid en staat weer helemaal goed op haar hoeven. Ik ben nu begonnen met 15 min stappen in de bak. Wie kan mij helpen of heeft ervaring met het opbouwen van de training na een peesblessure? Tips en advies zijn zeer welkom!!

Nouvel

Re: hoe het beste revalideren na peesblessure door verkeerd beka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:42

Ik denk dat je beste kan beginnen met rechtuit stappen over de harde weg, dat uitbouwen en dan pas in de bak rijden...
(tenminste zo moesten wij destijds beginnen met een paard met een peesblessure)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:51

Inderdaad beginnen met stappen op de harde ondergrond, of in een niet zware, licht verende bak. Elke week 5 minuutjes langer, tot je aan de drie kwartier zit en dan een rondje draf mee gaan pakken.
Hier zitten meer lotgenoten: [HK] Peesblessures 2: Het enige topic waar je niet bij wilt horen , die je vast meer kunnen vertellen over het hoe en wat bij het opbouwen. Is de pees ook gescand voordat je weer wat ging doen?

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 07:04

ja op het harde stappen recht uit en rustig aan opbouwen ,ik zou niet in een mulle bak dit vercht te veel van de pezen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:32

Toen een van mijn paarden een verkleefde pees had door een trap van een ander paard, heeft ze ook bijna 9mnd weiderust gehad. Voordat ik het rijden weer oppakte heb ik eerst een scan laten maken om zeker te weten dat het probleem opgelost was. dit is inmiddels 9 jaar geleden en het is nooit meer teruggekomen.